Gjest Chrizzy Skrevet 12. juni 2007 #1 Skrevet 12. juni 2007 Tenkte på å kjøpe vin og noe på taxfree, er det noen som vet om man kan ta med seg noe inn til Tyrkia, eventuelt hvor mye? Takker for svar
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #2 Skrevet 13. juni 2007 Kjøp heller taxfree på vei hjem. I Tyrkia er det billigere å kjøpe der enn å ta med seg.
snuppelure37 Skrevet 13. juni 2007 #3 Skrevet 13. juni 2007 Det er iallefall ikke riktig at det er billigere i Tyrkia enn på taxfree butikken. Vi var i Marmaris nylig og der kostet det 15-18 lire for en flaske hvitvin og 22 lire for en halv flaske Bailys på supermarkedet. (1 lire = 5 kr)
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #4 Skrevet 13. juni 2007 Jeg blir kvalm bare jeg ser ordet Tyrkia nevnt som feriemål.
Pasha Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Til tyrkia kan du ta med: Vin eller brennvin 5L Sigaretter 200 Sigarer 50 Tobakk 200gram Sjokolade 1 kg Søtsaker 1 kg Kaffe 1,5 kg Pulverkaffe 1,5 kg Te 0,5 kg Skal du ha kjente merker er det nok billigst å kjøpe det på fly/gardermoen, mens lokale merker er billige der nede. Det er også tax-free ved ankomts. Den lokale vinen synes jeg er god, spesielt en som heter kvakildere (eller noe slik) og da spesielt rosevinen i den. Dette er ikke den billigste den vinen de har, så du må betale litt for den.. (kanskje rundt 80-100 kr i butikken der.. husker ikke helt jeg.. er et par år siden jeg var der)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå