Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er gøy å sy, men har ikke mye erfaring. Har sydd noen gensre og skjorter, og vurderer å skaffe meg en egen symaskin (hittil har jeg lånt min tantes :) ).

Jeg er på nybegynnerstadiet ennå, og trenger ikke noe fancy-smancy maskin med masse tilleggsgreier. Så lenge det går an å sy klær på den er jeg egentlig fornøyd...

Hva er prisen på de enkleste, men bra, symaskinene? Og hvor er det best å kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg tok meg ute en symaskin som gave, og da valgte eg en helt enkel på obs!supermarked. Den kosten rundt 1500 tror eg. Supert for nybegynner-sying, den har alle sømmene en trenger.

Driver å syr litt lappetekninkk eg, veldig morro.

Lykke til..

Skrevet

Jeg ville vært forsiktig med å kjøpe en av de aller billigste modellene, hvis jeg var deg. De er ofte ikke beregnet til mye eller variert sying, og hvis du etterhvert blir flinkere må du bare kjøpe ny.

De funksjonen du bør passe på at den har er: rettsøm, sikksakksøm, knappehullsøm, variabel sting lenge og bredde, mulighet til å ta tunge stoffer (f.eks. jeans eller ull). Hvis du er av typen som liker å eksperimentere litt, ville jeg passet på at det var mulig å kjøpe tilleggsutstyr til den etterhvert. Da er det best å kjøpe et av de litt mer kjente merkene, slik at det er mulig å få tak i deler også om to år.

Kjøper du i en symaskinsbutikk kan du få mye hjelp og veiledning, men de er også flinke til å prate på deg dyrere modeller med masse fancy du aldri kommer til å bruke. En slik maskin som jeg tror du vil ha glede av, kommer på 1500-2000.

Gjest Jytte
Skrevet

Jeg har en enkel Janome symaskin. Denne har jeg hatt i over 6 år og aldri hatt noen som helst problemer med den. Bruker den et par ganger i uken, sånn ca.

Den er bare genial enkel og av en utrolig god kvalitet :)

Skrevet
En slik maskin som jeg tror du vil ha glede av, kommer på 1500-2000.

Så utrolig bra!! Ønsker meg en symaskin (av den enkle sorten) og var redd jeg måtte opp i 5000 + eller noe.. Man får jo maskiner opp til 30 000 og slikt :hakeslepp::sur: Ikke at jeg ville hatt noen av de som er så dyre, hadde jo ikke forstårr halvparten engang=P

Ønsker bare noe å ekspremitere på :sprettoy:

Skal snart samle opp penger til å kjøpe meg en, men jeg er liksom 18, og det er ikke hovedprioritet for 18åringer å ha en symaskin lenger, så den planen blir hele tiden glemt.. Skal spare opp, skal, jeg lover meg selv, skal snart!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...