Gå til innhold

frukt müsli, og ned et par kilo....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Girl-Next-Door

Jeg prøver å gå ned et par kilo. Er ikke på langt nær overvektig - 168 cm og 66 kilo. Men jeg trives bedre med en litt lettere kropp - ca 62 kilo.

Er veldig glad i frokostblandinger som f.eks kellogs spesial k og bran flakes. Men hørte at det var alt for mye sukker i disse. Hva med frukt müsli?? Er det sunt å spise det til frokost?

Her er hva jeg har tenkt å spise i løpet av en dag, høres det greit ut???:

frokost: stor bolle med frukt müsli med skummet melk

mellom: en frukt el. yoghurt

lunch: et par grove brødskiver med kokt egg, eller eggerøre laget av skummet melk og et egg + noen grove knekkebrød

mellom: en frukt el. youghurt

middag: forskjellig, men er veldig glad i salat med kylling, pasta og fetaost.

mellom: frukt el. youghurt

Vil jeg gå ned noen kilo ved å følge denne planen som noenlunde. Vil selvfølgelig variere middag, og av og til lunch. Trener aerobic to ganger i uken og går yoga to ganger i uken. Spiser søtsaker en gang i uka.

Hvordan er det forresten med Go`morn youghurt, er det bra å spise??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God Morgen Yoghurt og andre er det mye sukker i. Samme med müsli. Se på innholsfortegnelsen så ser du hvor mye.

Müsli kan du lage selv, og så kan du blande frisk frukt i yoghurt naturell. Det hjelper deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Girl-Next-Door

Youghurt natrel synes jeg er godt :wink:

Men kan jeg også spise de der 0,1 % youghurtene, eller er det mye sukker i disse også?

Er det noe annet en hjemmelaget müsli jeg kan spise av frokostblandinger?? 4-korn? (men det er vel ikke så godt...)

Hva med banan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-korn er bra..er ikke tilsatt noe som helst! Og det smaker ikke så dumt om du har i litt frukt, f.eks eplebiter og banan eller hva du nå liker. Du kan jo og bruke skummet kulturmelk i steden for youghurt, biola, jordbær cultura o.l

Variasjonsmuligheten er store!

Ellers vil jeg anbefale deg og bevege mer på deg, da forbrenner du mer og kroppen blir strammet opp etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

4 korn med litt rosiner, linfrø og cultura er kjempegodt. Og setter fart på magen! Husk å "bløte" opp linfrøene på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4-korn er en kornblanding du får kjøpt i de fleste butikker.

Består av 4 forskjellige korntyper og ikke noe mer.

Fin å bruke som basis og bland i det du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes det høres ut som at du har et fint opplegg for sunn spising, jeg.

Etterlyser selv en sunn frokostblanding. 4-korn liker jeg ikke.

Om man ikke spiser frokostblanding, hva vil dere andre foreslå som frokost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..liker du ikke kornblanding eller havregrøt kan du jo spise et par brødskiver med pålegg og tomat, agurk, paprika o.l på.

Eller salat med brød ved siden.

Eller en smoothie av frukt, yoghurt og litt musli/kornblanding.

Selv spiser jeg ikke frokost, men det er fordi jeg er b-menneske og orker ikke mat rett etter at jeg har stått opp..står opp så sent at jeg hadde ikke rukket det heller :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og spiser 4Korn nå. Er faktisk kjempegodt! Kanskje litt tørt, og at det ser ut som noe jeg ikke skal uttale meg om blandet med melk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...