Gå til innhold

Hva er dette?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen ganger når jeg bøyer meg ned eller sitter og strekker meg mot bena så får jeg skikkelig vondt ved solar plexus på grunn av et eller annet som "popper frem" fra under ribbena på høyre siden av solar plexus. Når jeg trykker det tilbake slutter det å gjøre vondt ganske raskt. Klumpen kjennes ganske fast ut, men glir lett tilbake når jeg trykker på den.. Hva i all verden er dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Brokk? Kanskje du bør sjekke det ut med legen, eventuelt henvises videre til ultralyd med mistanke om brokk.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan man få brokk i solar plexus? Skjer ikke det bare i buken?

Gjest Gjest
Skrevet

En kan vel få brokk i navleområdet også, selvom brokk i lysken er mest vanlig. Vet ikke hva det kan vere i grunnen, men synst du skal ta kontakt med lege.

Gjest Blondie65
Skrevet

Man kan få brokk i bukhinnen - og den er jo på undersiden av solar plexus (tror jeg). Det første jeg tenkte når jeg hørte din beskrivelse var brokk - fordi jeg kjenner noen som hadde det på samme måten.

En tur til legen anbefales varmt.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar :)

Men har ikke lyst til å gå til legen :sur: dette har bare skjedd tre-fire ganger - med måneders/års mellomrom, så jeg tror jeg venter en stund til og ser hvordan det går...

Men bukhinnen dekker altså helt opp til solar plexus? Og er det noen som vet hva som som popper frem? Hva har man rett innenfor ribbena?

Gjest Blondie65
Skrevet
Takk for svar :)

Men har ikke lyst til å gå til legen :sur: dette har bare skjedd tre-fire ganger - med måneders/års mellomrom, så jeg tror jeg venter en stund til og ser hvordan det går...

Men bukhinnen dekker altså helt opp til solar plexus? Og er det noen som vet hva som som popper frem? Hva har man rett innenfor ribbena?

Hvis det er brokk er det deler av tarmene dine som stikker ut.

Jeg ville fått det undersøkt - det er selvsagt ikke gøy å gå til doktor i "tide og utide" men brokk er en alvorlig tilstand, og jeg kan ikke komme på noe "mindre alvorlig" dette kan være så det greieste er å få det undersøkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...