Gå til innhold

Paris


Gjest Sansol

Anbefalte innlegg

Gjest Sansol

I september skal jeg og kjæresten på en 6-dagers tur til Paris. Vi ser etter et hotell som er rimelig sentralt, dvs i gåavstand til en eller flere av de store turistattraskjonene som Notre Dame,Louvre osv... Vil gjerne ha ok standard,men trenger absolutt ingen luksus.

Har dere et hotell å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Paris er en stor by og mange at attraksjonene ligger spredd utover så jeg mener at hotellplassering ikke er så viktig. Men det er viktig å være nær en metrostasjon så en lett kan komme seg rundt i byen. Min kone og jeg var i Paris ifjor og vi bodde på TimHotel Tour Eiffel og prisen var 85€ per natt. Jeg har lagt ut bilder og mer info om hotellet i mitt reisebrev http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Jeg har også forstått at man kan få ganske bra priser gjennom f.eks. hotwire.com men jeg har aldri testet dette ut. Se ellers mitt interaktive Google kart av Paris: http://gardkarlsen.com/paris_france_map.htm . Her har jeg markert attraksjoner, hotellene som jeg har brukt, restauranter som jeg har vært på etc. Trykk på markørene for mer informasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sansol

Takk for svar alle sammen! Har enda ikke bestemt oss,men hotellene dere anbefalte er alle til vurdering :)

Kjempefin side du har Gard, sitter og leser gjennom din turrapport fra Paris. Mye nyttig informasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lemarquisparis.com/uk/navigation.htm

Jeg og min samboer reiser til Paris i begynnelsen av august. Jeg fant dette hotellet på www.hotels.com til 850kr natten! Hvis man ser på hjemmesidene er det ganske så mye dyrere egentlig, så tror vi gjorde et kupp! Etter hva jeg har lest på tripadvisor sine sider, er dette et meget bra hotell! Ligger 700meter fra Eifelltårnet.

www.tripadvisor.com anbefales forøvrig til å få en indikasjon på om hotellet man ser på er bra eller dårlig! Veldig greit ifht å finne ut om det er sentralt også, de som har vært der er ærlige ifht om hotellet ligger bra til ( jfr feks hotellenes egne hjemmesider...) hehe

Dette blir vår første tur til Paris og vi gleder oss! :)

Lykke til med hotellvalget! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg reiser også til Paris med kjæresten i August, og skal bo på Le Marquis.. Fikk en kjempebra deal på hotels.com, er jo egentlig ganske dyrt å bo der ja! Åååå, gleeede seg =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotell Le Marquis var strålende!!!! :o) Vi koste oss masse der de tre nettene vi var der. Vi fikk et stort fint rom med et flott bad i 1 etasje ut mot gaten. Stille og rolig gate, med bakeri rett ved siden av og butikk rett på andre siden. Frokosten på hotellet koste 13 euro pr person for Buffet. Den testet vi ikke, men den var sikkert god :o) Rommet har DVD spiller og utlån av filmer i resepsjonen, noe som var kos den ene kvelden det regnet og ikke var noe stas å være ute. God service og veldig hyggelig betjening.

Før avreise kjøpte vi med oss litt mat som vi spiste i Tv stuen/biblioteket/peisrommet nede ved resepsjonen, fordi vi måtte sjekke ut av rommet kl 12 og det regnet ute (igjen)

Kort avstand til Eiffeltårnet. Endel restauranter i nærområdet, men mye var stengt (august er feriemåned). Kort avstand til Metrostasjonen Dupleix.

Vi var hvertfall superfornøyde! Gled dere! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...