Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det nærmer seg avreise for vår første "sydentur", om to uker er vi ankommet Malta. Mens jeg sitter og lager pakkeliste tittet jeg innom turistinformasjonen deres, og endte opp på en side om bading og soling, hvor jeg fant setningen: "A sun hat is a must"

Må jeg ha meg en solhatt, altså? Og hvor finner jeg egentlig det, i så fall? (bør være litt lett å få tak i, har mye annet å bruke disse to ukene på... gifte oss blandt annet...)

Kom i samme farta på at jeg ikke har tenkt på reiseapotek heller, så NOE utnom brylluporganiser ing må jeg jo få tid til, uansett...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke solhatt dersom du tåler solen bra. Er jo bare å ligge litt underparasollen, eller slenge en t skjorte over hodet dersom du ligger å soler deg på den tiden solen er sterkest..

Har ikke brukt solhatt selv i syden...bare husk å drikk mye vann så du ikke blir svimmel/hodepine og dehydrert:)

Lykke til med bryllupet :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har vært skikkelig grusomt solbrendt én gang i hodebunnen. Grusomt! Det var først da jeg forsto betydeligheten av solhatter :briller: Dette var i Karibia. Har dog aldri blitt pinefullt brent i hodet rundt middelhavet, men Helten min har. Begynnende sjarmerende viker og noe solømfindtlig hud say no more :ler2: Så om huden din ikke er av det røffeste slaget, kan en hatt på toppen gjøre deler av ferien vesentlig mer behagelig. Men langtfra sikkert du trenger det. Ikke stresse med det her hjemme, det finnes garantert butikker der du kommer. Er det en sol og en strand og det noengang har gått en turist forbi, vil det garantert også være solhatter til salgs ;) Idoform og sunblock kan derimot være lurt å ha kjøpt på forhånd..

Gratulerer da, og god tur!

Gustav. (nå som gjest-)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er sikkert lettere å finne en solhatt på Malta enn det er å finne den i Norge og frakte den dit (de må da ta mye plass i bagasjen?). Om du finner ut at du trenger/vil ha en, kan dere jo ta en liten spasertur og kikke dere rundt kort etter at dere er kommet, jeg tipper dere ganske raskt vil komme forbi en butikk som fører solhatter om de virkelig er et must der :)

Skrevet

Ja, da satser vi på å skaffe det der. Sikkert absolutt lurest :)

JEG blir neppe solbrent i hodet (tykt langt hår, jeg kan bli KOKT, men neppe BRENT. Men en hatt som beskytter litt mot sola kan vel hindre meg i å bli så kokt også, om den er litt luftig i alle fall) men min kjære... ja, her er det ikke bare begynnende viker egentlig, de er defintive, håret er vesentlig kortere enn mitt, tynnere (selv om det nå er ganske langt, men det skal nok klippes før bryllupet, så...)

Apotektur skal vi ha før turen ja. Sunblock har jeg ikke skaffet, har faktor 20. JEG har opparbeidet meg en liten grunnfarge, og tror det holder, men min kjære har litt mindre farge på kroppen ja. (liker ikke sole seg, liker ikke vise seg uten klær) Jeg bør egentlig ha en tynntflytende solbeskyttelse til ham, hårete kropper er ikke så lett å smøre inn med den tyktflytende 20-faktoren....

Skrevet

De har vist kommet egen solkrem for menn.. spray og tynnflytende.

Solhatt finner du enkelt i syden.. eller bare bruk en caps

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...