linky Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Har utslett som klør veldig til tider. Brukte først en hydrokortisonkrem i et par dager, gikk så over til elocon (sterk krem) i et par dager. Da ingen av disse kremene var til særlig stor hjelp bar det innom legevakten hvor jeg fikk beskjed om å kutte ut den sterke kremen (den kunne vist irritere huden) og fikk heller vallergan(fikk bare 6 piller og er tom nå) Det har hjulpet litt føler jeg, men kløen er der fortsatt, spesielt på kveldene. Kan jeg begynne å bruke hydrokortison igjen for å lindre kløen eller bør jeg ha en liten pause? Smører meg inn jevnlig med aloe vera men det hjelper ikke godt nok...
Gjest StockDama Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 du kan sikkert bruke den litt, men husk at den sliter noe ekstremt på huden itillegg.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Du kan i alle fall bruke hydrokortison et par uker uten at det gjør noe, evt lengre etter avtale med lege. Men du kan jo også få en sterkere salve av legen som ikke er like sterk som elocon om nødvendig.
linky Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2007 (endret) Et par uker er vel ikke akkuratt anbefalt. Tror jeg har hørt noe om at man ikke bør bruke den mer enn en uke i strekk....ikke godt å si...Kanskje jeg bare skal prøve å overleve på aloe vera. Er jo blitt MYE bedre. Takk for svar hvertfall Endret 17. juni 2007 av linky
Gjest Pax Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Prøv å sole deg litt nå som det er sol. Om du ikke ønsker å vise fram en eksemfylt kopp, let etter et sted som er litt privat. Sol og luft kan gjøre underverker for eksem, bare husk å smøre deg inn med lotion slik at huden ikke tørker ut. Det finnes kremer som inneholder lett bedøvende middel (husker ikke navnet) som kan gi deg litt "kløfri" en stakkars stund. Da jeg hadde eksem, syntes jeg at et bad med to - tre liter H-melk i var beroligende for huden. Eksem er noe dritt.
lillesky Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Husk at hydrokort. skal smøres på i et veldig tynt lag.
linky Skrevet 17. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2007 Ja, eksem er noe dritt Har hørt sol ska være bra ja så lenge man smører seg med solkrem Meen, nå skal det sies at huden min er blitt veldig mye bedre og det er jeg såå glad for med tanke på at vi snart reiser på ferie. Vallergan tablettene har nok hjulpet bra ja.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Hvis du skal sole deg, husk at sol og hydrokortison ikke går sammen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå