fia Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 hei, jeg lurer på hva du ville ha gjort hvis du hadde hatt ubeskyttet sex i ferien og samboer hjemme. fortalt om sexen, og at den var ubeskyttet?fortalt om sexen og sagt at dere brukte kondom?ikke fortalt noen ting? og et annet spørsmål - hva ville du gjort hvis det var en av dine reisekamerater hadde ubeskyttet sex - ville du fortalt det til vedkommendes samboer?
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 For det første hadde jeg ikke gjort det! Om det mot formodning skulle skjedd hadde jeg gjort det eneste rette og gjort forholdet slutt. Hadde ikke klart og leve med en sånn hemmelighet. Om andre hadde gjort det måtte de ha levd med det selv, jeg skulle nu ikke vært noe pulepoliti og sladret.
Mannen_Tore Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Hmmm, en kinkig sak det der gitt.... Men jeg tror først og fremst du bør stille deg selv et par spørsmål først, før du event. forteller det til din samboer..... Hvorfor hadde du sex med en fremmed mann, hva var dine tanker når du gikk over streken? Siden dette nå har skjedd, tror du at dette kan skje igjen hvis du havner i lignende situasjon igjen(vær ærlig med deg selv)? Du vet, hvis det er årsaker i forholdet ditt som gjør at du var utro, eller at dine følelser ovenfor din samboer ikke er helt til stede, så bør vel du enten revurdere forholdet ditt, eller gjøre noe med problemene i forholdet ditt. Man kan gjerne si at man ble revet med i "nuet" og lot seg falle for fristelsen å ha sex med en annen, men det er alltid en grunn til det.... Du kjenner best din samboer, vi som liksom skal mene det ene eller andre her inne kjenner ham ikke..... Tror du han tåler sannheten? Og hva er egentlig poenget med å si at du brukte kondom? pynte på utroskapen? Det første jeg hadde gjort var å fått sjekket meg for sykdommer, FØR jeg hadde hatt sex med min samboer!!!! Her har du muligheten til å ta ansvar..... Og så får du heller se tiden an om du vil fortelle det eller ikke.... Jeg ville vurdert det sånn: Hadde jeg hatt tro på forholdet og visste med meg selv at dette ikke skulle få gjenta seg, så hadde jeg hodt kjeft, og heller lagt litt ekstra energi i å gjøre forholdet godt.... Og hadde jeg tvilt på forholdet, eller tvilt på om jeg hadde klart å la vær å være utro igjen, så hadde jeg nok gjort det slutt..... Da lurer du verken deg selv eller din partner....... Livet går videre.... Dessuten, hvordan ville du følt det hvis din samboer hadde vært utro på ferie....??
Ek_Erilar Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 (endret) jeg lurer på hva du ville ha gjort hvis du hadde hatt ubeskyttet sex i ferien og samboer hjemme. Et voksent, ansvarlig menneske har egentlig kun ett alternativ: fortelle om alt sammen med en gang. Her er det sykdomsrisiko i bildet, og det tar opptil et halvt år før du er helt sikker på ikke å ha pådratt deg noe livstruende som HIV eller hepatitt. Har du sex med samboer i mellomtiden, og samboer blir smittet -- så har du og din utroskap akkurat drept din samboer. Vel, alternativt kan du jo selv avslutte forholdet uten å fortelle hvorfor. Men samboer skal være ganske tett for ikke å skjønne sammenhengen, dersom han eller hun blir dumpet dagen du kommer hjem fra ferie. Endret 18. juni 2007 av Ek_Erilar
fia Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2007 takk for svar...... det var mitt reisefølge som havnet i senga med en fremmed...... og hun har fortalt kjærsten her hjemme at hun har hatt sex MEN at de brukte kondom, men det gjorde de ikke...... så mitt moralske dilemma er - skal jeg si noe til kjærsten hennes eller skal jeg ikke blande meg ? (jeg kjenner ikke han)
Ek_Erilar Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 så mitt moralske dilemma er - skal jeg si noe til kjærsten hennes eller skal jeg ikke blande meg ? (jeg kjenner ikke han) At samboeren har hatt ubeskyttet feriesex er definitivt "need to know", selv om det nå sikkert er for sent for å unngå videre smittefare. Jeg ville enten fortalt det rett til samboeren (om jeg følte for å være feig), eller tvunget det utro reisefølget til å fortelle samboeren (om jeg følte for å ta konfrontasjonen). Uansett alternativ måtte jeg vel være innstilt på å miste reisefølget som venn, og det ville jeg også vært. Håper jeg.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Alternativ nr 2, er det kun for å se om det finnes noen idioter som kan klare å svare det? Hvis man først har ryggrad og sier ifra, så er det vel ikke noe poeng i lyge om at man ikke brukte prevansjon? Eller blir man tilgitt siden man brukte kondom?
Drua Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 (endret) Jeg tror jeg hadde brukt ganske mye energi på å få henne til å fortelle det til kjæresten sin før jeg hadde vurdert å gå rett til han. Jeg hadde uansett ikke hatt samvittighet til å ikke gjøre noenting. Endret 19. juni 2007 av Drua
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Hvorfro skal hun blande seg inn i reisefølget+samboer? Kan ikke de ordne opp på egenhånd. Eller er det det at samboeren er så deilig at du nesten bare MÅ være en engel sendt til han med sannheten, også skal han smelte i armene dine. HUN burde sjekke seg for sykdommer HUN burde fortelle han om dette, IKKE du!
fia Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. juni 2007 Hvorfro skal hun blande seg inn i reisefølget+samboer? Kan ikke de ordne opp på egenhånd. Eller er det det at samboeren er så deilig at du nesten bare MÅ være en engel sendt til han med sannheten, også skal han smelte i armene dine. HUN burde sjekke seg for sykdommer HUN burde fortelle han om dette, IKKE du! Hei, Nei - jeg kjenner ikke kjærsten hennes så det er ikke et tema, og kanskje jeg bare skal la være å blande meg..... synes jo det er litt for jæ.. da hvis hun har blitt smittet med noe og smitter han og kanskje andre..... Jeg er veldig rådvill vet ihvertfall at jeg har mistet all respekt for henne og dermed også mistet henne som venn. Jeg sa hva jeg mente om å være ærlig og om å teste seg, men det øret ville hun definitivt ikke høre på.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Du kan jo evt "skremem" henne litt... si at du forteller det til samboeren hvis hun ikke sjekker seg/gir beskjed.
Gjest Alou Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 jeg lurer på hva du ville ha gjort hvis du hadde hatt ubeskyttet sex i ferien og samboer hjemme. [*]fortalt om sexen, og at den var ubeskyttet? Jeg ville gjort dette selv om det selvfølgelig ville vært utrolig kjipt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå