Gå til innhold

Test av kofferter på FBI


gard

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Vet ikke noe om akkurat den kofferten som du etterspør, men vil bare komme med en liten advarsel. Min svigerbror jobber for SAS på flyplassen her jeg bor, og han ser naturlig nok en del til ødelagt bagasje. Han fortalte for litt siden at denne typen tester ikke alltid er like flinke til å teste hvor solid en koffert er, noe som jo tross alt er nesten det viktgste med den. Etter forrige test hadde de hatt veldig mange klager på ødelagt bagasje, fordi kofferten som vant rett og slett var veldig dårlig. Den var av typen semi-hardplast med håndtak og stropper som veldig lett ramla av. Så se godt på kofferten før du kjøper den, og vurder om du tror den tåler støt, slag og røff behandling. Og se på hvordan ting som sitter utenpå kofferten er festet, ser det solid nok ut. Eventuelt har ofte folk som reiser mye (sikkert inkludert deg selv?) erfaring med hva som tåler en støyt og hva som ikke gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jobber selv i koffertbutikk og kan komme med noe råd:

1. kjøp samsonite!!

Selv om prisen er litt stiv, er det verdt investeringen. skulle hjul, håndtak, etc bli ødelagt under flyreise, er det i prinsippet flyselskapet som er ansvarlig for skaden, og skal erstatte dette. MEN enkelte flyselskap er veldig vanskelige på dette, og det er her fordelen kommer inn: Ved en samsonite koffert kan du bare bestille ekstra deler!Dette har du ikke på noen av de andre merkene. disse ligger fra 1599-2199 for 15-25kg klassene.

2. hard plast (type aeris og thermo) Er en sikker vinner. Finnes i comfort typer(mer innmat) og vanlig.Disse veier litt mer, men er umulig å ødelegge. Eneste skadene som kan oppstå er at type låser håndtak etc kan bli ødelagt, men som sagt er dette bare å bestille opp. Disse finnes med to og fire hjul: fire hjul er mye mer praktisk og nei: det er ikke fler skader på disse.

3. Er det vekten som er viktig anbefaler jeg på det sterkeste den nyeste samsoniten cosmolite. Denne er veldig lett:3,2kg i vanlig 20kg strl. Denne ligger på 1000lappen mer, pga vektforskjellen. Denne er den eneste så lang av de såkalt "tynne skallkoffertene" som faktisk holder.

Husk: bedre å investere i en skikkelig en, enn å kjøpe ny hvert andre år.

Huskeliste v koffertkjøp:

Kvalitet på hjul, 4 eller 2.

Lås- er det TSA(slik at du kan låse den om du skulle reise til USA)

Hvilket materiale er den laget av(samsonite bruker alltid 100%plastmaterialer i hardskallkoffertene, de billigere substituerer ofte noe av dette med kalk, slik at de blir billigere å produsere. dermed sprekker de ved store temperaturforskjeller.

hvor mange års garanti

Er den lett å håndtere/pakke i?

Hvor stor er kofferten?passer den til dine formål?

Er du ute etter en 20kg koffert anbefaler vi vanligvis ikke mer enn 88L

Håper dette kan være til hjelp for noen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:jepp:

Men når jeg tenker meg om så kunne jo da "terroristene" som myndighetene er så redde for også krympet bombene sine. Så da hadde vi vel ikke fått lov å reise noe sted likevel :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffertmessig så tror jeg kjøpte min siste på OBS!, husker ikke merket -men den har holdt på mang en fly/tog/buss -reise. Den kosta vel noe sånt som 499,-, er i stoff og er akkurat så diger som det jeg vil ha den. ;)

Haha, jeg skulle gjerne hatt en koffert som krympa bagasjen jeg og -men så lenge det ikke er en smart tulling som har funnet opp akkurat det enda så får det holde med disse kompresjonsposene som jeg elsker ut av en annen verden når jeg skal ut på langtur. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i koffertbutikk og kan komme med noe råd:

1. kjøp samsonite!!

Enig i hele innlegget, men dette oppsummerer jo poenget. Jeg er storfornøyd med min Samsonite, mange års garanti, lett å bestille ekstra deler, og mine foreldre som arbeider på flyplass ser aldri at en Samsonite blir ødelagt. Man kan til og med reise til USA med en låst Samsonite-koffert uten å risikere at den blir brutt opp i en sikkerhetssjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reiseglad, ikke innlogget
Jobber selv i koffertbutikk og kan komme med noe råd:

1. kjøp samsonite!!

Selv om prisen er litt stiv, er det verdt investeringen. skulle hjul, håndtak, etc bli ødelagt under flyreise, er det i prinsippet flyselskapet som er ansvarlig for skaden, og skal erstatte dette. MEN enkelte flyselskap er veldig vanskelige på dette, og det er her fordelen kommer inn: Ved en samsonite koffert kan du bare bestille ekstra deler!Dette har du ikke på noen av de andre merkene. disse ligger fra 1599-2199 for 15-25kg klassene.

2. hard plast (type aeris og thermo) Er en sikker vinner. Finnes i comfort typer(mer innmat) og vanlig.Disse veier litt mer, men er umulig å ødelegge. Eneste skadene som kan oppstå er at type låser håndtak etc kan bli ødelagt, men som sagt er dette bare å bestille opp. Disse finnes med to og fire hjul: fire hjul er mye mer praktisk og nei: det er ikke fler skader på disse.

3. Er det vekten som er viktig anbefaler jeg på det sterkeste den nyeste samsoniten cosmolite. Denne er veldig lett:3,2kg i vanlig 20kg strl. Denne ligger på 1000lappen mer, pga vektforskjellen. Denne er den eneste så lang av de såkalt "tynne skallkoffertene" som faktisk holder.

Husk: bedre å investere i en skikkelig en, enn å kjøpe ny hvert andre år.

Huskeliste v koffertkjøp:

Kvalitet på hjul, 4 eller 2.

Lås- er det TSA(slik at du kan låse den om du skulle reise til USA)

Hvilket materiale er den laget av(samsonite bruker alltid 100%plastmaterialer i hardskallkoffertene, de billigere substituerer ofte noe av dette med kalk, slik at de blir billigere å produsere. dermed sprekker de ved store temperaturforskjeller.

hvor mange års garanti

Er den lett å håndtere/pakke i?

Hvor stor er kofferten?passer den til dine formål?

Er du ute etter en 20kg koffert anbefaler vi vanligvis ikke mer enn 88L

Håper dette kan være til hjelp for noen!

Til deg som kjenner Samsonite:

Jeg har en ditto cabinstørrelse, type myk, kjøpt for 6-7 år siden til ca 1200 kr. Glidelåsen er gåen, er det mulig å få den reparert, evt. på garanti? Jeg har selvfølgelig ikke kvitteringen etter så mange år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...