Gå til innhold

kø i matbutikken...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Upraktisk også for de av oss med sosial fobi og som absolutt hater å stå i kassakøer og bli beglodd fra alle kanter. Jeg merker meg samme fenomen som kassadamene her. Så snart jeg går bort til kassa kommer en hel skokk andre kunder etter meg og står og tripper bak meg mens jeg legger varene på båndet.

Kanskje det er oss med sosial fobi som har skyld i hele greia? Den første personen som går bort til kassa er en sosial fobiker som på mystisk vis tiltrekker seg de andre kundene i butikken.

Dette kan du sikkert fra før, men om du er ny i gamet så har jeg to-tre tips:

Handle ofte og lite. Da unngår du at du blir stående lenge og får det verre og verre. På sikt kan det faktisk forverre forholdet til butikker. ( For de fleste er “hver gang jeg handler går det til helvete” verre enn “må handle ofte men det er bare litt ille”) Se an hvor mange biler som står utenfor butikken før du går inn. Om du må storhandle ta prøv å ta den når butikken er TOM og formen er brukbar. Ha pengene klar, og gå gjennom mentalt hvordan du pakker i posen.

Og for all del: Hold deg unna “øltidene”.

Videoannonse
Annonse
Gjest redd kunde
Skrevet

Takk for tipsene, men er jeg heldig å komme meg ut av døra så må jeg nesten handle en del. Kan bli lenge til neste gang. Jeg har en ekstrem form for sosial fobi dessverre. :sprettoy: Mine strategier er derfor å handle enten rett etter eller rett før stengetid. Men banna bein blir det kø åkke som.

Skrevet

I know! That ALWAYS happens to me! :klaske:

Gjest Tweek
Skrevet

Hva med å da finne en butikk som det ikke er så mange på? Mange butikker er jo "100 familier som handler mat for den neste mnd på en gang" og da er det lurer å heller ta en mer avsideliggendes butikk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...