Gjest DyneTryne Skrevet 17. juni 2007 #1 Skrevet 17. juni 2007 Det var en eller annen formel jeg ikke husker, hvor vi måler lengde på kroppen, og lengden på armene, utstrekt. Er du lengre i armene enn kroppen, er du ape. Jeg er en ape. Er du?
Gjest Veronica Mars Skrevet 17. juni 2007 #2 Skrevet 17. juni 2007 Jeg er ikke en ape, mener å huske at da jeg målte dette for lenge siden var kroppen og armene omtrent like lange. Men jeg bruker utrykket "apefaktor" om andre ting også da, folk som har mye hår på kroppen, blir brunere enn andre o.l har også høy apefaktor. Men hva er det motsatte da? Hvis man har skikkelig korte armer? Kjenner noen som har det.
Supraspinatus Skrevet 17. juni 2007 #3 Skrevet 17. juni 2007 Sjimpanser har vel to flere kromosomer i DNA enn det vi har.
Gjest DyneTryne Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 Det er vel mer spøkefullt ment. At den som har lært dette måler folk og endelig kan kvalifisere noen med apegenet, ikke aner jeg De med korte armer.. hmm kanskje übermennesker de da?
Saeria Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Du mener om armene er lengre enn torso? I såfall så er mine det.
Gjest Veronica Mars Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Du mener om armene er lengre enn torso? I såfall så er mine det. Nei, det menes vel (slik som jeg oppfatter det i hvert fall) at hvis du strekker armene ut til hver side og så måler lengden fra fingertupp til fingertupp, og deretter måler høyden din, så har du høy apefaktor hvis armene er lenger enn kroppen.
Gjest Veronica Mars Skrevet 17. juni 2007 #7 Skrevet 17. juni 2007 Det er vel mer spøkefullt ment. At den som har lært dette måler folk og endelig kan kvalifisere noen med apegenet, ikke aner jeg De med korte armer.. hmm kanskje übermennesker de da? Mulig det. Og så er helt bleke mennesker med lite hår og svært korte armer de som har utviklet seg lengst fra apestadiet. Det er jo interessant å tenke på hvordan menneskerasen i så fall kan komme til å se ut om noen tusen år.
Gjest Veronica Mars Skrevet 17. juni 2007 #8 Skrevet 17. juni 2007 Mulig det. Og så er helt bleke mennesker med lite hår og svært korte armer de som har utviklet seg lengst fra apestadiet. Det er jo interessant å tenke på hvordan menneskerasen i så fall kan komme til å se ut om noen tusen år. Utviklingen forgår vel omtrent slik: http://www.top20fun.com/images/pictures/0114.jpg
Gjest DyneTryne Skrevet 17. juni 2007 #9 Skrevet 17. juni 2007 Hehe :--D ja, det jeg mente. Armene er jo like lange som HELE KROPPEN (zon noen?) fra fingertupp til fingertupp. ca. Ja om noen tusen år griner mannfolket for alle damer ser ut som barn nedentil, nei og nei
Saeria Skrevet 17. juni 2007 #10 Skrevet 17. juni 2007 Nei, det menes vel (slik som jeg oppfatter det i hvert fall) at hvis du strekker armene ut til hver side og så måler lengden fra fingertupp til fingertupp, og deretter måler høyden din, så har du høy apefaktor hvis armene er lenger enn kroppen. Sånn, ja. Ser ut til at de er litt lengre/omtrent like lang.
Gjest DyneTryne Skrevet 17. juni 2007 #11 Skrevet 17. juni 2007 Få sambo eller en annen voksen du stoler på til å hjelpe med og måle :-D Er bare 1 cm eller noe som skiller her, tror jeg, så er ikke mye som skal til for å bli rafiki.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå