Gjest åsemarie Skrevet 15. juni 2007 #1 Skrevet 15. juni 2007 Hei, er bare litt nyskjerrig. Dere som har brødre, har de sett dere helt nakne etter at dere kom i tenårene? Og hvis ja, smugtitta de, skjedde det ved et uhell eller helt åpenlyst?
Gjest Pax Skrevet 15. juni 2007 #2 Skrevet 15. juni 2007 Nei, for faen. Bare tanken får meg til å grøsse. 4
Gjest Alyx Skrevet 15. juni 2007 #3 Skrevet 15. juni 2007 Nei, fysj! I såfall ville det vært et høyst uønsket tilfelle!! Jeg busa forresten inn på på doen der min mye eldre bror satt en gang, og det ble mange pinlige dager..
Gjest logget ut nå Skrevet 16. juni 2007 #4 Skrevet 16. juni 2007 He he. skulle til å svare nei her men så kom jeg på at eldstebroren min var med på fødselen til mitt eldste barn...så jeg regner med han har sett meg "litt mer enn naken".
Gjest =tentacle= Skrevet 16. juni 2007 #6 Skrevet 16. juni 2007 Nei, nakenhet i forhold til mannlige familiemedlemmer ble parkert en gang tidlig på barneskolen.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2007 #8 Skrevet 16. juni 2007 He he. skulle til å svare nei her men så kom jeg på at eldstebroren min var med på fødselen til mitt eldste barn...så jeg regner med han har sett meg "litt mer enn naken". Æsj! Skrekk og gru.
Gjest lillebøll Skrevet 16. juni 2007 #9 Skrevet 16. juni 2007 He he. skulle til å svare nei her men så kom jeg på at eldstebroren min var med på fødselen til mitt eldste barn...så jeg regner med han har sett meg "litt mer enn naken". Heldigvis ganske stor forskjell på det, enn snikende brødre som snikktitter. Gjør brødre slikt?
Pemille Skrevet 16. juni 2007 #10 Skrevet 16. juni 2007 Hm, visste ikke at dette var så stor tabu. Jeg er 25, og brødrene mine på 10 og 17 har sett meg naken når jeg er på badet hjemme hos dem. De kan f.eks. pusse tennene mens jeg er i dusjen. Familien er ganske stor, så man kan ikke være så kresen på alenetid på badet. Jeg er imidlertid mer hensynsfull når det gjelder å brase inn på badet når de sannsynligvis er nakne. Tror ikke de tar skade av det. Man kan velge å gjøre det til en tabu, eller la være. Jeg synes det siste er enklest og mest naturlig. 3
Gjest =tentacle= Skrevet 16. juni 2007 #11 Skrevet 16. juni 2007 Hm, visste ikke at dette var så stor tabu. Jeg er 25, og brødrene mine på 10 og 17 har sett meg naken når jeg er på badet hjemme hos dem. De kan f.eks. pusse tennene mens jeg er i dusjen. Familien er ganske stor, så man kan ikke være så kresen på alenetid på badet. Jeg er imidlertid mer hensynsfull når det gjelder å brase inn på badet når de sannsynligvis er nakne. Tror ikke de tar skade av det. Man kan velge å gjøre det til en tabu, eller la være. Jeg synes det siste er enklest og mest naturlig. Med så stor aldersforskjell fikk du ha din egen pubertet i fred fra pubertale gutter Jeg hadde bare to års aldersforskjell. Pusset din far tennene på badet mens du dusjet da du var 14?
Pemille Skrevet 16. juni 2007 #12 Skrevet 16. juni 2007 Oi, overrasket over at tråden ligger under "seksualitet". Det la jeg ikke merke til med en gang. Dette føles mer som en familie-tråd, eller noe sånt. Men det er kanskje her forskjellen ligger. Ja, også hos min far var vi mange om plassen, og han var avhengig av et bad for å løsne opp vond rygg hver morgen. Så da vasket vi oss, pussa tenner etc mens han var på badet, og jeg låser fortsatt ikke døra hvis jeg dusjer hos dem. Både stemor, småsøsken og pappa kan om de vil komme inn på badet mens jeg er der. Også nå. Pappa har alltid vist at hvis jeg ikke synes det er ålreit, så kan han la være, men tidsklemma har vunnet, og jeg har ikke syntes det har vært ubehagelig.
Gjest DyneTryne Skrevet 16. juni 2007 #14 Skrevet 16. juni 2007 Med to bad i huset og ingen spesielle interesser hos mine brødre; nope.
Pemille Skrevet 16. juni 2007 #16 Skrevet 16. juni 2007 What the...?! Nei! Det er vel bare sånn at noe er greit for noen, annet er greit for andre:) Jeg respekterer absolutt dere som ikke har et like uanstrengt forhold til nakenhet som meg. (Selv har jeg f.eks ikke noe behov for å gå på naturiststrand, der går min grense. Sånn føles det i alle fall nå.) Vi har alle våre egne grenser, og jeg kjenner flere som har det ganske likt som vår familie. Kan nevne at min stefar (som kom inn i livet mitt da jeg var 13) og jeg på langt nær følger det samme mønsteret som jeg gjør med resten av familien. Der gjelder vel de samme uskrevne reglene når det kommer til nakenhet,som for to "fremmede".
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2007 #17 Skrevet 16. juni 2007 Oi, overrasket over at tråden ligger under "seksualitet". Det la jeg ikke merke til med en gang. Dette føles mer som en familie-tråd, eller noe sånt. Men det er kanskje her forskjellen ligger. Ja, også hos min far var vi mange om plassen, og han var avhengig av et bad for å løsne opp vond rygg hver morgen. Så da vasket vi oss, pussa tenner etc mens han var på badet, og jeg låser fortsatt ikke døra hvis jeg dusjer hos dem. Både stemor, småsøsken og pappa kan om de vil komme inn på badet mens jeg er der. Også nå. Pappa har alltid vist at hvis jeg ikke synes det er ålreit, så kan han la være, men tidsklemma har vunnet, og jeg har ikke syntes det har vært ubehagelig. Verken tidsklemme eller dårlig plass kunne ha fått meg til å dele bad med min far samtidig (!) eller søsken. Det må jeg si! 2
Gjest StockDama Skrevet 16. juni 2007 #18 Skrevet 16. juni 2007 eh...nei, min bror og jeg har nok ikke sett hverandre nakne siden vi var 5 år ellerno =p menneh...det klarer vi oss fint uten å ha gjort.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. juni 2007 #19 Skrevet 16. juni 2007 For meg er det en selvfølge at vi ser hverandre nakne. Jeg kom aldri til noe punkt i barndommen der det ble unaturlig for min to år eldre bror å se meg naken.. Har aldri følt det som han har kikka - ikke i det hele tatt!! han kan dusje mens jeg pusser tenna, og han kan til og med være med inn på badet og sitte på doen og holde meg med selskap mens jeg dusjer (prate og tulle). Syns det er helt topp å ha det så fritt, og det er absolutt ikke noe seksuelt eller "kikkende" bak det... Men såklart er det forskjell på folk og det respekterer jeg.
Pemille Skrevet 16. juni 2007 #20 Skrevet 16. juni 2007 (endret) For meg er det en selvfølge at vi ser hverandre nakne. Jeg kom aldri til noe punkt i barndommen der det ble unaturlig for min to år eldre bror å se meg naken.. Har aldri følt det som han har kikka - ikke i det hele tatt!! han kan dusje mens jeg pusser tenna, og han kan til og med være med inn på badet og sitte på doen og holde meg med selskap mens jeg dusjer (prate og tulle). Syns det er helt topp å ha det så fritt, og det er absolutt ikke noe seksuelt eller "kikkende" bak det... Men såklart er det forskjell på folk og det respekterer jeg. Ja. Enig med deg. Prøver generelt i livet å ikke lage flere vanskeligheter enn nødvendig. Når noe som kan gjøres tabubelagt heller kan gjøres til noe dagligdags, så er man jo litt lenger sånn sett. Endret 16. juni 2007 av Pemille
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå