Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #1 Skrevet 13. juni 2007 For et par år siden hadde jeg et stort munnsår på overleppen (bare selve leppen, ikke huden over) som jeg pirket for mye på, og det ble veldig vondt og betent. Siden det grodde har jeg hatt en rød flekk som noen ganger gjør vondt der, og det kjennes akkurat som om jeg har en liten, innestengt betennelse... Er det noen som har vært borti noe lignende, eller kan tenke seg en måte å bli kvitt dette på? Fastlegen min bare så dumt på meg da jeg spurte, og selv om jeg nå skal bytte til en annen lege, kvier jeg meg for å ta det opp igjen. Jeg vet at det er en pusleting, men jeg synes likevel det er stygt med denne flekken, dessuten er det ganske dumt at leppen blir vondt når jeg tar på den, og noen ganger ellers også... Noen tips?
ashera Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Arrvev? Ikke så mye å gjøre med, men spør en annen lege, du.
Sniglå Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 ....eller enn tannlege. Ut i fra det lille du beskriver kan det høres ut som enten arrvev, som blir nevnt her, eller en mucocele. Det er rett og slett spytt som har gått ut i vevet og blitt kapslet inn i stedet for ut av spyttkjertelkanalen. Dette skjer som regel fordi kanalen blir traumatisert (som muligens er det som har skjedd når du pillet på såret). Tannlegen kan da evt henvise deg til en oralkirug som fort og greit fjerner den for deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå