Devana Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Dere som tørrmopper mye, hva slags tørrmopp bruker dere? Nå er jeg lei av å drasse støvsugeren rundt her to ganger om dagen pga kattehårene, så tenkte jeg skulle prøve meg på en tørrmopp.
Skravla Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Jeg har et moppesystem kjøpt på Nille. Har både tørrmopper og våtmopper, men er ikke så glad i tørrmoppene. Ellers har flere rundt meg kjøpt Jif sine tørrmopper og de er fine. Jeg hadde Swiffer før, men synes det var så kort skaft. Hvis skafter nå er teleskopskaft så kan jeg anbefale swiffer.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Jeg bruker ENJO moppesystem, dyre men bra...Brukte JIF før.
Fakse Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Vi bruker også ENJO, og er veldig fornøyd med det. Men har ikke prøvd dem på katte- eller hundehår da, så vet ikke hvordan de fungerer på det.
Titta Skrevet 14. juni 2007 #6 Skrevet 14. juni 2007 Sorry hvis jeg kupper tråden nå, men har bare et lite spørsmål til dere som bruker tørrmopp - blir det ikke veldig dyrt i lengden? Har prøvd meg litt med tørrmopp (Jiff sitt moppesystem), og skal jeg moppe hele leiligheten ryker det med mange mopper. En pakke med mopper holder ikke særlig lenge. Synes det er veldig greit å moppe og liker det bedre enn å støvsuge, men det blir jo veldig dyrt. Eller?
Gjest Alyx Skrevet 14. juni 2007 #7 Skrevet 14. juni 2007 Det blir dyrt om man bruker engangs-tørrmopp ja. Selv bruker jeg noen tørrmopper i stoff som jeg bare slenger til vask etter bruk, genialt!
Fakse Skrevet 14. juni 2007 #8 Skrevet 14. juni 2007 Tørrmoppen fra Enjo er dyr i innkjøp men kanskje billigere i lengden. Den er nemlig av mikrofiber, så underveis i moppingen rister vi den bare på verandaen. Den trekker til seg støvet med statisk elektrisitet, men gir slipp på det når den ristes. Dette fungerer selvfølgelig best på støvete men ikke skittne overflater, så til kjøkken og bad har vi våtmopper i mikrofiber som vi bruker i stede. Om hybelkaninene er store plukker vi dem av og kaster i søppla før vi rister moppen ute, men det er ikke så ofte vi trenger det, for når moppingen har blitt så enkel så gjør vi det som regle ofte nok til at det ikke danner seg "kaniner" i hjørnene.
Helen Skrevet 14. juni 2007 #9 Skrevet 14. juni 2007 Jeg bruker Jif tørrmopp synes den er veldig bra. Jeg har også Sini moppesystem men jeg liker ikke den så godt.
lulle Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 Bruker enja sin tørr - og våtmopp. Fungerer kjempebra, også på kattehår :rosasmil:
kamela Skrevet 15. juni 2007 #11 Skrevet 15. juni 2007 Har kjøpt Jif moppessystem, men bruker gjerne billigvarianten av både tørr og engangsmopp, grei pris på Nille Har også "gammeldags" moppesystem med våtmopp og det er grei til litt grundigere rengjøring innimellom.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #12 Skrevet 15. juni 2007 Jeg har også Jif tørr og våtmopp. Kjempefornøyd med begge deler:)
Gjest KATTAstrofe Skrevet 15. juni 2007 #13 Skrevet 15. juni 2007 Vi har Jif sin, men driver og sparer til Enjo. Både søsteren min og mamma har gått over til Enjo, og jeg ser jo hvor rent og pent det blir
Gjest -eline- Skrevet 15. juni 2007 #14 Skrevet 15. juni 2007 Vi har Jif sin, men driver og sparer til Enjo. Måtte sjekke hvor dyr denne greia var når du sier at du sparer til de, de kostet riktignok mer enn Jifs, men ikke avskrekkenede mye (stang+gulvdel+mikrofiberklut til gulv kostet vel ca 1050 inkl frakt på websidene, mot de litt over 600 som vi betalte for Jif).
-Simba- Skrevet 15. juni 2007 #15 Skrevet 15. juni 2007 Jif tørrmopp er gull verdt på kattehår. Jeg har tre katter, og tørrmopper jeg etter jeg har støvsugd, så synes det nesten ikke at jeg har støvsugd!
Gjest Silmarill Skrevet 15. juni 2007 #16 Skrevet 15. juni 2007 Jeg er så heldig at jeg kjenner en selger som selger mopper og moppestativ og div. til hoteller, sykehus, o.l. så jeg kjøper sånt billig av han jeg! Jeg er kjempeglad i moppene mine
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #17 Skrevet 15. juni 2007 Jeg er så heldig at jeg kjenner en selger som selger mopper og moppestativ og div. til hoteller, sykehus, o.l. så jeg kjøper sånt billig av han jeg! Jeg er kjempeglad i moppene mine Hvor jobber han da? Om han jobber for Lilleborg så kanskje jeg kjenneren han
Gjest Silmarill Skrevet 15. juni 2007 #18 Skrevet 15. juni 2007 (endret) Hvor jobber han da? Om han jobber for Lilleborg så kanskje jeg kjenneren han Nei, han jobber et sted som heter Ecolab mener jeg å huske (han kaller det for "klabb og babb" ) men det er nok konkurenten til Lilleborg Endret 15. juni 2007 av Silmarill
Kylling Skrevet 15. juni 2007 #19 Skrevet 15. juni 2007 Har kjøpt Jif moppessystem, men bruker gjerne billigvarianten av både tørr og engangsmopp, grei pris på Nille Kan man kjøpe engangsmopper på Nille som passer til Jif-stativet? :klø:
Gjest KATTAstrofe Skrevet 15. juni 2007 #20 Skrevet 15. juni 2007 Måtte sjekke hvor dyr denne greia var når du sier at du sparer til de, de kostet riktignok mer enn Jifs, men ikke avskrekkenede mye (stang+gulvdel+mikrofiberklut til gulv kostet vel ca 1050 inkl frakt på websidene, mot de litt over 600 som vi betalte for Jif). Den pakken vi sparer til (det du nevner + diverse annet utstyr som støvkluter, tørrmopp + våtmopp) koster rundt 2000,-. De har også en pakke som koster over 3000,- og da får du med det aller meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå