Gå til innhold

Sigarettaske fra naboen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har verdens søteste naboer, bare så det er sagt!

Jeg har allikevel et problem med dem, og det er at de røyker på verandaen. Det skal de selvfølelig ha lov til, men de slår asken ned til meg. Det er ikke så koselig å starte morgenen med å børste aske av putekasse, stoler og bord, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal fortelle dem at dette er plagsomt. Er det teit å kjøpe et snurreaskebeger til dem?

Klart jeg bare kan si det, noe jeg også vil, men jeg er så lei "hetsingen" av røykere at jeg kjenner at jeg nøler litt med å gjøre det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

DU skal kjøpe et askebeger til DEM? Alternativet er at DU skal børste asken DE slår ned på DIN veranda? Hva med å be de la være å slå ned asken til deg? Hvordan de skal la vær med å gjøre dette får naboen finne ut selv. Synes jeg :)

Skrevet
DU skal kjøpe et askebeger til DEM? Alternativet er at DU skal børste asken DE slår ned på DIN veranda? Hva med å be de la være å slå ned asken til deg? Hvordan de skal la vær med å gjøre dette får naboen finne ut selv. Synes jeg :)

Enig.

Man trenger ikke å hetse røykere, men ærlig talt.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er sikkert et av de tilfellene hvor naboen ikke vet at de plager deg - de tror sikkert at asken blåser bort og ikke plager noen.

Spør dem om de kan være så snille og kakke røyken sin en annen plass ettersom mye av asken havner på balkongen din, det vil de garantert gjøre om de er verdens søteste :)

Gjest DyneTryne
Skrevet
Enig.

Man trenger ikke å hetse røykere, men ærlig talt.

Jeg synes det er koselig å gjøre noe fint for andre, selv om det er dem som har ansvaret for ubehageligheter.

Ikke samme situasjon, men om jeg sitter i bussbua og røyker, og det kommer folk og setter seg ved siden av meg, går jeg heller ut og røyker. Jeg satt der først, og de kunne valgt å ikke sitte der, men føler det blir greiere sånn siden jeg lager stresset.

Akkurat som at brunhilde har lyst å gjøre dette for å være hyggelig/ikke lage ubehageligheter. Det går an å gjøre ting for andre avogtil selv om de ikke har bedt om det/fortjent det :-)

Skrevet
Jeg synes det er koselig å gjøre noe fint for andre, selv om det er dem som har ansvaret for ubehageligheter.

Ikke samme situasjon, men om jeg sitter i bussbua og røyker, og det kommer folk og setter seg ved siden av meg, går jeg heller ut og røyker. Jeg satt der først, og de kunne valgt å ikke sitte der, men føler det blir greiere sånn siden jeg lager stresset.

Akkurat som at brunhilde har lyst å gjøre dette for å være hyggelig/ikke lage ubehageligheter. Det går an å gjøre ting for andre avogtil selv om de ikke har bedt om det/fortjent det :-)

Godt sagt,helt enig i dette:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...