Gå til innhold

Barnestol, maling, motiver

Fremhevede innlegg

Gjest Hobbymaler
Skrevet

Hei,

jeg vurderer å male en barnestol som gave til en liten gutt etter at jeg har fått inspirasjon fra denne siden http://www.malurten.no/stoler.html .

Men jeg har aldri gjort dette før, så jeg lurer på om noen har tips, ideer og slikt.

Lurer for eksempel på følgende ting:

1. Hvor får man tak i en egnet stol? Jeg har sett litt på IKEAs nettsider, men tror ikke jeg fant noe som passet der.

2. Finnes det bøker eller nettsider med motiver jeg kan kopiere?

3. Hvilken type maling er egnet?

Og hvis noen har tips eller ideer blir jeg også glad.

Gleder meg til å sette i gang.

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Motiver vil du finne i barnebøker, tegneserier, på offisielle nettsider for tegneseriene, i malebøker for barn i lekebutikkene, og på google.

Malehefter for barn fra lekebutikker og bokhandel inneholder mange egnede motiver, som Ole Brumm, eventyrscener eller prinsessetema. Ellers er barnebøker, tegneserier, offisielle nettsider for tegneseriene og google steder å finne inspirasjon :)

Skrevet

Takk for svar :)

Malebøker var jo et genialt tips! Jeg har bestemt meg for hvilken figur jeg har lyst til å male nå, så får vi se om jeg finner et bilde i en slik malebok eller om jeg må ty til noe som finnes på nettet eller et annet sted.

Det vanskeligste er vel egentlig å finne en egnet stol. Den som antakelig egner seg best av de jeg har funnet i ulike nettbutikker er denne fra IKEA, men den bør vel pusses ned og slikt først, fordi den både er beiset og lakkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...