Gå til innhold

Jobbe i Posten


Gjest Gjest_lurer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*

Noen som jobber som postbud/landpostbud som kan fortelle litt om arbeidsdagen? Lurer på om det hadde vært en ok jobb for meg, må desverre skifte yrke pga helsen.. :sur: Er høyskoleutdannet.

Er det noe å satse på med en rygg som ikke alltid er like samarbeidsvillig, eller er det i hovedsak et fysisk tungt yrke? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har jobbet på Posten, ikke som postbud, men kan gi deg et lite inntrykk likevel. Det er en del statiske arbeidsoppgaver og du må regne med å løfte en del pakker og fulle sekker. Hvis du er postbud med bil, så må du jo også regne med å gå inn og ut av bilen veldig mange ganger per dag. Du må regne med de samme arbeidsoppgavene hver dag og lite variasjon sånn sett.

På den litt mer positive siden er det som regel hyggelige medarbeidere og mange interessante kunder.

Jeg ville nok ikke anbefalt yrket for en med kranglete rygg, men du vet sikkert best selv hvor mye du tåler. Ring nærmeste postkontor og hør, da vel! :)

Endret av Idril Melwasúl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i Posten i snart 25 år..også som bud en periode, det tok knekken på ryggen min, men jeg hadde en gå-rute, nå bruker vel de fleste bil untatt midt i sentrum av byene tenker jeg. Mye av arbeidet i posten er fysisk krevende. Jeg jobber nå på sortering på postterminal, det er helt greit arbeid. Bare spør hvis du lurer på noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest