Gå til innhold

Diamant eller ikke diamant?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er du det minste usikker er det mye bedre å bare fri uten ring. Dere skal vel uansett kjøre dere matchende ringer sammen.. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest vil fri
Skrevet
Er du det minste usikker er det mye bedre å bare fri uten ring. Dere skal vel uansett kjøre dere matchende ringer sammen.. :)

Har ikke tenkt på matchende ringer, synes det er kjedelig. Vet ikke er kanskje bedre å fri uten ring, men det blir jo ikke "orntlig" da?

Skrevet
Har ikke tenkt på matchende ringer, synes det er kjedelig. Vet ikke er kanskje bedre å fri uten ring, men det blir jo ikke "orntlig" da?

Kjøp en ring fra leketøysbutikken og si den kan aller nådigst byttes til en dere velger ut sammen?

Før jeg ble forlovet så trodde jeg alltid at jeg ville ha en ring i hvitt gull med noen diamanter. Men når jeg prøvde en slik ring, så var den ikke pen på min hånd.. Og mange andre ringer satt ikke bra på fingeren.

Det var i det hele tatt vanskeligere enn jeg hadde trodd å velge ut ring, som både var fin og behagelig.

Gjest Gjest
Skrevet
Har ikke tenkt på matchende ringer, synes det er kjedelig.

Om gifteringene deres er matchende eller ei var vel ikke helt poenget. Men det jeg mente var at dere kommer vel til å plukke ut ringer til begge etter hvert.

Vet ikke er kanskje bedre å fri uten ring, men det blir jo ikke "orntlig" da?

Et frieri er et frieri. Ringer har svært lite med saken å gjøre. Alle jeg kjenner som har forlovet seg har kjøpt ringer sammen etter et evt frieri.

Skrevet

Et frieri er ikke et frieri. Et frieri er det man velger å gjøre det til, og bør stå til forventningene til den personen som det blir fridd til. Mange har store forventninger til et frieri, og det synes jeg faktisk man bør prøve å tilfredstille fremfor å si "alle jeg kjenner har forlovet seg og kjøpt ringer i etterkant".

Gjest Gjest
Skrevet
Et frieri er ikke et frieri.

Ok, for å si det på en annen måte, da. Det er det at man frir som gjør et frieri til et frieri. Ikke evt ringer.

Et frieri er det man velger å gjøre det til, og bør stå til forventningene til den personen som det blir fridd til.

Absolutt. Men nå vet vel ikke vi så mye om disse forventningene (virker ikke som han som skal fri gjør det heller, men..) Og uansett så må det vel være en positiv ting å bli fridd til. Jeg kan ikke helt se for meg at noen ville finne på å bli skuffet over å bli fridd til uten en ring..

Mange har store forventninger til et frieri, og det synes jeg faktisk man bør prøve å tilfredstille fremfor å si "alle jeg kjenner har forlovet seg og kjøpt ringer i etterkant".

Ok.. Hva "alle jeg kjenner" har gjort har selvfølgelig ikke så mye med saken å gjøre. Men det er det som er "vanlig norsk tradisjon" i alle fall.. Og det er derfor det som mest sannsynlig danner disse forventningene du snakker om..

Og uansett, så synes jeg det å føle at man må gå med en ring man ikke liker må være en veldig trist ting.. Og ikke verd å risikerer for sin kjære. Når han HAR SAGT at han ikke vet hva slags ring hun ønsker seg.. Derfor mener jeg at det beste I DETTE TILFELLET er å ikke kjøpe en ring på forhånd.

Skrevet

Jeg ville vært skuffet om han ikke hadde ring, og det visste mannen min om på forhånd. Vil tro at flere jenter tenker slik også.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ville vært skuffet om han ikke hadde ring, og det visste mannen min om på forhånd.

Bra at han viste det, da.. Men her snakker vi om en mann som er usikker på hva han skal gjøre, ikke en som har fått "forhåndsordre".

Vil tro at flere jenter tenker slik også.

