Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har hatt en liten periode nå hvor jeg mistet endel hår. Resultatet er etter mine øyne synbart. Nå putter jeg i meg en spesiell B-vitamin blanding, omega 3 tilskudd etc. Når kan jeg forvente å se litt tykkelse på håret igjen? Jeg har langt hår, men inniblandt alt det lange er det vel kortere hårstrå på vei ut så det ikke tar sååå lang tid før det når de lengste lengdene. Så utrolig irriterende!
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #2 Skrevet 12. juni 2007 Ingen? Jeg er så fortvilet og lei meg jeg nå Jeg syns stadig jeg mister litt hår, om enn litt mindre enn på det verste. Alt jeg forsøker å trøste meg med er at det bør jo bli bra igjen, men altså når kan man forvente bedring etter å ha startet på alle vitaminene etc? Ingen som kan dele erfaringer, hvor lang tid det tok før dere var tilbake til normalen?
Gjest Deception Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Det er ingen garanti for at håravfall er forårsaket av mangel på vitaminer/mineraler, og derfor er det heller ingen garanti at tilskudd vil hjelpe til å få håret tilbake i normal tykkelse fortere. Men generelt: Hår vokser mellom 1 og 2 cm pr. måned, så etter noen måneder burde du begynne å merke forskjell. Dessuten sies det at håret vokser raskere om sommeren enn om vinteren.
Gjest Tweek Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Sant det deception sier at det er ikke sikkert det er vitamin mangel. Håret har en levetid på 6-7 år så faller det av. Så hvert 6-7 år har håret "byttefase". Kanskje det er det? Jeg hadde det i høst og etter det har jeg fått tykkere og finere hår, så det kan være positivt
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Tusen hjertelig for svar!! Jeg er ganske sikker på at det er manglende vitaminer etc som er grunnen, siden jeg har nok hatt et mangelfullt kosthold/for lite næring de siste ukene/mnd. Man kan vel oppleve hårtap da? Jeg har langt hår og vil nødig klippe av meg lengdene her Håper jeg "raskt" kjenner forskjell. Er det andre ting enn B vitaminer og omega 3 som kan hjelpe? Igjen, takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Tusen hjertelig for svar!! Jeg er ganske sikker på at det er manglende vitaminer etc som er grunnen, siden jeg har nok hatt et mangelfullt kosthold/for lite næring de siste ukene/mnd. Man kan vel oppleve hårtap da? Jeg har langt hår og vil nødig klippe av meg lengdene her Håper jeg "raskt" kjenner forskjell. Er det andre ting enn B vitaminer og omega 3 som kan hjelpe? Igjen, takk for svar Og en ting til; man har vel stadig hår i forskjellige lengder, så man kan merke forskjellen på tykkelse nederst i håret og, uten at det må vokse 25 cm liksom?
Gjest Tweek Skrevet 12. juni 2007 #7 Skrevet 12. juni 2007 Hvorfor klipper du håret egentlig? Det hjelper jo ikke noe på hårtap
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Hvorfor klipper du håret egentlig? Det hjelper jo ikke noe på hårtap Fordi jeg ikke vil ha langt tynt hår Da er det bedre å klippe vekk det lengste så det ihvertfall SER tykkere ut.
Blåklokke Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 Trådstarter : Har du vært hos legen ? Jeg hadde en periode med stort hårtap, og en blodprøve viste at jeg manglet diverse stoffer. Jeg fikk sprøyter med B 12 som gjorde at håret mitt vokste ut igjen etter et par-tre måneder. Men kvaliteten på det nye håret mitt var annerledes, det var mer krøllete enn resten. Men nå, et par år etterpå, kan man ikke se forskjell på de to "generasjonene" med hår. Huff, jeg husker hvor trist det var å miste så mye hår hver gang jeg gredde meg og vasket håret. Lykke til, håper det ordner seg !
Solskinnsbolla Skrevet 15. juni 2007 #10 Skrevet 15. juni 2007 hei. jeg mistet en del hår på videregående- det kan være hormonforstyrrelser!
Gjest Tweek Skrevet 15. juni 2007 #11 Skrevet 15. juni 2007 Er det ingen som gidder å høre på min svar! På videre gående er man rundt 18 og da er det igjen tid for utskiftning av håret. Der har ikke noe med dårlig kvalitet eller vitamin mangel men det er fordi det ikke varer lengere enn 6-7 år. Det dummer er jo bare at som regel går "alt" på en gang, men det blir fint og tykt igjen etter en stund. Alt som skjer uregelmessig med kroppen er ikke teng på sykdommer og alt er galt, mye er naturlig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå