Gå til innhold

Hjelp i forhold til dosering

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

Har fått utskrevet Flagyl av legen (pga kløe i underlivet)

På doseringslappen fra legen står det:

"5 tabletter 1 en dose 1.dag, gjentas etter to dager."

Menes det at jeg skal ta fem tabletter på en gang?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

:klø:

Den der høres ganske merkelig ut. Har du spurt legen eller de på apoteket om "oversettelse"?

Skrevet

Ja, du skal ta 5 tabletter på én gang, og gjøre det samme om to dager.

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet
:klø:

Den der høres ganske merkelig ut. Har du spurt legen eller de på apoteket om "oversettelse"?

Legen forklarte meg i dag. Men fikk resepter på en del annen medisin samtidig, så klarer ikke huske helt hva han sa.

Jeg så det først nå så har ikke fått hørt med apoteket.

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet
Ja, du skal ta 5 tabletter på én gang, og gjøre det samme om to dager.

Er sånn jeg og tolker det. Men syntes bare det var voldsomt med fem tabletter på en gang.

Men jeg har ingen erfaring med Flagyl fra før av.

:)

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet
Stemmer det som Drua seier, i tillegg står det litt om dosering i Felleskatalogen.no, alt ettersom kva diagnose som gjer at legen har satt deg på medisinen...

Var det jeg og fant ut.

Takk for svar alle! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja det stemmer at man skal ta 5 på en gang. Jeg ble veldig kvalm etterpå, håper det går bedre med deg. Sikkert lurt å ta pillene like før man skal legge seg, og dermed "sove bort" det verste.

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet
Ja det stemmer at man skal ta 5 på en gang. Jeg ble veldig kvalm etterpå, håper det går bedre med deg. Sikkert lurt å ta pillene like før man skal legge seg, og dermed "sove bort" det verste.

Takk for tipset. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for tipset. :)

Hei, jeg er så spent på hvordan det gikk med deg da du tok pillene? Ble du like kvalm som jeg ble? Har nemlig lurt på om det var en slags allergisk reaksjon jeg fikk, siden jeg ble så uvel, eller om det er en helt normal reaksjon.

Skrevet

Flagyl er vel et slags antibiotikum mot div infeksjoner...min samboer fikk det i forbindelse med en betennelse i tannkjøttet...

Han ble ikke dårlig av de men for all del ikke drikk alkohol når du går på de...virker jo som antabus!

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet
Hei, jeg er så spent på hvordan det gikk med deg da du tok pillene? Ble du like kvalm som jeg ble? Har nemlig lurt på om det var en slags allergisk reaksjon jeg fikk, siden jeg ble så uvel, eller om det er en helt normal reaksjon.

Hei du :)

Nei, jeg venter til søndag. Skal nemlig i bryllup i morgen og frister lite å holde seg unna alkohol.

Slekta vil nok bare lure på om jeg er gravid etc ;)

Men jeg skal skrive rapport her så fort jeg har tatt de. Skal ta de søndagskveld, tenker jeg :)

(Det går vel bra å ta de dagen etter at man har drukket?)

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet
Flagyl er vel et slags antibiotikum mot div infeksjoner...min samboer fikk det i forbindelse med en betennelse i tannkjøttet...

Han ble ikke dårlig av de men for all del ikke drikk alkohol når du går på de...virker jo som antabus!

Stemmer :)

Jeg tror apotekdama sa det minst 4 ganger (ang alkohol)

Så vær trygg, ingen alkohol på meg :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hei du :)

Nei, jeg venter til søndag. Skal nemlig i bryllup i morgen og frister lite å holde seg unna alkohol.

Slekta vil nok bare lure på om jeg er gravid etc ;)

Men jeg skal skrive rapport her så fort jeg har tatt de. Skal ta de søndagskveld, tenker jeg :)

(Det går vel bra å ta de dagen etter at man har drukket?)

Siden det ikke er noe som haster ekstremt hadde jeg drøyd det et døgn til. Drakk noe alkohol ca 24 timer (snakk om svææææært svak drink, ville se om det gikk greit) etter en annen medisin som kan kolidere med alkohol og tilbrakte et par timer med å kaste opp og sitte på WC. Går greit nå, sannsynligvis pga at kroppen er vant til medisinen, men jeg har blitt svært obs på å ikke mixe fremmede medisiner med alkohol.

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

Rapport:

I går tok jeg pillene. Har ikke vært kvalm eller noe.

Fulgte rådet til vedkommende ovenfor om å ta de før jeg la meg. Jeg våknet flere ganger i løpet av natten, men kjente ingen kvalme. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Rapport:

I går tok jeg pillene. Har ikke vært kvalm eller noe.

Fulgte rådet til vedkommende ovenfor om å ta de før jeg la meg. Jeg våknet flere ganger i løpet av natten, men kjente ingen kvalme. :)

Så bra at du ikke ble kvalm :) . Det tyder på at jeg ikke tåler disse pillene. Greit å vite dersom jeg må ta dem en annen gang.

Da kan jeg jo kanskje få noe annet som gir samme nytten.

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet
Så bra at du ikke ble kvalm :) . Det tyder på at jeg ikke tåler disse pillene. Greit å vite dersom jeg må ta dem en annen gang.

Da kan jeg jo kanskje få noe annet som gir samme nytten.

Jepp.

Og jeg er den som ofte sliter med magen sånn til vanlig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...