Du vil tro at mange jenter blir skuffet over at mannen i deres liv velger å spørre om de vil gifte seg med han? Og det fordi han ikke gjør noe så utradisjonelt som å stille opp med en ring til henne?

Jeezzzzzz! :sprettoy:

Skrevet

Ja, faktisk. På samme måte som jeg tror mange jenter ville blitt litt skuffet om mannen slengte frem en grandiosa og spurte om de ikke skulle gifte seg under siste episoden av hotell cæsar.

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke særlig begeistrer for hverdagssmykker med HØY verdi, og i tillegg er jeg bekymret for bloddiamanter. Så hadde det vært meg du skulle fri til (og da har vi et problem siden jeg allerede er forlovet :ler: ) så hadde du vært på tryggere grunn enten uten ring eller en helt enkel ring uten steiner.

Lykke til med frieriet :)

Gjest Peachbud
Skrevet

Jeg stemmer altså for å fri MED ring, men at dee evenutelt kan bytte den inn etterpå. Størrelsen må jo uansett tilpasses.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, faktisk. På samme måte som jeg tror mange jenter ville blitt litt skuffet om mannen slengte frem en grandiosa og spurte om de ikke skulle gifte seg under siste episoden av hotell cæsar.

For har man ikke en diamantring, så blir det omtrent som den grandis+hotell cæsar historien din, selvfølgelig.. :overrasket:

Selv ville jeg styrt unna en mann som så på hotell cæsar og spiste grandis, så jeg er nok trygg for den.. ;)

Jeg har også opplevd å bli fridd til på en veldig hyggelig måte. Og det var uten ring ;) Jeg tror de fleste (evt unntatt ekstreme bridzilla-materialer) synes det er mannen, stemningen og følelsen som betyr noe, ikke en ring.

Dessuten så synes jeg jo den norske tradisjonen er verd å ta vare på, jeg da.. (den med ringforlovelse med ringer til begge, vet du ;) )

Gjest utlogga isadora
Skrevet

Da vi forlovet oss fikk jeg vanlig glatt gullring. Nå er jeg ikke så kjempeglad i gult gull generelt.

Jeg bruker ikke den ringen i det hele tatt lenger. Mannen min bruker sin ring - men kjøpte en alliansering (som er en ypperlig gave da han kan fylle ut diamanter til jul og bursdager - så slipper en å tenke på gaver) som jeg brukte som giftering. Da vi giftet oss fikk jeg også en "vanlig" diamantring. Jeg bruker de to sammen på "ringfingeren" - og det passer meg godt. Er som sagt mest glad i hvitt gull - og diamanter er jo som oftest kvinnens beste venn :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Da vi forlovet oss fikk jeg vanlig glatt gullring. Nå er jeg ikke så kjempeglad i gult gull generelt.

Jeg bruker ikke den ringen i det hele tatt lenger.

Et perfekt eksempel på at det kan være dumt å kjøpe en ring på forhånd ;)

Skrevet

Nå ble ikke jeg fridd til på tradisjonelt vis, men...

Hadde den jeg var glad i kommet og fridd til meg med en ring, hadde jeg blitt glad uansett hvordan ringen hadde sett ut. Og den skulle vært temmelig spesiell for at jeg ikke skulle ha likt den...

Hadde ringen mot all formodning sett helt h**vete ut, hadde jeg nok byttet, uten at min samboer hadde blitt sur av den grunn.

Men sånn ellers er jeg glad i diamanter!

Lykke til.

Skrevet
Nå ble ikke jeg fridd til på tradisjonelt vis, men...

Hadde den jeg var glad i kommet og fridd til meg med en ring, hadde jeg blitt glad uansett hvordan ringen hadde sett ut. Og den skulle vært temmelig spesiell for at jeg ikke skulle ha likt den...

Hadde ringen mot all formodning sett helt h**vete ut, hadde jeg nok byttet, uten at min samboer hadde blitt sur av den grunn.

