Gjest lillebøll Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 (endret) Bør man ha lest noen andre bøker før man leser denne? Endret 18. juni 2007 av Skya
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Nei, det er ikke nødvendig. Er en veldig bra bok!
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Ja, slenger meg på at det er en veldig bra bok! Er akkutat ferdig med den, og jeg kunne ønske at jeg ikke var ferdig, den var knallbra!! :lese:
Gjest lillebøll Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Handler den om de samme han har skrevet om tidligere eller er den helt uavhengig?
Gjest Tabby Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Jo det er nødvendig! Dette er bok 7 i en serie om en politimann. Jeg begynte selv på bok 6, Frelseren, og fikk forsåvidt med meg innholdet, men da jeg leste de 5 første fikk jeg en del aha opplevelser, forsto hentydninger jeg ikke hadde fått med meg også. Ellers er jeg enig med gjesten, utrolig bra bok! Klarte nesten ikke å legge den fra meg...
Gjest lillebøll Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Så da er det fortsettelse? Må lese de andre først da. Har lest de to tre første men husker ikke noe.
Gjest Sille Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 Jeg synes absolutt det er et poeng å lese bøkene i riktig rekkefølge. Synes bøkene får en annen helhet, selv om de jo i prinsippet kan leses som enkeltstående bøker. Gleder meg til Snømannen
Gjest Tabby Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 Det begynner med Flaggermusmannen, deretter er det Kakerlakkene, Rødstrupe, Sorgenfri, Marekors, Frelseren og Snømannen. Tror jeg... Har lånt bort bøkene så jeg får ikke sjekket. Men ta deg bryet/pengene med å lese i riktig rekkefølge. Jeg har gått for pocketbøker. Dette er bøker som til og med mannen min leser, og han er ikke glad i å lese.
Betsy Skrevet 17. juni 2007 #12 Skrevet 17. juni 2007 Synes også det er lurt å lese de første bøkene om Harry Hole før man starter på "Snømannen". Plottet i boken er jo nytt, men det er masse som har skjedd i Harry's liv som er verdt å vite... Jeg hadde forøvrig kastet meg over de seks andre bøkene med hjertens lyst, for de er alle sammen veldig bra! O.T: Da jeg kjøpte den første boken "Kakerlakkene" for en del år siden, husker jeg at jeg i forkant tvilte fælt fordi jeg syntes hovedpersonen (Harry Hole) hadde et så blodharry navn at jeg tvilte litt på hvor seriøs forfatteren var...
Gjest Skya Skrevet 17. juni 2007 #13 Skrevet 17. juni 2007 Det er absolutt en fordel og ha lest de i riktig rekkefølge og "bli kjent" med Harry først. Her ser du en oversikt over bøkene hans.
Kylling Skrevet 18. juni 2007 #15 Skrevet 18. juni 2007 Jeg leste Harry Hole-bøkene i hulter-til-bulter-rekkefølge, og jeg må virkelig si at jeg anbefaler å lese dem i kronologisk rekkefølge. Dette fordi det skjer så mye i Harrys liv som ofte blir referert til i senere bøker, og det er jo sentrale mennesker som blir drept og sånn etterhvert. Det er jo greit å ikke vite det på forhånd! Ellers må jeg si at Snømannen var vanvittig bra. Hadde kanskje lave forventninger siden jeg tenkte at det ikke går an å overgå de foregående bøkene, men denne var helt på høyde med dem alle! Ellers er det småting jeg undrer meg litt over, men da bør vi kanskje lage en egen spoiler-tråd...
Gjest lillebøll Skrevet 18. juni 2007 #16 Skrevet 18. juni 2007 Da har jeg funnet fram flaggermusmannen og begynner på den. Snømannen får vente en ukes tid så jeg får lest de andre først. Husker heldigvis ikke noe av de tre jeg har lest.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #17 Skrevet 18. juni 2007 (endret) Merk deg navnet Mathias Lund Helgesen. Han er en farligere mann enn Kaptein Sabeltann! Endret 18. juni 2007 av Skya
Mischa Skrevet 18. juni 2007 #19 Skrevet 18. juni 2007 åh så bra at noen spurte om det jeg lurte på og fikk svar:) tenkte kjøpe denne og lese den i sommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå