Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Husker at Villen skrev om pilates her en gang. Tenker på å kjøpe boken Pilatesmetoden. Er pilates nok trening? Kan man f. eks kontrollere vekten vha denne metoden? Eller må jeg drive annen trening i tillegg?

Klem fra Smil icon_smile.gif

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt uten om spørsmålet.

Men hva er pilates??

Tillahjerter_rundt.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

du trenger å bevege deg i tillegg. gå, jogge, sykle, danse, svømme, løpe i trapper... noe du blir svett av som får opp hjerterytme og forbrenning og gir deg bedre kondisjon.

pilates er en form for styrketrening utviklet av en fysioterapeut som het joseph pilates. det er rolige, kontrollerte øvelser som du kan gjøre på en matte på gulvet eller eventuelt med spesielle apparater. minner litt om yoga uten mystisismen.

Skrevet

Litt sånn som Callanetics (eller hva det nå het)?12

Skrevet

det kan jeg ikke svare på, for jeg vet fint lite om callanetics.

min mamma er fysioterapeut og veldig glad i å lære meg øvelser for å forebygge belastningsskader, og mange av dise øvelsene er veldig like pilates.

det var forresten jeg som var 'anonym' over her, ved en feiltagelse.

Skrevet

Hei.

Takk for svar! Jeg lurer på om det er verdt å kjøpe en bok om temaet. Har funnet en som heter Pilatesmetoden av Kellina Stewart. Hva gir det dere å trene pilates? Hvor ofte må en trene for å få effekt?

12

• 17 år senere...
Skrevet

Anbefaler deg pilates reformer hvi det er tilgjengelig i nærheten av deg. Helt sinnsykt bra trening! :) Bare Google videoer av det.

pilates på matte er også knallhardt, men reformer liker jeg personlig best :)

Anonymkode: d733e...5f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...