Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg går på Microgynon og er veldig fornøyd med det, har ikke noe mellomblødninger, og kan utsette flere mnd etterhverandre uten problem. Heller ikke noen plagsomme fysiske bivirkninger. Men har ikke noe særlig sexlyst lenger, og lurer nå litt på å bytte merke.

Problemet er bare at jeg ikke er sikker på om det er pillene som er problemet, for det er mye annet som kan være grunnen til dette også. Og de problemene(som jeg ikke orker å legge ut om her) som også kan vøre grunnen til mindre lyst, begynte omtrent samtidig som jeg bytta fra trionetta til microgynon, derfor er jeg veldig usikker..

Ei venninne av meg sier også at det ikke er bra å bytte p-pille merke mange ganger, og at det kan øke sjansene for blodpropp og sånt, så er litt skeptisk til å prøve ut nye merker når jeg egentlig er ganske fornøyd med microgynon, og ikke er sikker på om pillene er grunnen til mindre sexlyst.

Uff, er fattig også, så kan ikke velge og vrake heller..

Men, er det sant at man ikke bør bytte p-piller for mange ganger?

Veit ikke hva jeg skal gjøre..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kjenner mange som har bytta flere ganger før de fant et merke de var happy med. Har selv prøvd både p-sprøyte og tre ulike merker p-piller. Ingen av oss har fått noe advarsel på at det var ekstra skadelig. Brukte selv microgynon en periode og var fornøyd men grunnen til at jeg byttet til et annet og nyere merke var at legen sa at nyere piller gjerne inneholder litt lavere innhold av de østrogenliknende stoffene og gjerne en slags miks av dem. Sånn sett får man på en måte i seg mindre av de mest heavy stoffene som finnes i eldre merker som f.eks marvelon go diane

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er egentlig ganske fornøyd med Microgynon, har ikke merket noen særlig nedgang i sexlyst. Men det er nok ikke farlig å bytte litt p-pillemerker, så lenge man ikke tar de samtidig så er hormondosene stort sett relativt like i alle piller. Bare pass på at du når man bytter i noen tilfeller må bruke tilleggsprevensjon i 7 dager, men dette vet legene godt. Det er jo også ganske vanlig å få mellomblødninger når man begynner på et nytt merke, og man må gjerne gå på det en stund for å se hvordan det fungerer når kroppen har vent seg til det.

Selv de "dyre" pillene som Yasmin koster bare ca 200 kr brettet og da har man for 3 mnd. Jeg vil tro at selv om du er fattig som du sier har du råd til å betale ca 17 kr i uken for å ikke bli gravid. Det er i hvertfall mye billigere enn alternativet ;) Samtidig har Yasmin hatt en del litt nasty bivirkninger i form av blodpropper langt nede i lungene etc så jeg vet ikke om jeg vil anbefale det.

Ved piller med lavere hormondose er det ofte mye mindre slingringsmonn, en del av de må jo taes på timen etc. og det passer ikke for alle, de er heller ikke like sikre dessverre. P-sprøyter og staver og liknende har jeg aldri prøvd, og kan ikke uttale meg om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...