Gå til innhold

Mobil på kino


Tabris

Anbefalte innlegg

Det er jevnt over lite som irriterer meg noe særlig i hverdagen. Stå i kø, vente på bussen, regnvær... det gjør meg ingenting. Men er det èn ting som gjør meg så rasende at jeg kjenner jeg blir varm innvendig så er det de som sender melding - og, enda verre - snakker i mobil på kino. Jeg får vanvittig lyst å ta på både mobilen og vedkommende og hive rett inn i veggen. :slåss:

Håper alle kinoanleggene får blokkering slik at fjortisene som er så mobilavhengige ikke får mobilene sine til å virke. Eller enda bedre: En svær dørvakt som kan ta dem i nakken og baken og kastet dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det er utrolig uhøflig av folk enten der fjortiser eller eldre: skru av mobiltelefonene når dere er på kino og konserter!

Det er ille nok at norske kinoer spiller med alt for høy lyd. Vi trenger ikke mobiltelefon-støy i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided

Jeg har vært så heldig å få kjøpt en mobil som det går an å skru av, virker ikke som det er så mange av dem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bruker ikke slå av mobilen, men skrur av lyden og "dimmer" lyset så det ikke skal sjenere andre hvis det ringer eller kommer en melding.

Sender ikke meldinger selv, men er det angående barna går jeg ut for å ringe tilbake.

Forrige gang vi var på kino hadde filmen så vidt startet før vi måtte løpe ut etter en melding.

Et av barna hadde blitt stukket av veps, og var på vei til sykehuset med full sirkulasjonssvikt. Da var jeg glad mobilen var påslått!

Men ellers er jeg enig med dere alle, vis hensyn og respekt.

Slå av lyden på mobilen hvis du bør være tilgjengelig, eller helst skru den helt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrur alltid av lyden...hadde blitt rimelig flau hadde jeg glemt det og den begynte å ringe! Men det som irriterer meg like mye er tenåringer som sitter og prater ler og tuller under filmen.... :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omg, ja det er ekstremt irriterende. legger selv mobilen vekk, men oppdaget da jeg var sammen med en "venninne", som hele tiden pratet moral at hun tittet på mobilen sin+sendte meldinger under filmen. ARGHH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra mi hadde glemt å skru av mobilen sin under konfirmasjonen til min datter og den ringte selvsagt midt under sermonien. Skal si hun fikk mange stygge blikk fra folk fremover, vi satt helt bakerst så det var ganske pinlig da "alle" snudde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Støysender

Det fins bare en fungerende løsning for å begrense dette problemet; montere støysendere som opererer på de frekvensene moblien bruker.

Ja, fjortiser vil fortsatt spille spill på mobilene sine, ta bilder, og generelt lage kvalm som de pleier (dette gjelder heldigvis ikke alle, men det er alltid noen som skal være så mye "kulere").

Ja, man får ikke beskjed om krise i heimen, men hva så ? Man fikk aldri det for 15år siden heller, og samfunnet brøt ikke sammen for det..

Ja, det er fortsatt fullt mulig å ringe 113 hvis noen får ett infarkt i kinoen, man monterer rett og slett nødtelefoner i salen, tilsvarende til de man finner i tunneler.

Nei, man burde ikke få dårligere dekning i nærheten av kinobygget, såfremt kinosalen(e) avskjermes skikkelig, og man benytter retningsbestemte antenner på senderne.

Hvis noen har gode motargumenter vil jeg gjerne høre dem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. "Mobil-på-kino"-folket må dø. :kjempesinna:

Også "Mobil-i-teater"-folket må dø.

Har vært i teateret i dag og der var det en mobil som ringte kjempehøyt. Riktignok ble den bare stoppet - hørte ingen snakke. Men samme ringelyden kom også etter pausen. Håper inderlig det ikke var samme telefon (da er vedkommende idiot).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det fins bare en fungerende løsning for å begrense dette problemet; montere støysendere som opererer på de frekvensene moblien bruker.

Ja, fjortiser vil fortsatt spille spill på mobilene sine, ta bilder, og generelt lage kvalm som de pleier (dette gjelder heldigvis ikke alle, men det er alltid noen som skal være så mye "kulere").

Ja, man får ikke beskjed om krise i heimen, men hva så ? Man fikk aldri det for 15år siden heller, og samfunnet brøt ikke sammen for det..

Ja, det er fortsatt fullt mulig å ringe 113 hvis noen får ett infarkt i kinoen, man monterer rett og slett nødtelefoner i salen, tilsvarende til de man finner i tunneler.

Nei, man burde ikke få dårligere dekning i nærheten av kinobygget, såfremt kinosalen(e) avskjermes skikkelig, og man benytter retningsbestemte antenner på senderne.

Hvis noen har gode motargumenter vil jeg gjerne høre dem ?

Har ingen motargumenter, for jeg er enig, men du tar litt feil.

Mange argumenterer med at de må være tilgjengelige, og vi har fremdeles muligheten til å bli kontaktet. Vi har blitt alt for avhengige av mobilen, og er hjelpesløse uten, vi vet ikke lenger hva vi skal gjøre om den vi MÅ ha tak i ikke er tilgjengelig på telefonen.

For 15 år siden, da mobil ikke var allemannseie, og en måtte komme i kontakt med noen,hva gjorde de da?

Jo, de ringte stedet der personen angivelig skulle være (kinoen), så en vakt kom inn for å gi beskjeden til den det gjaldt. Det tar 5 minutter ekstra tid, men samme resultat.

Den vi kreve mer av oss, for eksempel at vi må bli flinkere til å si i fra om hvor vi skal være, men de klarte det for 15 år siden også, så hvorfor ikke i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man absolutt må være tilgjengelig hele tiden (noe jeg synes er latterlig, men det er en annen sak), så kan man skru av lyden og sette på vibreringen på mobilen. Da kan man kjenne det om den ringer, og så kan man gå ut av kinosalen og ta telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrur alltid av lyden...hadde blitt rimelig flau hadde jeg glemt det og den begynte å ringe! Men det som irriterer meg like mye er tenåringer som sitter og prater ler og tuller under filmen.... :fy_fy:

Det er ikke bare like irriterende, det er ti ganger verre, det!! Jeg har faktisk en gang, etter å ha irritert meg gjennom en halv film, snudd meg og bedt dem holde kjeft. Da ble det stille gitt.

Slå av mobilen, la potetgullposen ligge hjemme, ikke smatt, ikke slurp, hold kjeft, hold beina dine for deg selv, og er du over 1,90 så IKKE SETT DEG FORAN MEG FOR SVARTE!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
og er du over 1,90 så IKKE SETT DEG FORAN MEG FOR SVARTE!! :frustrert:

Denne blir vel litt verre å gjøre noe med. Å være over 1.90 er vel ikke noe man gjør for å irritere andre? Eller har jeg gått glipp av noe :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Også "Mobil-i-teater"-folket må dø.

Definitivt. Da forstyrrer man ikke bare resten av publikum, det er respektløs overfor skuespillerne også.

Hvis man absolutt må være tilgjengelig hele tiden (noe jeg synes er latterlig, men det er en annen sak), så kan man skru av lyden og sette på vibreringen på mobilen. Da kan man kjenne det om den ringer, og så kan man gå ut av kinosalen og ta telefonen.

For det er jo ikke irriterende med folk som reiser seg og skal ut midt under filmen... Er man så avhengig av å være tilgjengelig, får man leie en dvd og se den hjemme i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne blir vel litt verre å gjøre noe med. Å være over 1.90 er vel ikke noe man gjør for å irritere andre? Eller har jeg gått glipp av noe :sjenert:

Litt humor, eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Litt humor, eller? ;)

Joda, men det finnes faktisk de som mener at høye folk alltid skal stå bakerst på konserter og sitte på bakerste rad på kino :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det finnes faktisk de som mener at høye folk alltid skal stå bakerst på konserter og sitte på bakerste rad på kino :sjenert:

Hehe... Ja, det hadde vært en fin ordning på problemet. Men jeg blir faktisk irritert hvis jeg blir sittende rett bak en som er så høy at han sperrer utsikten min. Skjønner at han ikke kan noe for det, og at et sted må han jo sitte, men hvorfor alltid foran meg!!!! :sur:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...