Gå til innhold

vaske glassdørene i dusjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det omtrent værste husarbeidet jeg gjør er å skure glassvinduene i dusjen. Synes det er noe herk å stå inni dusjen å skure på disse vinduene for å få de blanke og fine. Så jeg lurer på om noen har noen kjerringråd eller gode tips på vaskemidler som gjør denne jobben enklere.

Har hittil brukt jif men det finnes kanskje noe annet på markedet som er mer effektivt. Evt. noe i den duren spray og vent og skyll.

takknemlig for tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt samme problem som deg lenge - helt til jeg kjøpte Jif vindusvaskesett! Følg bruksanvisningen og vask på samme måte som vinduene og bruk malen over tilslutt. Det er kjemperaskt og effektivt! :)

Skrevet

ok. takk. da blir det jif vindusvaskesett på handlelisten i dag.

Skrevet (endret)

Jeg har en meget enkel og effektiv metode. Jeg bruker en svamp av merket "Scotch-Brite" som de selger på de fleste dagligvarebutikker. Den er hvit og selges to i pakken (15-20 kr).

Vasker ganske enkelt over med den, og alle flater blir skinnende rene uten mer styr.

Endret av Majka
Skrevet
Jeg har en meget enkel og effektiv metode. Jeg bruker en svamp av merket "Scotch-Brite" som de selger på de fleste dagligvarebutikker. Den er hvit og selges to i pakken (15-20 kr).

Vasker ganske enkelt over med den, og alle flater blir skinnende rene uten mer styr.

Blir det ikke "dråper" igjen på glassflatene heller? Jeg har helt blanke glassdører i dusjen... Hva brukes denne svampen til ellers? Er nemlig på jakt etter noe lettvint og effektivt til å vaske flisene i dusjen med, er den god til det også? Uansett, jeg noterer på handlelisten jeg også. ;)

Caroprins; nå tok jeg forresten over dusjveggene med det samme du minnet meg om det - og til slutt gikk jeg over med nalen...ikke malen... :ler: Rene ble de hvertfall! :)

Skrevet
Jeg har hatt samme problem som deg lenge - helt til jeg kjøpte Jif vindusvaskesett! Følg bruksanvisningen og vask på samme måte som vinduene og bruk malen over tilslutt. Det er kjemperaskt og effektivt! :)

Takk for tips

Skrevet

Går du i en baderomsbutikk, finnes det et middel man setter inn glassdørene med som gjør at dørene blir mindre skitten/såperester osv ikke fester seg så godt. Mamma bruker dette, og er veldig fornøyd. Den er forholdvis dyr, tror det koster i overkant av en hundrings, kommer i flaske på ca. 1 liter, og er veldig drøy. Selvsagt vet jeg ikke hva dette heter, men kan sikkert finne det ut om du er interessert.

Skrevet (endret)

Hater også å vaske dusjen..

Men alltid når huset er vasket og jeg hopper i dusjen tar jeg med meg enten jif skurekrem eller spray og vasker de.. og så dusjer jeg og skyller.. så er det rent og jeg er ren;)..

Jeg dusjer jo igjen etter en dag så fatter ikke poenget med å gjøre så alt for mye av det.. sånn at dørene skal skinne for de få timene:)

De skinner godt nok:)

Endret av *MEDUSA*
Skrevet
Blir det ikke "dråper" igjen på glassflatene heller? Jeg har helt blanke glassdører i dusjen... Hva brukes denne svampen til ellers? Er nemlig på jakt etter noe lettvint og effektivt til å vaske flisene i dusjen med, er den god til det også? Uansett, jeg noterer på handlelisten jeg også. ;)

Ingen dråper så vidt jeg har observert. Helt rene og blanke vegger :) Jeg vasker over med svampen, så skyller jeg veggene med dusjen. Lar det lufttørke, og vips ferdig :) Svampen kan brukes på fliser også ja!

Utenom dusjen bruker jeg de på diverse flekker på hvite vegger. De er det mest effektive middelet jeg har vært borti.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg bruker microfiberklut og vann, blir helt blankt og fint!

Skrevet

Jeg skruber flisene inni dusjen med jif, elelr sprayer med jif baderom og skyller av.

Glassdøren sprayer jeg med jif vindusvask og tørker av med en tør microfiberklut. Det blir blank og fint. Og det er raskt og lettvindt.

