Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har ikke helt fått med meg hvordan det fungerer med valgfag i ungdomskolen nå. Kan noe forklare meg det litt? Da jeg gikk på skolen, hadde vi mange forskjellige valgfag, språkfag, forming, moped, og så videre. Nå er det bare språkfag og "praktisk prosjektarbeid", ser det ut til. Hva er det siste? Hva gjør elevene? Hva har deres barn og hvorfor? Er dere fornøyde med valget?
Gjest Tweek Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Jeg hadde praktisk prosjekt arbeid siste halvdel av ungdomsskolen grunnet at jeg var dritt lei fransk. Da jobbet jeg i barnehage når vi hadde valgfag
Zarabie Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 (endret) mine søsken har hatt praktisk prosjektarbeid som mulig valgfag på skolen. De gjorde alt mulig rart..alt fra å spille bordtennis, til å male bilder på veggene på skolen til å skaffe seg arbeidserfaring som f.eks barnehage... Personlig tror jeg det kommer veldig ann på hvordan læreren er for at dette skal være lærerikt og i det hele tatt ha noe nytte. Det å spille bordtennis er ikke akkurat skole. men på en annen side kan dette være et yppelig tilbud for de barna som sliter på skolen med konsentrasjonsproblemer osv... Jeg tror jeg ville oppfordret mine barn til å velge språkundervisning, og fortalt at dette er dei de fleste tilfeller nødt til å ha undervisning i på vgs (ikke yrkesskole), og at de da vil takle faget bedre fordi de har kunnskap fra før. Og i beste tilfelle får de mulighet til å læare seg to språk, ved å velge ett annet enn det de hadde på ungdomskolen på vgs. Endret 10. juni 2007 av Zarabie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå