Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Neria
Skrevet

Det er helt greit å amme offentlig (i parken, på cafe o.l.) syns jeg, men det er ikke ok å amme i et møte. Hun burde ikke hatt med seg barnet i det hele tatt, hun kan umulig ha vært særlig konsentrert med en liten tass på fanget, og konsentrasjonen synker vel enda mer når hun startet å amme.

Dessuten må jo ungen ha virket distraherende på de andre møtedeltakerene lenge før hun gå den mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg hadde blitt veldig forstyrret av dette. Hun kan jo ikke dra frem puppen å amme midt i et viktig jobb møte som filmes og vises på nett-tv. Hun kunne gått ut eller tatt med flaske iallefall siden hun sa hun ikke fikk noen som kunne passe ungen.

Enig med tweek her ja, det må jo være mulig for henne å gå ut når det skal ammes.

Er egentlig for amming offentlig, men møter på nivå som dette ser jeg helst at det ikke ammes.

Skrevet

Personlig ville jeg ikke hatt noe mot det, men jeg skjønner at folk reagerer i dette tilfellet.

Ser ut som mannen i hvit skjorte rett overfor henne blir litt distrahert... :ler:

Skrevet

Amming er helt greit, men det ville aldri falt meg inn å slenge ut puppen i et stort møte. Naturlig eller ei. Gjorde hun det bevist for å provosere og skape debatt, eventuelt PR til seg selv?

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilken skade gjorde det at hun hadde med barnet og ammet? Annet enn at dere syns det var "upassende"? Og hvordan blir man distrahert av en så rolig unge? Var vel bare bra at ungen var der så slapp de å sovne under høringen, virket ikke akkurat som alle der var så voldsomt engasjert.

Skrevet

Jeg synes faktisk det er uhøflig og respektløst ovenfor de andre deltakerne på møtet å dra fram puppen når man sitter i et møte som dette- det er distraherende med barn, pupper, amming og kanskje raping og gulping for de aller fleste når det er noe annet man egentlig skal konsentrere seg om. Rett og slett upassende. Egentlig synes jeg ikke hun burde hatt med barnet i det hele tatt, men hvis det virkelig ikke var noen annen løsning kunne hun ha gått ut av møtesalen for å amme eller brukt en flaske.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Man ammer ikke på tv

Man ammer ikke i et så viktig møte

Skrevet
Man ammer ikke på tv

Man ammer ikke i et så viktig møte

Word :)

Gjest Silmarill
Skrevet

Jeg mener hun kunne tatt med flaske eller gått et annet sted.

En baby har heller ikke noe på et slikt stort møte å gjøre.

Ja, jeg syntes det var upassende i denne sammenhengen.

Skrevet
Jeg synes problemstillingen blir helt feil her. Diskusjonen burde ikke gå om hvorvidt det var riktig av henne å amme, men om det var riktig å ha med barnet. Jeg synes at dersom det var riktig å ha med seg et lite barn på en høring så var det også riktig å amme det.

Helt enig i at fokuset burd være om hvorvidt barnet burde vært med eller ikke.

Personlig så synes jeg at barnet IKKE burde vært med. I min studietid så syntes mange av medstudentene at spedbarn naturligvis kunne være på forelesninger. Aah! Disse mødrene ammet aldri, men et spedbarn forstyrrer i en situasjon hvor full konsentrasjon er påkrevd.

Gjest gjest uten fungerende pupp
Skrevet
Jeg synes problemstillingen blir helt feil her. Diskusjonen burde ikke gå om hvorvidt det var riktig av henne å amme, men om det var riktig å ha med barnet. Jeg synes at dersom det var riktig å ha med seg et lite barn på en høring så var det også riktig å amme det.

Kan ikke si meg mer enig!

Må bare gi en :klappe: til det eneste seriøse innlegget i hele diskusjonen.

Gjest Gjest
Skrevet
Kan ikke si meg mer enig!

Må bare gi en :klappe: til det eneste seriøse innlegget i hele diskusjonen.

:sprettoy: Og alle vi andre snakker bare tull og er useriøse? jadda, jadda

Skrevet
Jeg synes det Heide gjorde (ganske bevisst, tenker jeg) er like ille som om kronprinsessen i sin tale til folket på tv i beste sendetid plutselig skulle dra frem puppen sin og begynne å amme barnet sitt.

Synes dette vitner om stor uforstand når det gjelder møteetikk.

Hadde det vært opp til meg, så hadde jeg antakelig bedt :sur: vedkommende om å forlate rommet. Stortingsmedlemmer burde virkelig oppføre seg etter protokollen. Har ellers bare ett ord for en slik oppførsel - HENSYNSLØS. :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...