Gjest Gjest_Volvo_* Skrevet 17. januar 2009 #21 Del Skrevet 17. januar 2009 V70 anbefales, men det vanligste er også der blitt forhjulstrekk. Men den fins i AWD versjon da.. Når det angår plass og komfort for 5 stk i stasjonsvogn, så er det ingen bil som slår den etter mitt syn. Drift er muligens dyrt, men velger man utenom merkeverkstedet går det greit, dessuten er det en driftsikker bil etter min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 26. januar 2009 #22 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei Her er et søk fra Finn.no med biler med bakhjulstrekk, og det er mye å velge i. http://www.finn.no/finn/car/used/result Toyota Previa, har f.eks 7 eller 8 seter og god bagasjeplass, og er driftsikker. Bare ett tips fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nybruktbileier Skrevet 6. august 2009 #23 Del Skrevet 6. august 2009 Og med denne bilen så betaler man aaaltfor mye for merket som er på fronten, det samme gjelder den glinsende stjerna på mercedesen.. Uff, nei takk til begge merkene. Dyre i innkjøp, dyre å forsikre(sånn gen. sett) dyre å reparere, osv, også er det jo skikkelig "status" å ha BMW/mercedes. Uansett så er jo de fleste biler like driftsikre alle sammen, det er ikke store forksjellene(sånn bort sett fra noen få som stikker seg ut.) Har selv en BMW 520i Touring. 170hk (eldre 520 har 150hk) Syns ikke 5500 med full kasko er dyr forsikring.. (riktig nok 70% i bonus da..) Midterste plasen i baksetet er den minst behagelige, pga armlene og skiposen. Du kan også finne biler med integrete barneseter i baksetet, hever sitteputa på setet. BMW verksteder flår kundene sine. Skifta bremserør bak.. BMW skulle ha 9200,- fikk de bytta rett over grensa for 3700,- Bilen er hvertfall komfortabel. Mine foreldre som kjører en Lancer kommenterte det når de satt på.. Pluss at når jeg kjørte i 100 km/h så merka de ikke farten og det var fortsatt like stille.. Har også hørt i fra andre at bilen er veldig stille.. Bakhjulstrekk har helt klart noe for seg når du skal trekke noe tungt på kroken. (eller gi gass) Når du har en henger på kroken, flyttes tyngde punktet bakover. Og da hjelper det ikke med 500hk på framhjula når du ikke får grep på veien.. Samme gjelder når du gir gass, tyngde punktet flytter seg bakover.. Du kan selvsagt lage en framtung bil, men du vil få dårlige kjøreegenskaper og stor slitasje på forstilling.. Ekstrautstyr jeg vil anbefale uansett bil : * Antiskrens (er vel ikke std på alle biler i den prisklassen) * Regnsensor * Automatisk Klima. * PDC (Parkerings sensorer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glør Skrevet 6. august 2009 #24 Del Skrevet 6. august 2009 Innbiller meg at disse bilene er utrolig dyre i vedlikehold + at man betaler mye for merket. Man betaler mest for merket når bilen er ny, med en gang den har noen år på baken synker de mer i pris enn de bilene som var billigere som nye. At delene er dyre er etter min erfaring en myte, og så lenge man styrer unna merkeverksteder koster ikke det noe mer heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 6. august 2009 #25 Del Skrevet 6. august 2009 BMW, Audi og Mercedes er dyre merker, og ikke bedre enn andre. Skal du han en BMW til 100000, så må du nok ned på en 99/00 modell. Samme med Mercedes. Mekanikere jeg kjenner sier at eldre BMW er noe dritt og at Mercedes ruster. Jeg ville gått for Volvo eller Toyota. Driftssikre og solide biler.Har akkurat kjøpt en 2005 Avensis, skal være den mest kollisjonssikre bilen på markedet i dag. Corolla er en vil som ligner veldig på Avensis, den er også fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 6. august 2009 #26 Del Skrevet 6. august 2009 Har selv en BMW 520i Touring. 170hk (eldre 520 har 150hk) Syns ikke 5500 med full kasko er dyr forsikring.. (riktig nok 70% i bonus da..) Midterste plasen i baksetet er den minst behagelige, pga armlene og skiposen. Du kan også finne biler med integrete barneseter i baksetet, hever sitteputa på setet. BMW verksteder flår kundene sine. Skifta bremserør bak.. BMW skulle ha 9200,- fikk de bytta rett over grensa for 3700,- Bilen er hvertfall komfortabel. Mine foreldre som kjører en Lancer kommenterte det når de satt på.. Pluss at når jeg kjørte i 100 km/h så merka de ikke farten og det var fortsatt like stille.. Har også hørt i fra andre at bilen er veldig stille.. Bakhjulstrekk har helt klart noe for seg når du skal trekke noe tungt på kroken. (eller gi gass) Når du har en henger på kroken, flyttes tyngde punktet bakover. Og da hjelper det ikke med 500hk på framhjula når du ikke får grep på veien.. Samme gjelder når du gir gass, tyngde punktet flytter seg bakover.. Du kan selvsagt lage en framtung bil, men du vil få dårlige kjøreegenskaper og stor slitasje på forstilling.. Ekstrautstyr jeg vil anbefale uansett bil : * Antiskrens (er vel ikke std på alle biler i den prisklassen) * Regnsensor * Automatisk Klima. * PDC (Parkerings sensorer) Regnsensor er fancy, men slett ikke noen nødvendighet. Kan også være et irritasjonsmoment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå