Gå til innhold

Skoleavslutninger etc

Fremhevede innlegg

Gjest Silmarill
Skrevet
Moren til barnet virker jo svært oppegående og har forstått at barnet er heldig som har en flink og snill stemor.

Her er det faren, altså din "mann" som er merkelig.

I fjor er en ting men nå er det ikke for tidlig i det hele tatt.

Merkelig at du ikke får tilbud engang om å være med.Han bør sette pris på at du er så flink med sønnen hans, og lærerne hans har nok lyst til å møte deg også, for han har helt klart snakket om deg.

Sier meg enig med Minas innlegg!

:klem: til deg for du virker ut som ei som virkelig er bra for familien :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg syntes ikke det er rart jeg. Hvis det er barnets mor som ikke ønsker at du er med. Stesøsken syntes jeg kunne få vært med, de er like mye din manns barn, som stedatteren.

Det er som en annen skrev, lov å vise hensyn. Ikke like lett å være mor, hvis far stiller opp på alt med hele sin nye familie. Dette er vel noe som gjelder biologisk mor og far.

Beklager, den er for tynn.

Barna i fokus, folkens, barna! Hvis ikke vi kan vise at vi er voksne som kan oppføre oss ute blant folk og hjemme, hva slags signaler sender vi til de som ser opp til oss? Ett barn kan aldri bli elsket av for mange mennesker, og de samme menneskene som eksluderer forventer at man deltar når den andre parten har behov for det.

Neste gang mor ringer og ber om hjelp, skal jeg da be henne vise hensyn til mine følelser og ikke forvente at jeg skal stille opp når hun er sliten og ingen andre kan? Det skulle jaggu tatt seg ut, tenker jeg!

Gjest Gjest_Sluagh_*
Skrevet

Jeg har vært med på skolegreier til min samboers sønn, mor har ikke hatt noe imot det såvidt jeg vet. Vi har et bra forhold alle sammen, og jeg føler meg ikke utelatt. Om jeg ikke hadde kunnet blitt med så hadde jeg forstått det, for for meg er det naturlig at mamma og pappa er de som i hovedsak er med på ting. Hvis det er plass og jeg kan bli med så gjør jeg det og jeg gjør det med glede.

Jeg setter stor pris på å få ta såpass stor del i guttens liv, jeg er evig takknemlig for at både mor og far har har latt meg få gjøre det også.

Skrevet

Barn er de som det skal taes hensyn til. Vi er heldige som får være med på ferden deres ut i livet, men jeg synes fortsatt at det er barn og ikke mor eller fars følelser som skal stå i sentrum. Jeg er vokst opp med skilte foreldre, og syntes jeg var ekstra heldig som hadde to sett med voksne med meg.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Jeg syntes ikke det er rart jeg. Hvis det er barnets mor som ikke ønsker at du er med. Stesøsken syntes jeg kunne få vært med, de er like mye din manns barn, som stedatteren.

Det er som en annen skrev, lov å vise hensyn. Ikke like lett å være mor, hvis far stiller opp på alt med hele sin nye familie. Dette er vel noe som gjelder biologisk mor og far.

Hvis man ser litt lenger enn til nesetippen, er jeg overbevist om at det er lettest å være mor hvis fars nye partner er en som stiller opp og engasjerer seg i barnet. Selvfølgelig kan det være sjalusi og såre følelser ute og går både i forhold til far, og i forhold til at barnet også forholder seg til en annen omsorgsperson, men jeg ville vært mye mer stresset som mor hvis barnet mitt ville at "stemor" skulle holde seg borte.

I den grad en ny person blir viktig for barnet, blir det nødvendig å disiplinere seg selv til å tåle at det forholdet finnes. Er barnet stolt av sin avslutning eller oppvisning eller hva det nå er, og ønsker å inkludere nye partnere i dette, bør ikke foreldre stå i veien for det. Det har med å anerkjenne sitt eget barns virkelighet å gjøre.

Skrevet

Ja, det er lov å vise hensyn. Så jeg synes mor i Qlio sitt tilfelle må skjerpe seg. Steforeldre er en del av familien til ungene.

Skrevet
Neste gang mor ringer og ber om hjelp, skal jeg da be henne vise hensyn til mine følelser og ikke forvente at jeg skal stille opp når hun er sliten og ingen andre kan? Det skulle jaggu tatt seg ut, tenker jeg!

Ja, hvorfor ikke? Du blir jo ikke inkludert av mor når det gjelder ungen. Da bør det jo gjelde hele tiden. Ikke bare på sommeravslutninger ;)

Jeg synes ellers mannen din burde sette ned foten. Helt utrolig at han lar henne dirigere slik. Det har hun ingen rett til å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...