Skrevet

Det største herket med å vaske dusjen er at dusjdøra ikke er våt. Noe som normalt sett ikke er noe problem, ettersom vannet ikke når helt bort til dusjen (stor dusj, døra i den enden der jeg står og tørker meg) og sånnsett når ikke egentlig dusjhodet så langt heller...

Jeg pleier egentlig bare gni inn veggene med "ett eller annet såpegreier" og en skuresvamp jeg (på glassbyggestenveggene) og det funker greit. gjør det gjerne mens jeg dusjer meg selv også ja, for våt blir jeg jo i alle fall uansett mens jeg holder på...

Gjest Elastica
Skrevet

Enten tar jeg en grundig vask med jif og svamp, og som den effektive kvinne jeg er, kombineres det ofte med hårkur og ansiktsmaske.

Alternativet er en kjapp omgang med jif spruteflaske og tørt glasshåndkle, eventuelt håndklepapir.

For å forebygge bruker jeg nal etter hver dusj. Da unngår jeg vann på gulvet når vi åpner døra og holder den samtidig nogenlunde fin i en uke.

Jeg har ingen god erfaring med "sprute-på-et-middel-for-at-det-ikke-skal-feste-seg-noe-der". Det eneste som gjelder er hardt arbeid og ærlig innsats.

Skrevet
For å forebygge bruker jeg nal etter hver dusj. Da unngår jeg vann på gulvet når vi åpner døra og holder den samtidig nogenlunde fin i en uke.

Jøss, du har bare deg selv å tenke på du! ;-)

Nale etter hver dusj og samtidig grundig vask hver uke. Djiiises.

Takk for vasketipset ang.jif vindusvask lengre oppe her. Det skal jeg prøve ut. Tar imot sånne gode råde til dusjdørene mine. De rekker nemlig å bli skikkelig møkkete mellom hver vask.

Gjest Elastica
Skrevet
Jøss, du har bare deg selv å tenke på du! ;-)

Nale etter hver dusj og samtidig grundig vask hver uke. Djiiises.

Takk for vasketipset ang.jif vindusvask lengre oppe her. Det skal jeg prøve ut. Tar imot sånne gode råde til dusjdørene mine. De rekker nemlig å bli skikkelig møkkete mellom hver vask.

Djiiises meg her og djiiises meg der. Jeg har slett ikke bare meg selv å tenke tenke på. Her i familien er vi to store, tre små og to bikkjer - uten at jeg kan se helt hva det har med saken å gjøre, all den tid en omgang med nalen etter hver dusj tar nøyaktig syv sekunder.

For øvrig er det vaskehjelpen som står for den grundigste og ukentlige delen av vasken.

Skrevet
Det eneste som gjelder er hardt arbeid og ærlig innsats.

Her skulle det vel egentlig stå;

"Det eneste som gjelder er hardt arbeid utført av vaskehjelpen". ;)

Gjest Elastica
Skrevet
Her skulle det vel egentlig stå;

"Det eneste som gjelder er hardt arbeid utført av vaskehjelpen". ;)

Jepp, men jeg sa strengt tatt ikke noe om hvem som skulle utføre arbeidet. :ler:

Skrevet

Jeg bruker bilshampo med voks. Funker suverent på baderom, voksen støter fra fett og annet griseri som naturlig oppstår på slike rom.

Kjapt og effektivt og lukter godt gjør den også.

Skrevet (endret)
Jeg bruker bilshampo med voks. Funker suverent på baderom, voksen støter fra fett og annet griseri som naturlig oppstår på slike rom.

Kjapt og effektivt og lukter godt gjør den også.

Hørtes ut som en god idé.

Jeg bruker nal etter hver dusj sånn at det holdes sånn noenlunde rent. Dessuten får jeg skyflet vann ned i sluket også. En sjelden gang (1-2 ganger i året går jeg over hele greia med Cillit Bang og vanlig fille. )

Innimellom så tar jeg med meg mikrofiberklut og vasker ned veggene mens jeg selv dusjer. (Uten såpe på veggene, da.)

Endret av Cata
Gjest vimse
Skrevet

Euroshopper har en spray for baderom, den er grønn og koster den nette sum av 15 kr for 1 liter. Den gjør at fettete blandebatterier og slikt i dusjen blir helt blanke her hos meg i alle fall, kanskje verdt et forsøk? Jeg sprayer på av og til etter dusj, lar stå til jeg er ferdig tørket og skyller av med varmt vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...