Gjest Gjest_Shanka_* Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 Hei folkens! I morgen tidlig reiser jeg til Kreta med min kjære. Vi gleder oss veldig mye:) Jeg er veldig spent på maten, siden jeg ELSKER gresk salat. Men er det noen her som vet hvordan det fungerer, har nemlig hørt at man bær unngå å spise salater pga bakterier? BLir litt skuffet, hvis det er slik, siden jeg har gledet meg sånn til å spise gresk salat... Takker for svar
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Hei folkens! I morgen tidlig reiser jeg til Kreta med min kjære. Vi gleder oss veldig mye:) Jeg er veldig spent på maten, siden jeg ELSKER gresk salat. Men er det noen her som vet hvordan det fungerer, har nemlig hørt at man bær unngå å spise salater pga bakterier? BLir litt skuffet, hvis det er slik, siden jeg har gledet meg sånn til å spise gresk salat... Takker for svar Det er bare i Tyrkia man skal være forsiktig med maten. I Hellas er det ingen fare.
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Hei! Jeg har vært på Kreta og Rhodos flere ganger, og er veldig redd for å prøve nye ting. Spiste stort sett ikke annet enn gresk salat, moussaka, pasta og gyros. Helt uten problemer!
Gjest Deception Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 I Hellas kan du spise det du har lyst på, uten problemer (annet enn at maten er veldig mektig).
Pasha Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 man sier at man skal være forsiktig med salat i syden land.. men jeg har spist masse salat både på kyrpos og i tyrkia og har aldri hatt noen mageproblemer. men det kan sikkert være lurt å se ann stedet litt... virker det "skittent" så hadde jeg nok ikke spist salat der (eller noe annet)
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 inntørka pizzabiter eller 'ferskvare' fra bakeren som har ligget midt i solvinduet og godtgjort seg i timer, er ikke akkurat den tryggeste maten, hverken i Norge eller andre steder. Så bare se an stedet, som Pasha skrev. Pleier selv å spise masse morsomme ukjente ting når vi er på ferie, og har bare èn gang vært uheldig (dom. rep., jeg overspiste noe sterk sitrusliknende frukt, dvs min egen skyld..) så å spise salat skalldyr egg fisk eller hva i spania, italia, hellas kan vel ikke innebære stor generell risiko. Bon apetit!
Gjest klikk Skrevet 29. juni 2007 #7 Skrevet 29. juni 2007 Tommelfingelregel: Hvis vannet på stedet kan drikkes, kan du trygt spise salaten der også. Jeg levde nesten bare på tunfisksalat til lunsj da jeg var på Kreta i fjor. Til middag har de flere forskjellige kjøttretter som er å anbefale, bl.a. stifado. Og gyros i pitabrød selvsagt. NAM! Og kyllingfilet! Det anbefales på det sterkeste. Men moussaka smaker skikkelig spy på Kreta. Uggah. Det kjøper jeg aldri mer. Huff og gru. Husk også at det er vanlig at de serverer brød til maten, før du får den. Det kan avbestilles. (de tar jo betalt for brødet)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå