Gå til innhold

Hvilke hunder er forbudte å eie?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis man hadde den før skiftet så er det lett og ha en, men den kan jo ikke overføres til andre, ikke selges og ikke adopteres bort.

Videoannonse
Annonse
Gjest Frysepulver
Skrevet
Lurer likevel på hvorfor man "må" ha ulovlig rase jeg da...

Så hvis du hadde hatt fire Golden Retriever opp gjennom årene og ønsket deg en femte, men de hadde blitt forbudt - da hadde du enkelt og greit kjøpt en buhund istedet fordi de var lovlige?

Eller hvis du var ute etter en rød kjole - hadde du kjøpt en lilla en du syntes var stygg bare fordi de bare hadde lilla kjoler igjen i butikken?

Gjest Elastica
Skrevet
Så hvis du hadde hatt fire Golden Retriever opp gjennom årene og ønsket deg en femte, men de hadde blitt forbudt - da hadde du enkelt og greit kjøpt en buhund istedet fordi de var lovlige?

Strengt tatt burde kanskje også golden retriever stått på den "ulovlig hund"-lista - siden de sammen med labrador topper bitestatistikken.

Gjest Frysepulver
Skrevet
Strengt tatt burde kanskje også golden retriever stått på den "ulovlig hund"-lista - siden de sammen med labrador topper bitestatistikken.

:ler:

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jepp, sammen med cocker spaniel. Men kongen over alle bittskader er faktisk St. Bernard... Norges lover er underlige saker :klø:

Skrevet

Eller hvis du var ute etter en rød kjole - hadde du kjøpt en lilla en du syntes var stygg bare fordi de bare hadde lilla kjoler igjen i butikken?

Da hadde jeg sett på hvilke kvaliteter den rasen har og funnet en ny rase med de samme eller lignende kvaliteter. Det finnes ganske mange raser og de er ikke akkurat veldig forskjellige. Det blir ikke som å sammenligne en rød og en lilla kjole, men to røde med bittelitt nyanseforskjell, eller en ørliten forskjell i fasongen.

Skrevet (endret)

Heh... Folk er jammen meg dømmende.

Endret av Caboodle
Gjest Frysepulver
Skrevet
Da hadde jeg sett på hvilke kvaliteter den rasen har og funnet en ny rase med de samme eller lignende kvaliteter. Det finnes ganske mange raser og de er ikke akkurat veldig forskjellige. Det blir ikke som å sammenligne en rød og en lilla kjole, men to røde med bittelitt nyanseforskjell, eller en ørliten forskjell i fasongen.

Er du hundeeier?

Skrevet
Er du hundeeier?

Javisst, og jeg er ikke en hundeeier som tror at min rase er så unik at jeg ikke kan finne de samme eller svært like kvaliteter i en annen rase.

Skrevet
Dessuten må eier ALLTID ha med seg papirer på hunden, hvis ikke har politiet lov til å avlive hunden på stedet.

Nei, å avlive hunden på stedet har de i utgangspunktet bare lov til dersom den opptrer truende eller har bitt noen. Mangler du papirer på hunden tar de med seg hunden, og du får 14 dager på å fremlegge dokumentasjon på at hunden er lovlig. Kan du ikke det blir den så avlivet.

Gjest TaraTarantell
Skrevet

jeg er bare stolt av å ha en som er litt "på kanten" hvis dere forstår hva jeg mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...