Men sånn ellers er jeg glad i diamanter!

Lykke til.

Helt enig!

Uansett om ringen er akkurat slik som hun hadde sett for seg (er ikke sikkert at hun har en så bestemt mening om ringen og hvordan den bør være heller..) så kommer hun ALDRI til å bli skuffet! Det kan liksom ikke gå gærnt! (skal MYE til isåfall)

Litt skal man ha for at man er modig også ;-) Det er bare søtt at du velger en ring. Hun har helt sikkert såpass mye vilje og mot at hun velger å bytte den om den ikke faller i smak.

Diamant? Ja! Det er fint med en diamantring på en hånd som ikke er pyntet med mye dill dall.

Skrevet
For har man ikke en diamantring, så blir det omtrent som den grandis+hotell cæsar historien din, selvfølgelig.. :overrasket:

Selv ville jeg styrt unna en mann som så på hotell cæsar og spiste grandis, så jeg er nok trygg for den.. ;)

Jeg har også opplevd å bli fridd til på en veldig hyggelig måte. Og det var uten ring ;) Jeg tror de fleste (evt unntatt ekstreme bridzilla-materialer) synes det er mannen, stemningen og følelsen som betyr noe, ikke en ring.

Dessuten så synes jeg jo den norske tradisjonen er verd å ta vare på, jeg da.. (den med ringforlovelse med ringer til begge, vet du ;) )

Nå har jeg aldri sagt at han skal fri med diamantring da. Jeg sier bare at man har forventninger til et frieri.

Du får mene hva du vil om meg og mine bridezilla-tendenser, men jeg synes faktisk det er fint at mannen legger omtanke i frieriet. Å få ring viser alle at man er forlovet. Mannen min hadde kjøpt ringer til begge, så vi ivaretar nok den dyrebare tradisjonen din, må vite.

Gjest Jytte
Skrevet
Jeg ville vært skuffet om han ikke hadde ring, og det visste mannen min om på forhånd. Vil tro at flere jenter tenker slik også.

Nå har jeg aldri sagt at han skal fri med diamantring da. Jeg sier bare at man har forventninger til et frieri.

Du får mene hva du vil om meg og mine bridezilla-tendenser, men jeg synes faktisk det er fint at mannen legger omtanke i frieriet. Å få ring viser alle at man er forlovet. Mannen min hadde kjøpt ringer til begge, så vi ivaretar nok den dyrebare tradisjonen din, må vite.

Ikke rart mannen din hadde kjøpt ring - han visste jo at du "forlangte" det .. Jeg har aldri hørt om en mann som har kjøpt ring helt av seg selv, jeg ... og hvis de ikke kommer på det helt av seg selv så kan jeg like godt kjøpe ringen selv.

Gjest Gjest
Skrevet
Å få ring viser alle at man er forlovet. Mannen min hadde kjøpt ringer til begge, så vi ivaretar nok den dyrebare tradisjonen din, må vite.

Vi gikk også med ringer (og gjør det fremdeles, nå som gifte), men vi ville jo plukke dem ut sammen. Det var en prosess som vi la mye omtanke i, siden vi ville at det skulle være ringer som BEGGE ville være fornøyd med for RESTEN AV LIVET :)

Det at den ene skulle velg ut og kjøpe ringer til begge på forhånd virker mest upraktisk. Og jeg ser ikke poenget.

Og du stresser veldig dette med forventninger til et frieri. Det er faktisk noe jeg synes man bør prøve å legge av seg. Klart at om du virkelig VIL ha ting på ett vis og FORHÅNDSBESTILLER dette nærmest som en katalogordre, så kan du få det slik. Men for de fleste tror jeg det er best å bare nyte det som evt kommer, i stedet for å ha for mange bestemte forventninger.

Gjest vil fri
Skrevet
Kjøp en ring fra leketøysbutikken og si den kan aller nådigst byttes til en dere velger ut sammen?

Dette synes jeg var et knall tips! Tror dama ville falle for den også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...