Gjest ts Skrevet 12. juni 2007 #1 Del Skrevet 12. juni 2007 Vi trenger en ny bil til rundt 100 000,- (+/-). Ser for oss en stasjonsvogn med bakhjulstrekk. Kollisjonssikker og driftssikker. Vi er 5 i familien og bør ha 3 nakkestøtter bak + 3 punkts-sikkerhetsseler til 5 plasser. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bhrsrk Skrevet 12. juni 2007 #2 Del Skrevet 12. juni 2007 Vi trenger en ny bil til rundt 100 000,- (+/-). Ser for oss en stasjonsvogn med bakhjulstrekk. Kollisjonssikker og driftssikker. Vi er 5 i familien og bør ha 3 nakkestøtter bak + 3 punkts-sikkerhetsseler til 5 plasser. Noen tips? Om du vil ha bakhjulstrekk er det vel bare Mercedes og muligens noen Volvoer som er særlig aktuelle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 13. juni 2007 #3 Del Skrevet 13. juni 2007 Hva med Audi A6. Trygg god og stor bil med bakhjulstrekk eller firehjulstrekk.... Caracal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #4 Del Skrevet 14. juni 2007 Takk for svar herrer! Innbiller meg at disse bilene er utrolig dyre i vedlikehold + at man betaler mye for merket. Vi har en eldre Audi, og jeg syns det har vært stadig ting som har sviktet. Har god erfaring med Toyota. Vet noen om det finnes japsebiler som passer til våre behov? Mannen min mener Subaru er mye bil for pengene. Har aldri prøvd Subaru, innbiller meg bare at det er en blikkboks. Bilene han viste til hadde heller ikke 3 nakkestøtter bak eller 5 stk 3-pkts belter. (På lange kjøreturer er det ofte jeg som sitter bak i midten for at ungene ikke skal krangle). Til opplysning har jeg null teknisk innsikt i biler. Jeg er mest interessert i at den skal være kollisjonssikker, at den starter på vinteren og går jamt og trutt (driftssikker). ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 14. juni 2007 #5 Del Skrevet 14. juni 2007 Subaru er fint det, men er vel ikke akuratt billig lenger de heller. Men de er ikke blikkbokser. Japanske biler er ofte litt mindre en de tyske selv i storbil klassen. Audi A6 er kolisjonsikker. Men som du sier er de dyre å vedlikeholde. Jeg feilinformerte litt tidligere. Forhjulstrekk eller firhjulstrekk skal det være på Audi Hva med Toyota Camry? De er det jo litt størrelse på. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #6 Del Skrevet 14. juni 2007 Er det bakhjulstekk på Toyota Camry da? Disse Audi A6 er vel så nye at du ikke får dem ned i 100 000 kr klassen. Kan man få montert 3-punkts belter/nakkestøtte der det før har vært to pkt? Er dette kun på nye biler eller finner man dette på -90 biler? ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 14. juni 2007 #7 Del Skrevet 14. juni 2007 Camry har forhjulstrekk. Du finner mange Audi A6 i 100 000 kr klassen på finn.no Husk at dette er biler det er solgt utrolig mange av i Norge så det er stort utvalg av brukte biler du kan prute på. Det er liksom ikke så langt å se etter neste... Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bhrsrk Skrevet 14. juni 2007 #8 Del Skrevet 14. juni 2007 Subaru er en nisjebil for de som vil ha permanent firhjulstrekk. Det er helt kurante biler, og eierne er svært fornøyde, men de oppleves gjerne som litt tunge og har ofte et bensinforbruk litt over gjennomsnittet. Er det spesiell grunn til at det må være bakhjulstrekk? Jeg kjører selv bil med bakhjulstrekk og liker det godt (særlig ved inspirert kjøring), men ser ikke helt de gode argumentene når man skal ha stor og billig familiebil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2007 #9 Del Skrevet 14. juni 2007 Har forstått det slik at bakhjulstrekk er viktig for å kunne bruke bilen til å dra tunge tilhengerlass, frakte båten etc. ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bhrsrk Skrevet 14. juni 2007 #10 Del Skrevet 14. juni 2007 Har forstått det slik at bakhjulstrekk er viktig for å kunne bruke bilen til å dra tunge tilhengerlass, frakte båten etc. Man sjekker i vognkortet hvor mye man har lov til å dra, og stort sett er det vel ganske likt uansett hvilke hjul som driver. Folk bruker biler med forhjulstrekk til å dra hengere og båt stadig vekk, så jeg vil anbefale å heller vurdere sikkerhet og innvendig plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #11 Del Skrevet 15. juni 2007 Vi får se hva vi ender opp med. Til syvende og sist er det vel herren i huset som bestemmer, ettersom det er han som skal ha hovedansvaret for vedlikeholdet av merra. ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2007 #12 Del Skrevet 15. juni 2007 Vi har renault scenic. Det er en syvseter og vi har nok plass og sitter godt. Har tre store barneseter i bilen. Trepunktsbelte ved alle setene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 5. juli 2007 #13 Del Skrevet 5. juli 2007 Vi er på utkikk etter bil cirka i samme prisklasse, men vi vil ha stasjonsvogn med firehjulstrekk (bor "oppe i lia"; god utsikt men slitsomt om vinteren). Vi har vel mer eller mindre bestemt oss for å kjøpe en Subaru Legacy, men de holder seg relativt godt i pris i forhold til andre stasjonsvogner, så vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 5. juli 2007 #14 Del Skrevet 5. juli 2007 Subaru er ikke spesielt billige de nei... Vi prøvde en Forester, men den var dårlig å kjøre og treig. Hadde som Deception heller satset på Legacy. Jeg har Mercedes A-klasse, og er veldig fornøyd. Hva med B-klasse? A-klasse ser liten ut utvendig, men er stor inni. Har prøvd med to voksne menn i baksetet, og der sitter de godt. Den har noe antispinn og greier, som skal gjøre den fin på vinterføre (har ikke prøvd enda). Jeg trodde aldri jeg skulle kjøpe MB, men prisene er faktisk ikke så ille på bruktbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 17. januar 2009 #15 Del Skrevet 17. januar 2009 Hva med en mazda 6? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 17. januar 2009 #16 Del Skrevet 17. januar 2009 Kjøpte selv Subaru Legacy(den er til salgs nå, gr. kjøp av SUV) for ca et år siden. Det er en 97 modell, og må si at jeg egentlig er veldig fornøyd med den! Den er nok som andre stasjonvogner, god plass både i baksete og i bagasjerom, og god plass framme(vi kjører en del lengre turer vi og!) Ja, den bruker nok litt mer på mila enn det den gjennomsnittlige bilen gjør,men om det nå er så utrolig mye mer tror jeg ikke. (Vår tidl. 86 mod, 1.5 l motor brukte 1.2 på mila!!), og Subben bruker rundt liter`n på "tullkjøring" som jeg liker å kalle det:) Billig å forsikre den og(selv om dette selvsagt kommer mye an på kjørelende, bonus, osv), og går noe galt så er det lett å fikse. Enten selv eller verksted(de har jo som oftest deler inne til slike biler) Eldre typer KIA og slikt ville jeg hodlt meg laangt unna, de har hatt mye problemer! Og bilen vi hadde (En Sportage 96 mod) hadde også veldig mye trøbbel, var på verksted i et! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 17. januar 2009 #17 Del Skrevet 17. januar 2009 Kan ikke se at noen har nevnt BMW 5-serie, den har bakhjulstrekk, med 3-punkt sele og hodestøtter til alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 17. januar 2009 #18 Del Skrevet 17. januar 2009 Kjøpte selv Subaru Legacy(den er til salgs nå, gr. kjøp av SUV) for ca et år siden. Det er en 97 modell, og må si at jeg egentlig er veldig fornøyd med den! Den er nok som andre stasjonvogner, god plass både i baksete og i bagasjerom, og god plass framme(vi kjører en del lengre turer vi og!) Ja, den bruker nok litt mer på mila enn det den gjennomsnittlige bilen gjør,men om det nå er så utrolig mye mer tror jeg ikke. (Vår tidl. 86 mod, 1.5 l motor brukte 1.2 på mila!!), og Subben bruker rundt liter`n på "tullkjøring" som jeg liker å kalle det:) Billig å forsikre den og(selv om dette selvsagt kommer mye an på kjørelende, bonus, osv), og går noe galt så er det lett å fikse. Enten selv eller verksted(de har jo som oftest deler inne til slike biler) Underskriver denne. Vi har tidligere hatt Subary Legacy 98 modell. Var ganske fornøyd, men byttet den på et tidspunkt vi ikke hadde behov for så stor bil til en billig Toyota. Kjøpte for noen måneder siden en Legacy 2005 modell. De ligger litt opp i pris, men holder seg gjerne der til en selger den igjen... Veldig god bil! Tenker vi har kjøpt bilen vi kommer til å ha noen år nå. Kan ikke se at noen har nevnt BMW 5-serie, den har bakhjulstrekk, med 3-punkt sele og hodestøtter til alle. Denne er vel enda dyrere igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 17. januar 2009 #19 Del Skrevet 17. januar 2009 Denne er vel enda dyrere igjen? E39 stasjonsvogn med trepunktssele og hodestøtte til samtlige er fullt mulig å få under 100,000 kr med bensinmotor på 2.0 og 2.5 liter, samt dieselmotor på 2.5 liter. 520iA er kanskje ikke drømmebilen for å trekke tilhenger, men 150 hk/190 Nm holder til vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart7086 Skrevet 17. januar 2009 #20 Del Skrevet 17. januar 2009 Kan ikke se at noen har nevnt BMW 5-serie, den har bakhjulstrekk, med 3-punkt sele og hodestøtter til alle. Og med denne bilen så betaler man aaaltfor mye for merket som er på fronten, det samme gjelder den glinsende stjerna på mercedesen.. Uff, nei takk til begge merkene. Dyre i innkjøp, dyre å forsikre(sånn gen. sett) dyre å reparere, osv, også er det jo skikkelig "status" å ha BMW/mercedes. Uansett så er jo de fleste biler like driftsikre alle sammen, det er ikke store forksjellene(sånn bort sett fra noen få som stikker seg ut.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå