Gå til innhold

Samiske svigerbarn

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvordan hadde du reagert hvis dattera/sønnen din hadde giftet seg med en same?

Jeg tror jeg hadde blitt så overrasket over å oppdage at jeg hadde barn at jeg ikke hadde hatt tid til å vurdere en kommende svigersønn/datter, same eller ei.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Supermodeller og modeller har gjerne høye kinnben. Det blir sett på som høy status å ha høye kinnben.

Jeg forstår derfor ikke påstanden om at samer har høye kinnben.

Betyr det at supermodeller egentlig er samer?

Gjest Gjest_inka_*
Skrevet
Hvordan hadde du reagert hvis dattera/sønnen din hadde giftet seg med en same? Hva er bra og hva er dårlig med det?

Det er det same for meg! :sol:

Skrevet
Jeg liker ikke finnmarkinger generelt, spesielt de fra Alta. De er slue snyltere de aller, aller fleste jeg har møtt!

Stakkars :klem:

:ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet ikke hva en same er!?

En same er en person som avstammer fra den opprinnelige befolkningen på Nordkalotten og regnes som urbefolkning. Samene har eget språk og kultur.

Flere opplysninger finner du i oppslagsverk eller gå inn på Samtingets nettsider.

Gjest Gjest
Skrevet
Supermodeller og modeller har gjerne høye kinnben. Det blir sett på som høy status å ha høye kinnben.

Jeg forstår derfor ikke påstanden om at samer har høye kinnben.

Betyr det at supermodeller egentlig er samer?

Det blir faktisk feil å hevde at kate Moss, Helena Christensen, Cindy Crawford og alle nye unge supermodeller er samer bare fordi de har høye kinnben!

Gjest Dallandra
Skrevet

:hoho:

:pls: :pls:

Jeg har ikke ledd så godt på leeenge!!! :hoho:

Gjest Gjest
Skrevet
:hoho:

:pls: :pls:

Jeg har ikke ledd så godt på leeenge!!! :hoho:

Hva ler du av?

Gjest Dallandra
Skrevet

Jeg ler av tråden, av at det tydeligvis finnes folk som er så trangsynte og... vel, egentlig burde jeg gråte. Jeg ante ikke at det fantes slike fordommer mot samer i våre dager, jeg anser samer som et stolt folkeslag.

Jeg er tydeligvis veldig naiv som trodde at slike tåpelige fordommer mot samer ikke eksisterte lenger.

Så det jeg ler av er trangsyntheten, de stakkars ignorante trangsynte som virkelig ikke har større forståelse av verden enn at det å få en SAME inn i familien ville vært en tragedie. Setter meg på min høye hest og LER! Ettersom det tross alt er bedre å le enn å gråte.

Gjest Gjest
Skrevet
Skjønte ikke helt problemstillingen, jeg. Skulle noe sånt være et problem...? :klø:

Tror det er en ny variant av tråden "datteren giftet seg med en muslim" en anna plass her..

Idiotisk sammenligning forøvrig..

Samene hadde vært her lenge før de "etnisk norske" kom !

Gjest Gjest
Skrevet

Saman e kul!!!!!!!!!!! :)

E sjøl halv-same, en del klar å se på meg at e har en del samiske trækk, e bor på ei lita øy der det kun finns me som same..he...he...

Ordet "same" har bestandig vært negativ ladda, ordet same blir ikje like akseptert av alle. En del ser på oss som non raringa. Det e nokka eget over saman, det har bestandig blitt sakt at mange av di har spesielle evna...(synsk, stopp blod, spå, ganj)

Saman e en egenart....ja det vil e påstå.

Men inni e vi alle lik!!!! :sol:

Gjest samejenta
Skrevet
Altså. De jeg kjenner i Oslo - og meg selv inkludert- synes ikke det er spesielt stilig med reinkjøtt! Da hjelper det ikek at det er billigere...

Samer er ikke mye kult. Samen Ante er et skrekksempel på det. Samer...er en merkelig rase som virker rare. Som om de spiser mye spekkfett eller noe. Jeg liker dem ikke.

Du har ikke sett mitt stilige reinsdyr, det blir det stilig kjøtt av vet du.

Hvilke Ante er det du snakker om? Jeg kjenner minst 50 stk. Kanskje han Ante du kjenner er rar fordi han ikke liker Pizza Grandiosa til morgen middag og kveld, for det er jo normalt og til å bli meget klok av. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
E sjøl halv-same, en del klar å se på meg at e har en del samiske trækk, e bor på ei lita øy der det kun finns me som same..he...he...

Og på denne ene øen er det full bredbåndsdekning til ett menneske: sjøsamen som elsker KG? :kaffe:

Jeg liker ikke samer og ville ikke hatt dem i familien om jeg fikk velge.

Gjest Gjest
Skrevet
Og på denne ene øen er det full bredbåndsdekning til ett menneske: sjøsamen som elsker KG? :kaffe:

Jeg liker ikke samer og ville ikke hatt dem i familien om jeg fikk velge.

Hva mener du med bredbåndsdekning til ett menneske?

Hvorfor liker du ikke samer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...