Gå til innhold

Ga gravid samboer abortpiller i maten


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det blir en spesiell problemstilling.

Det han har gjort er grusomt. Men ikke sjelden er det nok motsatt - kvinnen aborterer bort barnet selv om mannen ønsker å beholde. Også disse mennene har jeg stor sympati for.

Du mener at en kvinne skal bære barnet i 9 måneder, fordi far vil ha barnet?

Den dagen mannen kan gå gravid, kan han få lov til å bestemme den delen. Til da er det kvinnens valg, om hun ønsker å gjøre det ene eller det andre. Og takk og lov for at mannen ikke har noe han skulle ha sagt, for det er ikke han som bærer på barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Peachbud
Du mener at en kvinne skal bære barnet i 9 måneder, fordi far vil ha barnet?

Den dagen mannen kan gå gravid, kan han få lov til å bestemme den delen. Til da er det kvinnens valg, om hun ønsker å gjøre det ene eller det andre. Og takk og lov for at mannen ikke har noe han skulle ha sagt, for det er ikke han som bærer på barnet.

Nå legger du ord i munnen på meg. Det har jeg ikke sagt. Nei, jeg mener ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll
Du mener at en kvinne skal bære barnet i 9 måneder, fordi far vil ha barnet?

Ja, har hun pult får hun ta konsekvensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Ja, har hun pult får hun ta konsekvensene.

Gjelder det bare hvis han hun har hatt sex med tilfeldigvis har lyst til å bli pappa akkurat da, eller uansett hva han vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll
Gjelder det bare hvis han hun har hatt sex med tilfeldigvis har lyst til å bli pappa akkurat da, eller uansett hva han vil?

Han får ta samme konsekvensene som henne. Alt vi gjør her i livet for konsekvenser, spesielt sex uten beskyttelse.

Jeg synes ikke det er rett å ta livet av et foster en av foreldrene ønsker seg. Om personen er mann eller dame.

Blir foreldrene enig om abort så må de ta abort for min del. Men å ta livet av noe som kan bli en annens barn har jeg mine meninger om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Han får ta samme konsekvensene som henne. Alt vi gjør her i livet for konsekvenser, spesielt sex uten beskyttelse.

Jeg synes ikke det er rett å ta livet av et foster en av foreldrene ønsker seg. Om personen er mann eller dame.

Blir foreldrene enig om abort så må de ta abort for min del. Men å ta livet av noe som kan bli en annens barn har jeg mine meninger om.

Han kan aldri ta de samme konsekvensene som henne, det ligger i den anatomiske forskjellen.

Her fungerer det slik at å ha sex med meg faktisk er å overlate sæden til meg og mitt skjønn. Kjæresten og jeg har samme syn på hva som skal gjøres om det til tross for prevensjon blir en graviditet, hadde vi ikke hatt det hadde det skjedd på mine betingelser eller ikke i det hele tatt. Kvinner skal ha kontrollen med egen kropp, ikke sexpartneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillebøll

I mitt forhold er vi heldigvis ikke en med ansvar og en sexpartner. Slik kunne jeg ikke hatt det.

Kvinnen skal klart bestemme over sin kropp, men da får hun ta valget om prevensjon dersom hun ikke vil ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forhold er vi heldigvis ikke en med ansvar og en sexpartner. Slik kunne jeg ikke hatt det.

Kvinnen skal klart bestemme over sin kropp, men da får hun ta valget om prevensjon dersom hun ikke vil ha barn.

Hva hvis hun blir voldtatt og voldtektsmannen vil tilfeldigvis bli pappa, skal hun tvinges gjennom en graviditet da?

Som du sa: "Jeg synes ikke det er rett å ta livet av et foster en av foreldrene ønsker seg. Om personen er mann eller dame. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll
Hva hvis hun blir voldtatt og voldtektsmannen vil tilfeldigvis bli pappa, skal hun tvinges gjennom en graviditet da?

Som du sa: "Jeg synes ikke det er rett å ta livet av et foster en av foreldrene ønsker seg. Om personen er mann eller dame. "

Eller om mannen dro fram en kniv og tvang henne til å putte sæden oppi? Kanskje dersom det var incest? Eller den stygge kjipe onkelen til samboeren?

Jeg snakker normale forhold (eventuelt normale ons o.l). Skal vi ta alle unntakene så bare si ifra, jeg kan skrive mye om hva jeg mener jeg.

Endret av lillebøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
I mitt forhold er vi heldigvis ikke en med ansvar og en sexpartner. Slik kunne jeg ikke hatt det.

Kvinnen skal klart bestemme over sin kropp, men da får hun ta valget om prevensjon dersom hun ikke vil ha barn.

I mitt forhold er det to personer av ulike kjønn, det betyr at sex ikke bare er noe vi gjør sammen, men noe vi gjør i MIN kropp på min risiko, og kjæresten må akseptere at den ikke kommer inn under hans jurisdiksjon.

Endret av Tabby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kan forstå mannen godt, å få barn mot sin vilje kan ikke være særlig festlig. Tror nok ikke han er et enestående tilfelle og at det har vært mange ufrivillige aborter der ute som vi ikke får vite om.

Samtidig har han ingen rett til å smugle abortpiller inn i maten hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Utrolig hvor mange som reagerer når mannen tar abort mot kvinnens vilje, men når kvinnen gjør dette mot mannen er det hennes rett.

Hadde dere vill brent henne om hun tok abort og han satt gråtende igjen? Hadde det vært drap eller hadde det gått under kvinners rettigheter?

Det er nå engang slik at barnet bæres i kvinnens kropp. Kvinnen har råderett over egen kropp. Dersom mannen ikke vil bli far kan han heller stikke av - enn å påføre sin samboer ufrivillig abort.

Det ER faktisk forskjell på at kvinner tar abort mot mannens ønske og når menn tar abort mot kvinnens ønske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...