Gå til innhold

Sånn circa...........


Gjest Circa

Anbefalte innlegg

Gjest Circa

Ny bruker, ny dagbok. Så får tiden vise hvor mye jeg har å fortelle, eller vil fortelle.

I dag er det uansett en spennende og ganske avgjørende dag for meg. Sommerfuglene i magen er viltre, og jeg svetter og fryser og skjelver på samme tid. Jeg håper jeg mestrer det som er forventet.

Innerst inne vet jeg at det ikke er verdens undergang hvis jeg ikke oppfyller de forventningene jeg har til meg selv, men det føles sånn akkurat nå.

:tommel:

Endret av Circa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Circa

Takk for hilsen, Ballerina :)

Dagen i dag gikk som ønsket, nesten. Jeg har all grunn til å være fornøyd, allikevel er jeg litt skuffet. Innerst inne, hvis jeg kjenner godt etter. Men jeg har gjennomført med glans!

Tror det er rom for litt feiring i kveld. Et glass vin eller to, en god bok og et bad. Og til uken reiser jeg på ferie.

Det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Circa

Tror faktisk at jeg må begynne å tenke på hva jeg skal ha med meg. Deilig å ha tid til å glede meg til ferien :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Circa
Ferie hørtes herlig ut! :sol: Skal du langt bort? Sommer og sol sol sol???

Jeg skal sørover, ja. Gleder meg utrolig til å komme bort og koble helt ut etter en strevsom vår :)

Gratulerer med dagbok :)

Tusen takk, Shatika. Koselig å se deg her :)

Nå har jeg kommet til et veiskille. Nå må jeg ta en avgjørelse jeg har skjøvet foran meg lenge. Det både gleder og gruer jeg meg til, jeg vet ikke helt hvor dette ender. Men jeg får ta det når jeg kommer hjem. Dagen i dag skal jeg bruke på å ta noen viktige telefoner, rydde litt i hodet og i omgivelsene mine, og vaksinere hunden.

Og sola skinner, så jeg ser ikke bort fra at det kan bli et par timer på solsenga. Må jo få litt farge til jeg reiser!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Circa

Har fått noen gode nyheter i dag, jeg tror jeg ser konturene av en bra plan. Dette er så spennende, jeg ser virkelig frem til å komme i gang. Tiden er nok moden for det store skrittet.

Har blitt litt sår i halsen i dag, så noe soling har det ikke blitt. Jeg har spist C-vitaminer og tatt det med ro, kjenner at jeg er sliten. Ofte er det jo sånn at man blir syk når man endelig har tid til å slappe av. Jeg får sove en lang natt, og i morgen har jeg morsomme planer. Har slett ikke lyst til å være syk når jeg reiser :forvirret:

Ellers har jeg endelig fått tid til klippe meg, noe som virkelig var på tide

:sol:

Endret av Circa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Circa

I natt har jeg sovet utrolig dårlig! Det er rart hvordan alle problemer blir store om natten, nesten uoverkommelige. Og hvordan jeg kan ligge og ergre meg over ting jeg ikke kan gjøre noe med.

Må prøve å tenke positivt, lære meg noen avspenningsøvelser, og tenke fremover, ikke på ting som allerede er avsluttet.

For det kommer nesten alltid en ny mulighet. Og jeg må senke ambisjonsnivået mitt litt, og lære meg å akseptere at jeg ikke alltid kan være best. :forvirret:

Men solen skinner :sol:

Endret av Circa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Circa

Nå er det meste klart for ferie. Det gjenstår egentlig bare å legge ting i kofferten. Jeg har som vanlig problemer med å begrense meg, men fordi vi forsøker å ha minst mulig bagasje, må jeg bare det. Ikke skal vi shoppe noe særlig heller, men et par sko må jeg nok ha ;)

Her regner det, blir godt å komme sørover :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Circa

Så var den turen over, varmt og godt, og ikke så morsomt å komme hjem.

...

Endret av Circa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg sovet utrolig dårlig! Det er rart hvordan alle problemer blir store om natten, nesten uoverkommelige. Og hvordan jeg kan ligge og ergre meg over ting jeg ikke kan gjøre noe med.

Må prøve å tenke positivt, lære meg noen avspenningsøvelser, og tenke fremover, ikke på ting som allerede er avsluttet.

For det kommer nesten alltid en ny mulighet. Og jeg må senke ambisjonsnivået mitt litt, og lære meg å akseptere at jeg ikke alltid kan være best. :forvirret:

Men solen skinner :sol:

må virkerlig si at jeg kjenner meg godt igjen i de tankene dine her ja ;) Er vel sånn mange av oss jenter er ;) Kanskje det har noe med dette snill pike-syndromet, for det er ikke alltid lett å legge vekk nei :forvirret: Nei, nå babler jeg i boka di, det er ikke meninga det ;)

Håper du får en fin kveld videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Circa

Her er det bare å bable, Shatika. Det er hyggelig, det :)

har ikke så mye å bidra med selv. Prøver å nyte sommeren, mannen er blid igjen, vi har snakket ut og har det bra.

