Gå til innhold

Strukket brystmuskelen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har klart og strekke brystmuskelen på venstre side.

Dette gjorde jeg for 1,5 uke siden og har aldri hatt så vondt før.

Det har stukket noe grusomt "rundt hjertet", men det har heldigvis gitt seg, men det gjør fremdeles vondt å puste.

Har vært hos lege, men fikk bare beskjed om å ta tiden til hjelp :forvirret:

Jeg har nå knasket paracet, ibux og paralgin forte i en uke.

Blir snart gal.

Noen andre her som har opplevd det samme, i tifelle hvor lang tid tok det før du ble bra igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det har stukket noe grusomt "rundt hjertet", men det har heldigvis gitt seg, men det gjør fremdeles vondt å puste.

Blir snart gal.

Noen andre her som har opplevd det samme, i tifelle hvor lang tid tok det før du ble bra igjen?

Visit My Website

Skrevet

Hvor lang tid det tar avhenger helt av hvor alvorlig strekken er.

En ting slår meg, hvis det er så vondt at du må spise paralgin forte for å klare deg gjennom dagen. Var det legen din som skrev ut dette til deg?

Det går over av seg selv etter 1-3 uker. Det forutsetter at du tar det med ro. (Smerte er ikke eneste grunnen til at fotballspillere går på krykker etter strekk i feks lysken)

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor lang tid det tar avhenger helt av hvor alvorlig strekken er.

En ting slår meg, hvis det er så vondt at du må spise paralgin forte for å klare deg gjennom dagen. Var det legen din som skrev ut dette til deg?

Det går over av seg selv etter 1-3 uker. Det forutsetter at du tar det med ro. (Smerte er ikke eneste grunnen til at fotballspillere går på krykker etter strekk i feks lysken)

Takk for svar :)

Ja, fikk resept på paralgin forte av legen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg forstrekte nakken tidligere i år og brukte da Eisgel-2000 som smertelindring, det virket kjempefint.

Skrevet

Blir snart gal.

Ja har opplevd akkurat det samme, på samme side av kroppen. For meg så tok jeg en riktig ordentlig sjekk på sykehus, med ulrtalyd - dette fordi vi har hatt brystkreft i familien da. Men fikk jo da vite at det var strekk *puh*

Dette hendte meg vel i februar, hvis jeg husker riktig. Det har vel brukt en del mnd på å bli bra igjen. Kjente det i mai, som ordentlig siste gang tror jeg.

Men har noen ganger innimellom nå også litt vondt, kommer helt an på hva jeg har gjort. Kan faktisk kjenne det fortsatt hvis jeg trykker på stedet.

Ikke akkurat noe positivt svar fra meg, men håper det bedrer seg for deg da :)

God bedring...

• 7 år senere...
Skrevet

Skriver her på en gammel tråd. Tror jeg har strukket ene brystmuskelen nå, det er på høyre side og gjør ufattelig vondt. Eneste som hjelper er å ligge helt i ro. I tillegg er jeg syk, så jeg hoster, og da stikker det i skikkelig!

Paracet hjelper ikke. Dette skjedde nok søndag eller mandag, men har bare blitt verre for hver dag.

Kan det være lungebetennelse istedet? Kan det være noe annet enn muskelen? Jeg kjenner det tydelig når jeg løfter armen, men det er i muskelen bak puppen, ikke ovenfor der man ofte blir støl etter trening.

Anonymous poster hash: ccca1...810

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...