Gå til innhold

Ca hva koster det?


Litjtuppa

Anbefalte innlegg

Noen som vet sånn ca hva det koster å skifte bremserør bak og venstre lastventil på en toyota carina 93`modell? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aner ikke. ta deg en ringegunde til verksteder for å sjekke priser.

Skulle gjerne gjort det, men jeg må helst vite det i kveld, og tviler på at noen verksteder har åpent så sent..Derfor jeg spør her i tilfelle noen skulle vite det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Ca. kr.3000; for 1 stk. bremserør bak tror jeg at jeg betalte en gang. Men du bør sjekke priser på forskjellige verksteder, fordi prisene kan variere voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er litt fornuftig å bruker verksted som ikke er MERKE verksted og spør om pris på forhånd så ville jeg nok regnet med sånn ca 3-3500.- for bytte av begge bak. Grunnen til at dette er kostbart er ofte pga at ved bremsebytte er det diverse som MÅ gjøres om du bytter hele bremseanlegget eller bare deler. Så jeg ville spurt hvor mye de skulle ha for å bytte alt fra forhjulene og bakover samtidig som du spurte om tilbud på hva de skal ha for den jobben du MÅ få gjort.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar begge to! Skal sjekke prisen hos den lokale bilmekanikeren ja, regner med han kan være litt rimeligere.. Men hva er venstre lastventil? Og vil det koste mye? Eller er det en del av bremseanlegget så det blir skiftet hvis bremserørene blir skiftet? Helt grønn jeg.. :sjenert:

(dette skal gjøres på en bil som jeg kanskje skal kjøpe, tenkte det var greit å vite litt hvor mye man må regne med at det vil koste for å beregne hvor høyt bud jeg skal legge inn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KATTAstrofe

Du kan også høre med nærmeste yrkesskole som utdanner mekanikere om de kan ordne bilen. Nå går det jo dessverre mot sommerferie, men søsteren min fikk reparert sin bil slik mot ca 1/10 av prisen på vanlig verksted. Og bilen funker helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også høre med nærmeste yrkesskole som utdanner mekanikere om de kan ordne bilen. Nå går det jo dessverre mot sommerferie, men søsteren min fikk reparert sin bil slik mot ca 1/10 av prisen på vanlig verksted. Og bilen funker helt fint :)

Takk for forslag, men nå er det desverre for seint. Han solgte bilen uten at jeg fikk sjans til å se på den eller gi bud, enda jeg har vært interesset i over en uke og hadde planlagt bytur for å se på den i morgen..syns det var litt dårlig gjort jeg. Solgte den til en som meldte sin interesse i dag... Så nå er det på`n igjen og sjekke toyota carinaer... Jeg som hadde tenkt å by over og ta den bilen , ville bare se den før jeg bestemte meg helt.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør med det samme om det er mulig å få montert inn airbag i toyotaer som ikke har det i utgangspunktet? Og i tilfelle hva det koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktbil selges alltid til førstemann som gir prisen som er satt, så det er ikke dårlig gjort. Omsetningshastighet er viktig for inntjeningen på slikt, og man kan ikke si nei til en kjøper for å vente på en annen som ikke er sikker.

Men det er driiiiitsurt. Opplevde det samme for en måned siden - skulle se på en bil, da jeg skulle ringe for å avtale prøvekjøring dagen etter, var den alt solgt :frustrert: . Reiste et annet sted og kjøpte en bil på 4 timer, rett for nesa på en annen stakkar som hadde avtale om prøvekjøring dagen etter at jeg kom på banen.

Irriterende men helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...