Gjest Tweek Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Nå er vi nesten ferdige med å pakke ut alle tingene og vi må jo og vaske ned alt. Utrolig kjiipt Men til nå har jeg litt igjen av en jif univarsal i spray og zalo. Er det nok? Hva trenger jeg egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Salmiakk, grønnsåpe, vindusvask, universalrent, mere Jif samt mange kluter
Arkana Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Salmiakk, zalo og mikrofiberklut kommer man veldig langt med.
Gjest Tweek Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Jeg har 2 microfiber kluter! Men jeg har hørt at man ikke skal bruke dem sammen med såpe jeg.. Så da gidder jeg ikke å kjøpe mer vaskemidler s jeg kan watske bur?
Imax Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Salmiakk til kjøkkenet, klor til fuger på fliser på badet. NB! Ikke blande de to sammen!
Hobgoblin Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 kjøp en refill til Jif, og bruk den på bad og kjøkken. Vask resten med grønnsåpe. Det går så greit, så! Men kjeeedeeeliiiig å vaske ned...
Arkana Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Men kjeeedeeeliiiig å vaske ned... Utrolig kjedelig, derfor er jeg sjeleglad vi denne gangen valgte å få et byrå til å gjøre det. Jeg synes heller ikke 1800 kroner var mye for flyttevask av en toroms leilighet. Det var vel verdt å slippe en hel dags skrubbing.
Gjest Tweek Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Jeg tror nok 35 kvm skal gå greit Har vasket kjøkkenskuffer og skap så er en begynnelse. Men jeg gidder ikke vaske tak og vegger. Bare den bak komfyren og på badet for der så jeg det så litt skittent ut.
Gjest TuttaCalcutta Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 Grønnsåpe skal man vel praktisk talt ikke bruke noen steder. Det inneholder så mye fett at det legger i igjen en hinne på gulv og der man bruker det. Jeg er faglært renholder så dette har jeg lært på skolen. Men salmiakk kan man bruke på bad og kjøkken fordi det fjerner fett.
Hobgoblin Skrevet 13. juni 2007 #10 Skrevet 13. juni 2007 Utrolig kjedelig, derfor er jeg sjeleglad vi denne gangen valgte å få et byrå til å gjøre det. Jeg synes heller ikke 1800 kroner var mye for flyttevask av en toroms leilighet. Det var vel verdt å slippe en hel dags skrubbing. Helt enig! Vi flyttet i vinter, og var for sent ute til å få vaskebyrå. Å bestille vasking glemte vi midt i oppussingen av ny leilighet... Så vi måtte gjøre det selv - til pass for oss!
Gjest Tweek Skrevet 13. juni 2007 #11 Skrevet 13. juni 2007 Ja det så jeg på tv calcutta.. Men tror det var i forbinnelse med microfiber klut og at man ikke skulle bruke såpe sammen med dem. Hver gang jeg er ferdig på jobb må jeg vaske ned hele driten så er ganske vant til å vaske. Men jeg vasker alltid over med vann for liker ikke at det ligger såpe igjen.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #12 Skrevet 13. juni 2007 Grønnsåpe skal man vel praktisk talt ikke bruke noen steder. Det inneholder så mye fett at det legger i igjen en hinne på gulv og der man bruker det. Jeg er faglært renholder så dette har jeg lært på skolen. Men salmiakk kan man bruke på bad og kjøkken fordi det fjerner fett. Hvor skal man bruke grønnsåpe henn da?
Gjest -eline- Skrevet 13. juni 2007 #13 Skrevet 13. juni 2007 Hvor skal man bruke grønnsåpe henn da? Feks for å grønnsåpebehandle tregulv (litt ned på siden), da er hensikten å mette tregulvet slik at det blir flekkavstøtende.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #14 Skrevet 13. juni 2007 Utrolig kjedelig, derfor er jeg sjeleglad vi denne gangen valgte å få et byrå til å gjøre det. Jeg synes heller ikke 1800 kroner var mye for flyttevask av en toroms leilighet. Det var vel verdt å slippe en hel dags skrubbing. Det skal vi gjøre neste gang vi flytter også Jeg har vasket ned et større antall hybler og små leiligheter (har flytta nærmere ti ganger på ti år, o studietid..) og HATER det. Og nå har vi bodd tre år i hus, uten å ta så mange hovedrengjøringer Hva slags vaskemidler man bruker kommer ellers litt an på hva slags gulv og vegger det er...
Imax Skrevet 14. juni 2007 #15 Skrevet 14. juni 2007 Tenkte også på å bruke rengjøringsbyrå når vi flytter, men etter en sinnsyk vaskesjau i forbindelse med visning, er det jammen ikke noe vits. Har vasket alle fliser på badet og over kjøkkenbenken, alle skapfronter og dørblader, kjøkkenvifte osv. Det eneste som mangler er jo gulv og evnt. vinduer på nytt + i skap og skuffer.
Gjest Tweek Skrevet 15. juni 2007 #18 Skrevet 15. juni 2007 Da var det gjort. Vasket bare med spray jif og ajax til gulv og vegger (tok bare moppen og kjørte den langs veggene) Men jeg hater måten sambo vasker på! Han bruker papir og spray jif til alt! Han vasket hele badet samt gulvet (!) med dopapir og spray jif. Jeg holder på å bli gal av å se på det der. Han sprayer som en galt og tørker av og det liker jeg ikke! Da likekr jo masse såpe igjen overalt og da synes jeg ikke er spesielt rent heller. Jeg liker å tørke over med vann (ikke veggene og gulvet da).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå