Gå til innhold

kø i matbutikken...


Gjest lolle

Anbefalte innlegg

Gjest lolle

Jeg jobber på en matbutikk, og det er noe jeg ofte lurer på...Når jeg sitter i kassa og venter på at kunder skal komme, så kommer ALLE på en gang, og det blir kø.Det er så typisk!Selv om all den tiden jeg har sittet alene og ventet på folk, også velger alle å komme samtidig :ler: syns det er like rart hver eneste gang, slår liksom aldri feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er merkelig det der. Sånn er det der jeg jobber og. Det kan gå skikkelig lenge mellom hver kunde som kommer innom butikken, men plutselig kommer det 15-20 stk på en gang, og gjerne ikke i samme bil. Det er helt merkelig hvor flokk dyr vi er uten å tenke noe over det :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det samme selv! Det kan gå evigheter uten en eneste kunde, og så plutselig kommer halve distriktet på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en konspirasjon fordi vi liker å gjøre kassamedarbeidernes dag litt mer stressa innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en konspirasjon fordi vi liker å gjøre kassamedarbeidernes dag litt mer stressa innimellom.

Det var det jeg visste! Dere (kundene) går rundt med radar for å kommunisere dere imellom om når det er på tide å bevege seg mot kassen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på postkontor, og det er sånn der også... Vi pleide å fleipe med at nå kom bussen fra xxx :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var det jeg visste! Dere (kundene) går rundt med radar for å kommunisere dere imellom om når det er på tide å bevege seg mot kassen! :ler:

Ja vi har kodeord og små mikrofoner så vi kan peile oss inn mot målet samtidig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren!! Er det derfor jeg alltid havner sist i den nevnte køen :sur: . Må få sjekket opp kommunikasjonsutstyret så jeg ikke får "kø-pipet" 5 minutter etter alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolle

Tror ikke det har noe med at folk kommer fra jobben å gjøre, for det er til all tider av døgnet. Det er helt fjernt det der altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fordi kundene stresser og tenker at de bør stille seg i kø når de ser andre gjøre det, for de kan jo ikke ende opp med å vente lenge i køen. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når den i kassa er ledig, går det an å vake litt rundt og småkikke fordi man vet man når som helst kan gå og betale, men straks man ser noen sette kursen mot kassa innser man at "oj, når blir det kø", og dermed stormer alle frem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det har noe med at folk kommer fra jobben å gjøre, for det er til all tider av døgnet. Det er helt fjernt det der altså...

Jepp, det er sånn jevnt hele dagen. Jeg sitter en halv time uten en eneste kunde (sånn som akkurat nå, det er derfor jeg er på KG... ;) ), altså butikken kan være full av kunder, men de går bare rundt og kikker og putter varer i kurvene. Så bestemmer en av dem seg for å gå til kassen, og som på kommando følger de andre etter, og vips så har jeg en kø på syv-åtte stykker. Sånn går dagene, et kvarter, en halvtime uten noen, så kommer de plutselig veltende bortover alle sammen. Det har vært et stort mysterium for meg, og når jeg nå hører at det er sånn i de fleste butikker, så skjønner jeg enda mindre...

Hvorfor går de ikke heller til kassen når det ikke er noen andre der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den i kassa er ledig, går det an å vake litt rundt og småkikke fordi man vet man når som helst kan gå og betale, men straks man ser noen sette kursen mot kassa innser man at "oj, når blir det kø", og dermed stormer alle frem ;)

Men det er jo fryktelig ulogisk!! Det går jo i rykk og napp, så hvorfor kikker de ikke heller i hyllene i fem minutter til, i stedet for å bruke de fem minuttene i kø? For når de fem minuttene er gått og jeg har fått unna køen så går det jo som regel en halv time til før en plutselig bestemmer seg for å bli førstemann i neste kø...

:sprettoy: ????? Koko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

På min jobb er det ¨å sånn.. Nå jobber jeg i resturant da, men plutselig er halve resturanten minst fylt opp i lpet av 5 min å da blir det stress! De er vittig å se på da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det er fordi kundene stresser og tenker at de bør stille seg i kø når de ser andre gjøre det, for de kan jo ikke ende opp med å vente lenge i køen. :icon_lol:

Jeg jobber også i butikk, og har lagt merke til dette. Denne teorien tror jeg faktisk kan stemme! Sært, og upraktisk for oss i kassa ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Upraktisk også for de av oss med sosial fobi og som absolutt hater å stå i kassakøer og bli beglodd fra alle kanter. Jeg merker meg samme fenomen som kassadamene her. Så snart jeg går bort til kassa kommer en hel skokk andre kunder etter meg og står og tripper bak meg mens jeg legger varene på båndet.

Kanskje det er oss med sosial fobi som har skyld i hele greia? Den første personen som går bort til kassa er en sosial fobiker som på mystisk vis tiltrekker seg de andre kundene i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også jobbet i butikk/ kafe- og det er sant som du sier! det virker som om alle følger en indre klokke! men nå er det jo slik at de fleste har lunsj samtidig(mulighet for å gå i butikken) de fleste slutter på jobb i 4 tida, mange kommer på at de har glemt noe 30 min før butikken stenger :sprettoy: og sånn går dagene... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest samme gjesten igjen
Men det er jo fryktelig ulogisk!! Det går jo i rykk og napp, så hvorfor kikker de ikke heller i hyllene i fem minutter til, i stedet for å bruke de fem minuttene i kø? For når de fem minuttene er gått og jeg har fått unna køen så går det jo som regel en halv time til før en plutselig bestemmer seg for å bli førstemann i neste kø...

:sprettoy: ????? Koko...

Tror de er redde for at det blir en kø som aldri gir seg, derfor er det like greit å komme seg i kassa og betale først som sist.

Har jobbert i dagligvarebutikk, og vet at mange kunder er fryktelig ulogiske :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...