Gå til innhold

Er det feigt å poste som gjest


Gjest Lane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Silmarill

Sier meg enig med Magica!

Det er lurt og fint at man kan logge seg ut og skrive som gjest når man føler for det :)

Etter mange år her inne (har hatt annen profil før denne)har jeg gjort dette selv flere ganger, men aldri for å svare stygt.

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=

Helt ok å spørre om ting eller dele private erfaringer anonymt. Derimot har jeg lite til overs for veldig husvarme "gjester" som bruker gjestestatusen til å komme med personangrep uten å vise hvem de er selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Som jeg skrev i den andre tråden så logger jeg meg ut og skriver som gjest om jeg skal skrive om noe privat som jeg ikke vil skal knyttes til Bellatrix-profilen. Jeg ser ikke på meg selv som feig av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kim_*
Jeg poster aldri som gjest. Har jeg ikke mage til å stå for det jeg vil si med brukernavn, får jeg heller la være. Gjesteposting ser jeg på som i de aller fleste tilfeller feigt.

Hvordan kan du si dette? Ingen er feig om man logger seg ut for å skrive som gjest om noen vil lette hjerte seitt for et intimt, sørgelig, familiært, eller jobbmessig tema! :forvirret:

Jo, jeg ser den, Bella, men jeg er ikke enig. Jeg har mange ting i skapet mitt som folk kan plukke opp om meg, også, men jeg velger selv om jeg vil være anonym her eller blåse min virkelige identitet for andre brukere. Og blir det jeg skriver brukt mot meg, så får det være. Jeg er meg, ed hud og hår, og er ikke det spiselig for alle så driter jeg strengt tatt i det. Dette er tross alt bare et forum.

Jeg har for øvrig mer sans for et andre nick enn alle som poster som "gjest". Men mener at det heller ikke er nødvendig.

Mulig du mener dette er greit å få din profil knyttet opp til et intimt og pinlig spørsmål, men ALLE er ikke som deg da.

Mennesker er ikke feige av den grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Å slenge med leppa som gjest er feigt. Å stille et spørsmål, dele erfaring hvor en vil være anonym er ikke feigt. Så svaret er både ja og nei alt ettersom... :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarah T

Det er ikke feigt å skrive som gjest. Noen brukere har behov for å skrive som gjest av og tol og det er ikke feigt! Fin ordning fra KG som jeg er glas for at er tatt i bruk igjen :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

Selv holder jeg meg bare til mitt nick, har ikke behov for å poste som gjest, men jeg vil ikke påstå det er feight å poste som gjest eller et annet nick... det er da helt opp til en selv hva en vil at andre skal få vite og forbinde med nicket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kristin_

Det er ikke feigt når det er et ømtålelig emne (typisk sex og samliv, helse etc). Når det er fordi man ikke tør å sette navnet sitt på en upopulær uttalelse eller for å trolle, ja da er det feigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er ikke feigt når det er et ømtålelig emne (typisk sex og samliv, helse etc). Når det er fordi man ikke tør å sette navnet sitt på en upopulær uttalelse eller for å trolle, ja da er det feigt.

Du har så rare meninger, Kristin. Man er vel ikke noe mer feig når man ikke ønsker å sette navnet sitt på en upopulær uttalelse, enn når man ikke ønsker navnet sitt på intime uttalelser? Det er faktisk nøyaktig det samme. I begge tilfellene handler det om dine innerste tanker og følelser, og at det kan være potensielt skadelig for deg om dette er allmennkunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Du har så rare meninger, Kristin. Man er vel ikke noe mer feig når man ikke ønsker å sette navnet sitt på en upopulær uttalelse, enn når man ikke ønsker navnet sitt på intime uttalelser? Det er faktisk nøyaktig det samme. I begge tilfellene handler det om dine innerste tanker og følelser, og at det kan være potensielt skadelig for deg om dette er allmennkunnskap.

Nei, det er ikke det samme. Motivene bak trolling er ikke de samme som å skjule seg bak et gjestenick fordi man ikke ønsker at hele nabolaget skal vite at man har en fotfetisj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_
Du har så rare meninger, Kristin. Man er vel ikke noe mer feig når man ikke ønsker å sette navnet sitt på en upopulær uttalelse, enn når man ikke ønsker navnet sitt på intime uttalelser? Det er faktisk nøyaktig det samme. I begge tilfellene handler det om dine innerste tanker og følelser, og at det kan være potensielt skadelig for deg om dette er allmennkunnskap.

Nei, jeg snakker først og fremst om trolling. For all del, jeg ser jo muligheten til at det kan skade din "online personlighet" om man kommer med veldig drøye politiske uttalelser også. Og ja, det er ofte man kan se sånne uttalelser legges inn i ellers konstruktive tråder som ren trolling.

Men dersom det var sånn at man trengte gjestebrukere for å få igang en skikkelig diskusjon på f.eks. politikk, skulle Politikk Religion Samfunn forumet på forum.hardware.no vært helt dødt, noe det ikke er. Alle poster med nick, og er nødt å følge reglene for diskusjonen (i motsetning til gjester som kan trolle og poste hva de vil). Diskusjonene blir ofte like spennende, men med mye mindre trolling.

Dersom det viser seg at det er et stort behov for å poste alle sine politisk ukorrekte meninger som gjestebruker, kan man muligens åpne for dette også. Men skal det være sånn at man kun skal tørre å bruke brukeren sin når man skriver koseklems innlegg og gjest på altannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...