Gå til innhold

Heidi ammet på Stortinget


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg mener hun kunne ha forlatt rommet når hun skulle amme.Dette er desverre veldig forstyrrende for de som sitter rundt henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Jeg hadde blitt veldig forstyrret av dette. Hun kan jo ikke dra frem puppen å amme midt i et viktig jobb møte som filmes og vises på nett-tv. Hun kunne gått ut eller tatt med flaske iallefall siden hun sa hun ikke fikk noen som kunne passe ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars

Jeg synes det er helt greit, jeg. Hadde i hvert fall ikke plaget meg å se at ungen fikk mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette synes jeg rett og slett er uproft av en politiker. En skal faktisk respektere at andre ikke synes noe om å se pupper i tide og utide, selv om det er mating av et barn. Forstyrrende er det og for kollegene vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes hun burde gått ut. Jeg har ingenting i mot amming i offentlighet, men amming rundt et møtebord synes jeg man kan prøve å unngå - for alles del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica

Jeg er av den oppfatning at så lenge amming foregår på en diskret måte, er det svært sjelden sted og anledning gjør det uegnet.

Derimot synes jeg faktisk at amming når man sitter i en høring, slik som Heidi Sørensen gjorde i dette tilfellet, kanskje overskrider grensene for hva som oppleves som akseptabelt for andre. Og hovedpoenget mitt er ikke at hun faktisk ammet - men at hun gjorde ting i et møte og at dette høyst sannsynlig senket hennes konsentrasjonsnivå. Dette kan fort oppleves som respektløst overfor andre møtedeltagere. Etter mine begreper kan dette sidestilles med å lese avisen e.l. Og for å understreke mitt syn på amming offentlig: Det har ingenting å gjøre med at det er amming som bedrives - bare at det er en aktivitet som drar fokus vekk fra innholdet i møtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet synes jeg ikke en baby har noe på et slikt møte å gjøre i det hele tatt. Men såklart, ting kan vel skjære seg med barnevakt og slikt, så om det er et enkelttilfelle så får vel det være greit. Men jeg synes hun burde gå ut for å amme. Greit nok at amming er en naturlig ting, men det betyr ikke at en skal kunne gjøre det hvor som helst når som helst. Det er mye annet som også er naturlig som en likevel ikke gjør i slike sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter
Jeg synes hun burde gått ut. Jeg har ingenting i mot amming i offentlighet, men amming rundt et møtebord synes jeg man kan prøve å unngå - for alles del.

Enig. Det må være veldig forstyrrende for de andre at hun begynner å fikle med puppene midt under møtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at barn ikke har noe som helst i møter å gjøre. Får man ikke barnevakt, får man ta ut avspasering evt ubetalt fri. Fokus i møter vil forskyves dersom barn (i alle aldre) skal leke/mates. Et møterom er verken en kafe eller barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_elledille_*
Jeg hadde blitt veldig forstyrret av dette. Hun kan jo ikke dra frem puppen å amme midt i et viktig jobb møte som filmes og vises på nett-tv.

Jo, hun kan jo tydeligvis det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Jenny_*

Jeg må si bildet er sjokkerende for meg. For meg er det helt utenkelig å trekke inn sin mest intime sfære inn i et jobbmøte - og spesielt når jobben ikke er hvilken som helst jobb: den er utsatt for medias søkelys.

Jeg tolker Heidi Sørensen dithen at hun protesterer og demonstrerer sin holdning til amming og hvor naturlig hun mener det er.

Hvis jeg hadde vært kollega eller møtedeltaker i det møtet ville jeg ha forlatt møtet. Jeg blir distrahert når babyer og pupper dras inn i et jobbmøte.

Jeg synes det er ille nok på kaféer og andre offentlige steder men dette blir for meg på lik linje med at noen blottet rumpa i et jobbmøte. Uakseptabelt og rystende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes problemstillingen blir helt feil her. Diskusjonen burde ikke gå om hvorvidt det var riktig av henne å amme, men om det var riktig å ha med barnet. Jeg synes at dersom det var riktig å ha med seg et lite barn på en høring så var det også riktig å amme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg reagerer ikke på det i det hele tatt. Flott at hun stiller selv om hun ikke får barnepass. Det er ikke så lett å få en stedfortreder til slike høringer og det blir reagert på om man ikke stiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest StockDama

Amming har ingenting på et slikt møte å gjøre, et barn har ingenting på et slikt møte å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ammingen er helt grei, det er mye verre med siklingen til han fyren fra FrP. Kjetil Solvik Olsen ser ut som en konfirmant som har sin første preseksuelle erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun burde gått ut. Jeg har ingenting i mot amming i offentlighet, men amming rundt et møtebord synes jeg man kan prøve å unngå - for alles del.

Helt enig. Amming er helt greit, men det er faktisk et møte, og da kan man gå ut for å amme. Unger må selvsagt få mat når de er sultne, men det er ikke alle settinger som er passende for amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For meg blir dette litt på linje som med "Fuck for forest". Ikke like privat men nesten.

Jeg synes det Heide gjorde (ganske bevisst, tenker jeg) er like ille som om kronprinsessen i sin tale til folket på tv i beste sendetid plutselig skulle dra frem puppen sin og begynne å amme barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...