Nå planlegger vi neste tur, satser på en litt lengre ferie til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Circa

Er i et rart humør i dag. Lengter så fryktelig, det er sårt og vondt, men godt på samme tid. Av og til er det bedre å si til seg selv at nok er nok, men ikke alltid at hjertet er enig med fornuften. Enkelte ting i livet er ikke sort/hvitt, men heller i grånyanser. Dette er typisk grått, eller kanskje lyseblått, en myk, litt skjør farge. Som et speil som kan knuse, eller himmelen når det er litt overskyet.

Jeg skal snart ta meg en skikkelig treningsøkt, da pleier trykket i brystet å lette, og tankene flyttes over på mere hverdagslige ting igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Her var det sannelig lenge siden jeg har vært! Siden siste besøk har mye skjedd, jeg har startet på slutten av studiet, og jeg er snart i mål så langt!

Lengselen etter det jeg ikke kan få er der fortsatt, men det er til å leve med. Det er sånn livet er, noen ganger må man inngå kompromisser, og det kan sikkert bli like bra. I alle fall håper jeg det. Jeg har egentlig ikke noe valg heller.

Koser meg med høsten, stearinlys og en god bok foran peisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg, men jeg tror jeg har fått betennelse i skrivearmen! Det verker som besatt i nakken, ibux hjelper nesten ikke, og jeg har innleveringsfrist på oppgaven min om kun få strakser. For noe herk!

Dette må jeg få orden på hvis jeg skal klare å gå løs på en masteroppgave allerede over jul.

Tror jeg må komme igang med trening igjen, det er det eneste som hjelper. Det blir lange dager foran pcen, og med bare stillesitting løser dette seg ikke. Sannsynligvis må jeg også ha noe betennelsesdempende.

I kveld skal mannen og jeg på kino, kanskje spise litt sushi først. Det er lenge siden vi gjorde noe sånt, så det er på tide. Viktig å prioritere forholdet i en travel hverdag! Etterpå skal ungdommene plukkes opp på teater, så da slår vi to fluer i en smekk.

Jeg må også begynne å tenke på finansiering til denne masteren min. Altså må jeg formulere et utkast, og ut og søke sponsorstøtte. Har en liten ide om hvordan jeg skal legge det frem, men det blir litt skummelt. Jeg er ikke så flink til å selge meg selv. Men må man, så må man. Og i den forbindelse må garderoben rustes opp. Lurt å fremstå selvsikker og fresh i den forbindelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forundrer meg over kjønnsrollemønsteret og mannens tankegang i den forbindelse. Uten å generalisere, forhåpentligvis. Men her sitter altså jeg, mor, kone og student, i den rekkefølge, bøyd over bøkene for å forberede neste uke. Innimellom skifter jeg på sengene, hjelper ungene med lekser, vasker badet, og tenker ut hva vi skal ha til middag i dag. Mens mannen, mann, arbeidstaker, ektemann og far, i den rekkefølge, sitter i sofaen og leser båtblader. Akkurat nå steker han forresten vafler, noe som lukter godt og gjør meg sulten. Men det som er forunderlig er hans totalt manglende evne til å ta ansvar for den daglige drift av husholdningen, det som gjør at ting går rundt, logistikken. Han gjør ting når jeg forteller han at det må gjøres, han vasker hvis jeg hentyder at det er på tide, og han hjelper ungene med lekser hvis han blir bedt om det. Samtidig er han i vår omgangskrets, +/- 40, et likestillingsforbilde for de andre. Forstå det de som kan!

Jeg blir i alle fall stresset av å ha det totale og overordnede ansvaret for at alle har rene og hele klær, at ikke helserådet stenger ned huset, og at alle avtaler blir husket. Mens han sikkert blir stresset av å ha det totale forsørgeransvaret fordi jeg er i ferd med å "realisere meg selv". Eller kanskje gjøre meg klar for en jobb med større ansvar og bedre inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med besøk, Ada Blûe :)

Jeg vet ikke hvor interessant tankene mine er for andre enn meg, men det er ganske interessant å skrive dem ned. Det blir på en måte mere ryddig i hodet mitt da!

Og jeg har en stressende periode foran meg, med masse innleveringer og eksamener, noe som virkelig er en påkjenning for en som stiller (noen ganger) urimelig høye krav til seg selv. Noe jeg selvsagt burde slutte med. Men det er lettere sagt enn gjort!

Har i alle fall fått forberedt meg til det ene seminaret denne uka i dag, og fått tatt meg en liten treningstur. Nå må jeg lage middag, tror jeg. Burde lest litt til, men kanskje etter middag? Jeg må innrømme at det er slitsomt å bruke hele helden på studier, og hvis jeg hadde strukturert meg litt bedre, hadde det kanskje ikke vært nødvendig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...