Gå til innhold

Skoleavslutninger etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer sa i dag tidlig at han skulle på skoleavslutning til sønnen sin idag. Han nevnte ikke noe om at jeg skulle være med. Kjente jeg ble litt såret for nå har vi vært samboere i halvannet år, sammen i to og jeg har et godt forhold til hans sønn og ex. Mine barn går ikke på skolen enda men jeg har invitert han med på sommeravslutning i bhg uten at det passet.

Når er det vanlig å ta med ny kjæreste/samboer/ektefelle på slike ting?

Er det i det hele tatt vanlig?

Synes bare det er litt rart at han ikke sier noe før dagen er der, nå skal det sies at min samboer ikke er av det snakkesalige slaget og han har en tendens til å følge dårlig med hva skoleting angår i følge hans ex, men siden han ikke har sagt han ikke vil ha meg med av "familiære grunner" så forventer jeg nå å bli invitert med. Jeg er jo med på cuper og diverse, hvorfor da ikke skolen?

Andre med synspunkter på dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

Til sønnen min går faren og hans samboer, min samboer og jeg.

Til jenten til samboer går samboer og jeg. Mor bor for langt borte.

I det vi ble samboere ble vi en liten familie. Som en familie gjør vi ting sammen og da er det for oss naturlig at de som kan/vil være med - er med. :)

Skrevet

Jeg er stemor til tre, og på alle avslutninger er både faren, jeg, moren og stefaren :)

Husker ikke når jeg var med første gang, men det har aldri vært noe tema at jeg IKKE skulle være med, ihvertfall...

Ungene synes også det er trist om jeg ikke kan (om man er opptatt med andre ting som man MÅ), og det samme med stefar.

Skrevet

Samme med meg.

Jeg har ikke fått være med på noe. Men jeg har heller ikke spurt om å få være med, fordi jeg vil ikke trenge meg på. Det får heller bli når mor ser det selv kanskje at det hadde vært hyggelig for sønn om jeg var der og.

Skrevet
Samme med meg.

Jeg har ikke fått være med på noe. Men jeg har heller ikke spurt om å få være med, fordi jeg vil ikke trenge meg på.

Jeg er også opptatt av å holde meg i bakgrunnen, står ikke fremst på banen og skriker liksom når det er kamper men klapper og jubler over mål som alle andre. Sønnen har jo en flott mor og jeg skal på ingen måte ta hennes plass, men likevel føler jeg meg tilsidesatt når jeg ikke er invitert med på skoleavslutningen. Han forteller jo om skuespill og ting han øver på så jeg ønsker jo å ta del i det.

Skrevet

samme her. Men jeg vet ikke om sambo egentlig tenker over at jeg egentlig har lyst å være med. Men har ikke lyst til å si noe så han føler at han må ta meg med for å ikke skuffe meg. Men jeg prøver jo å gi hint, men det funker jo ikke akkurat så veldig bra :ler:

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet
Min samboer sa i dag tidlig at han skulle på skoleavslutning til sønnen sin idag. Han nevnte ikke noe om at jeg skulle være med. Kjente jeg ble litt såret for nå har vi vært samboere i halvannet år, sammen i to og jeg har et godt forhold til hans sønn og ex. Mine barn går ikke på skolen enda men jeg har invitert han med på sommeravslutning i bhg uten at det passet.

Når er det vanlig å ta med ny kjæreste/samboer/ektefelle på slike ting?

Er det i det hele tatt vanlig?

Synes bare det er litt rart at han ikke sier noe før dagen er der, nå skal det sies at min samboer ikke er av det snakkesalige slaget og han har en tendens til å følge dårlig med hva skoleting angår i følge hans ex, men siden han ikke har sagt han ikke vil ha meg med av "familiære grunner" så forventer jeg nå å bli invitert med. Jeg er jo med på cuper og diverse, hvorfor da ikke skolen?

Andre med synspunkter på dette?

Kan det være moren til barna som kanskje ikke vil at du skal være med?

Jeg syns dette høres rart ut og du har grunn til å være skuffet.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du ikke kan være med når du kjenner sønnen såpass bra og dere har vært kjærester såpass lenge.

Hadde forstått det om dere hadde vært sammen kun noen mnd. men dere har jo holdt sammen lenge.

Prat med han om hva du føler :klem:

Skrevet
Kan det være moren til barna som kanskje ikke vil at du skal være med?

Jeg har et utmerket forhold til hans ex. Det er stort sett jeg som henter sønnen da jeg ofte kan ta meg litt fri på ettermiddagen og kjører forbi huset på vei hjem, for min samboer er det omvei på tur hjem fra jobb så vi har jo det veldig greit forhold føler jeg. Hun kan selvfølgelig gjøre gode miner til slett spill men det hadde vært over mellom dem i åresvis før jeg kom på banen så jeg tror ikke hun bærer noe nag.

Temaet var oppe også i fjor men da følte han det var for tidlig noe jeg igrunn var enig med han i. Men jeg kjenner at jeg ikke føler det på samme måten i år.

Gjest Sativa
Skrevet

Hos oss går bare jeg og faren på avslutninger. Vi synes det funker greit sånn, og sambo er sikkert glad for å slippe :-)

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet
Jeg har et utmerket forhold til hans ex. Det er stort sett jeg som henter sønnen da jeg ofte kan ta meg litt fri på ettermiddagen og kjører forbi huset på vei hjem, for min samboer er det omvei på tur hjem fra jobb så vi har jo det veldig greit forhold føler jeg. Hun kan selvfølgelig gjøre gode miner til slett spill men det hadde vært over mellom dem i åresvis før jeg kom på banen så jeg tror ikke hun bærer noe nag.

Temaet var oppe også i fjor men da følte han det var for tidlig noe jeg igrunn var enig med han i. Men jeg kjenner at jeg ikke føler det på samme måten i år.

Moren til barnet virker jo svært oppegående og har forstått at barnet er heldig som har en flink og snill stemor.

Her er det faren, altså din "mann" som er merkelig.

I fjor er en ting men nå er det ikke for tidlig i det hele tatt.

Merkelig at du ikke får tilbud engang om å være med.Han bør sette pris på at du er så flink med sønnen hans, og lærerne hans har nok lyst til å møte deg også, for han har helt klart snakket om deg.

Skrevet
Hos oss går bare jeg og faren på avslutninger. Vi synes det funker greit sånn, og sambo er sikkert glad for å slippe :-)

Men er du sikker?

Altså en ting er bare å gå ut ifra at partneren er sikkert gla for å slippe enn å faktisk spørre! Jeg hadde blitt super gla hadde jeg blitt spurt!

Gjest Gjest
Skrevet

Kan det være at far rett og slett bare er sløv, og ikke har tenkt på å spørre deg?

Hvis han er dårlig på å holde kontroll har han sikkert nettopp fått greie på det, og det er ikke alle (spesielt menn tror jeg) som tenker over at ny samboer vil være med. Og det selvom man har snakket om det tidligere.

Jeg ville spurt ham tror jeg, spesielt siden du har et uproblematisk forhold til mor.

Gjest Gjest
Skrevet
Kan det være at far rett og slett bare er sløv, og ikke har tenkt på å spørre deg?

Hvis han er dårlig på å holde kontroll har han sikkert nettopp fått greie på det, og det er ikke alle (spesielt menn tror jeg) som tenker over at ny samboer vil være med. Og det selvom man har snakket om det tidligere.

Jeg ville spurt ham tror jeg, spesielt siden du har et uproblematisk forhold til mor.

Kanskje far syns det er kjedelig å ikke vil bry deg med det samme.

Si at du gjerne vil være med på dette.

Skrevet

Jeg reagerte veldig før jul, da min sønns klasse hadde juleavsluttning. De er over 20 elever i klassen og rommet er lite.

"Frøken" hadde stappet inn så mange bord og stoler som overhode mulig.

Men det sier seg selv at det blir utrolig mange, når flere av elevene kom sammen med mor + samboer, far + samboer og mange halvsøsken.

Så det kan jo være dette din samboer tenker på?

Skrevet

Vi pratet om det i går, og mange av dere har rett, han er mann og tenker ikke i de baner. Når det var sagt ønsket han å klarere med sin ex om hun var komfertabel med å ha meg der og det sa hun ja til. Et annet argument han hadde var at de alltid før hadde vært i klasserommet og det var utrolig trangt og dårlig luft. Jeg skjønner det men som Amalie også sier, det hadde vært så kjekt å bli spurt!! Eller om han hadde sagt at jeg tar deg ikke med for det er så trangt der at det er kun mor og far det er plass til, da hadde settingen også vært en annen for da hadde han vist at han tenkte på meg. Vel, avslutningen er nå ferdig, jeg var ikke med fordi det ikke passet så får vi se hvordan det hele utvikler seg til jul.

Setter pris på alle dere som forteller om egne erfaringer!! Veldig godt å ha et forum som dette å lufte ting i. :sol:

Skrevet

Våre unger er like gamle og går i samme klasse så derfor er vi bestandig på felles avslutning. De gangene er er gruppevis avslutning (de går på hver sin gruppe) går vi hver for oss, hvorfor vet jeg ikke, det har bare blitt slik.

Skrevet

Jeg er også med på avslutningene til min samboers barn, jeg har også vært på noen arrangementer på skolen uten min samboer, bare sammen med svigermor.

Samboeren min syns det er helt greit, og datteren spør om vi ikke kan komme begge to. Har ikke engang tenkt på å spørre moren til barna om det er greit at jeg er med, det har hun da ingenting med, etter min mening.

Skrevet
Jeg er også med på avslutningene til min samboers barn, jeg har også vært på noen arrangementer på skolen uten min samboer, bare sammen med svigermor.

Samboeren min syns det er helt greit, og datteren spør om vi ikke kan komme begge to. Har ikke engang tenkt på å spørre moren til barna om det er greit at jeg er med, det har hun da ingenting med, etter min mening.

Selvsagt har barnets mor noe med om du er der eller ikke?

Tenk om hun ikke følte noe for at du var der og av den grunn holdt seg unna. Det er lov og vise hensyn.

Skrevet

Skal vi se, jeg har vært i farens liv i 7 år, datterens i 6 år.

Jeg og far har vært gift siden 2002, men hverken jeg eller våre felles barn er ønsket på stedatters sommeravslutning (som forøvrig er ute i naturen, så ikke kom med plassproblematikken).

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
Skal vi se, jeg har vært i farens liv i 7 år, datterens i 6 år.

Jeg og far har vært gift siden 2002, men hverken jeg eller våre felles barn er ønsket på stedatters sommeravslutning (som forøvrig er ute i naturen, så ikke kom med plassproblematikken).

Jeg syntes ikke det er rart jeg. Hvis det er barnets mor som ikke ønsker at du er med. Stesøsken syntes jeg kunne få vært med, de er like mye din manns barn, som stedatteren.

Det er som en annen skrev, lov å vise hensyn. Ikke like lett å være mor, hvis far stiller opp på alt med hele sin nye familie. Dette er vel noe som gjelder biologisk mor og far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...