Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare lurer på om noen kjenner seg igjen...

Har fått mensen igjen... Bare 2 uker siden 1.dag siste mens, og da blødde jeg en uke, så det er jo egenltlig bare en uke siden... Syns også blødningen er litt annerledes, fordi det bare er rent blod (mensen er jo ofte litt "slimete")

Fikk ei lita datter fo 6 mnd sia, så mensen er ikke helt regelmessig, hadde 5 uker mellom de to første gangene. 2 uker er da veldig lite???

Tenke bare å lufte det her før jeg evt ringer lege...

Kanskje jeg bare er over-bekymra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også mensen i hytt og pine etter fødselen. Alltid vært regelmessig, men etter fødselen syns jeg det var mye rart å forholde seg til når det gjaldt menssyklusen.

Var så "heldig" at jeg fikk igjen mensen 6 uker etter fødselen, fullamming til tross. Jevnt over etter det, hadde jeg mensen hver 14 dag. Var til diverse utredninger og kontroller, men ingen fant noenting.

Var en lettelse når ammingen sluttet og jeg begynte på p-piller igjen.

Uansett kan det være greit at du får sjekket deg sånn i alle tilfeller. Det kan jo være at hormonene ikke er på plass enda for eksempel.

:)

Gjest Gjest
Skrevet

Kan og være eggløsningsblødning. Enkelte får det lettere etter fødsel enn før, men det er normalt (Det finnes unntak også her) små mengder blod og ikke noe som oppfattes som en menstruasjon.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Opplever ca det samme nå, uten om at jeg ikke har født.. Kun 1 uke i mellom blødningene, og det virker annerledes enn vanlig.

Forrige gang, begynte det med litt blod, og så at en "stor" klump kom ut, sammen med en deel blod. Blødde ca en uke, men etter at klumpen kom ut ble det bare mindre og mindre for hver dag.

Tenkte ikke stort over det der og da, men etter å ha lest litt rundt nå, kunne det virke som en SA. Eller? :s

Denne gangen blør jeg ganske mye, og har vondt, både i rygg og mage, men går veldig opp og ned, ene øyeblikket er det veldig vondt, mens neste merkes det nesten ikke.

Går på p-piller, og har ellers alltid ganske regelmessig mens, uten smerter.

Noen som har en idè om hvorfor kroppen plutselig er litt.. merkelig?

Jeg er vel ikke til stor hjelp for deg, LilleMy77, men.. Lurer veldig selv, så håper vi begge finner ut av det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...