teklype Skrevet 10. juni 2007 #22 Skrevet 10. juni 2007 Du kjenner nok kjæresten din best selv Jeg vil ikke ha forlovelsesring i det hele tatt jeg... Skulle jeg velge mellom med eller uten diamant, hadde jeg valgt uten diamant.
Branna Skrevet 10. juni 2007 #23 Skrevet 10. juni 2007 Det er jo kjempeflott med en frierring med diamant i, da en 1-stens ring. Hvis hun er enkel i stilen, lønner det seg å velge en enkel, klassist 1-stensring, ikke noe større enn 0.20 ct i diamanten, da kan det fort bli for mye. Denne ringen er bare en frierring, en ring bare til henne, og det er mulig å kjøpe forlovelsesringer i tillegg. Men da kan det jo fort bli litt dyrt, da, hvis du skal kjøpe tre sett med ringer (frierring, forlovelsesringer og gifteringer). Men så er det jo også mulig å bruke forlovelsesringene som gifteringer, det er det mange som gjør. Ellers er det jo kjempefint hvis du velger en glatt gullring til deg selv og en alliansering med 1 eller flere stener til henne som forlovelsesringer. Enten i hvitt gull eller gult gull, det kommer an på hva dere selv liker, men de burde være i samme fargen. Da blir det jo litt spesielt, og det ser kanskje litt flottere ut når du frir også. Du skal jo bare fri med hennes ring (ifølge tradisjonene, da, det er jo selvfølgelig lov å gjøre det på andre måter). Håper det hjalp litt. Er ikke alltid så god på å forklare ting.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2007 #24 Skrevet 11. juni 2007 Definitivt med diamant. Den bør være minst 0,30 carat og av god kvalitet
Gjest Frk Åberg Skrevet 11. juni 2007 #25 Skrevet 11. juni 2007 Nå valgte vi ringer sammen, og vi kjøpte ringer uten diamant. Jeg ville blitt litt overrasket hvis jeg fikk med diamant, fordi vi har snakket om mulige etiske problemer rundt det, i tillegg til at jeg liker å ha enkelte ting helt enkelt. Så jeg ville dermed foretrukket uten diamant, men vet ikke hva slags type jenta di er. Går det an å spørre en venninne av henne hva hun tror?
venus* Skrevet 11. juni 2007 #27 Skrevet 11. juni 2007 Eller fri uten ring og plukke ut sammen? Dette ville jeg også gjort. En forlovelsesring/giftering vil mange bruke hver dag...og da er det viktig at man liker den. Mannen min hadde lyst å kjøpe en kjempefin, men massiv ring. Glad jeg fikk forhindret han i det. For meg er det veldig viktig at ringer er tynne, ellers klarer jeg ikke å bruke dem.
Gjest Talula Skrevet 11. juni 2007 #28 Skrevet 11. juni 2007 Eller fri uten ring og plukke ut sammen? Det er sikkert en god ide hvis man ikke er helt sikker på hva hun liker, og det er jo en ring som skal brukes i mange år så det er jo viktig at det er noe hun liker.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2007 #29 Skrevet 11. juni 2007 Fri i veg og kjøp ringene sammen etterpå.. (i god gammel norsk tradisjon.. det enkle er ofte det beste, vet du )
Gjest dcr Skrevet 11. juni 2007 #30 Skrevet 11. juni 2007 Jeg har så lyst til å fri til dama. Har kikket på ring. Synes at de vanlige forlovelsesringene er kjedlige og dama i butikket tipset meg om frieriring med diamant i. Men jeg vet ikke helt, dama mi er ikke jållete så vet ikke hva hun vil synes. Hva ville dere synes? Er diamant et sikkert kort? Fikk dere diamant? Er du ute etter en diamantring vil jeg anbefale deg å ta en titt på diamantene.com sine hjemmesider.
Kykkelikokos Skrevet 11. juni 2007 #31 Skrevet 11. juni 2007 Jeg hadde blitt skuffet hvis ikke han hadde kjøpt ringer på forhånd. Men så hadde vi jo også vært og kikke litt rundt før han fridde, så han visste hva jeg ønsket meg. Har uten diamant, gult gull. 1
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2007 #32 Skrevet 11. juni 2007 Definitivt med diamant. Den bør være minst 0,30 carat og av god kvalitet 0.30 carat er ikke store stenen da... Men du burde absolutt satse på diamant min ring
Gjest obs obs Skrevet 12. juni 2007 #33 Skrevet 12. juni 2007 Er du ute etter en diamantring vil jeg anbefale deg å ta en titt på diamantene.com sine hjemmesider. Jeg vil absolutt anbefale deg å unngå diamantene.com! 1. de forhandler mest CE - diamanter som ikke er verdt nesten noen ting 2. selv etter CE så har stenene deres VELDIG dårlig clarity, de reklamere med stener i SI kvalitet etter CE, dette er så dårlige stener at de ikke burde omsettes, i alle fall ikke over 0.1-0.2 carat 3. de selger diamanter over 0.5 carat uten internasjonalt sertifikat, noe som faktisk ikke er lovlig 4. dersom de selger en sten med sertifikat så oppgir de ikke hvilke labriatorie som har utstedt sertifikatet, og det er verdt å merke seg at ikke alle "internasjonale" labriatorier har rent mel i posen - du burde holde deg til labriatorier som f.eks: GIA, DCLA, HRD for å nevne noen
Branna Skrevet 12. juni 2007 #34 Skrevet 12. juni 2007 0.30 carat er ikke store stenen da... Men du burde absolutt satse på diamant min ring 0.30 ct er faktisk en helt fin carat på stenen, særlig dersom hun ikke er så "jålete" av seg. Det kommer jo helt an på hvordan hånden hennes ser ut også, om hun er slank. Da kan fort noe over 0.30 ct bli litt voldsomt. Hvis man kjøper en veldig stor sten kan det også fort se litt uekte ut, rett og slett fordi det er svært uvanlig med større (snakker av erfaring).
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #35 Skrevet 12. juni 2007 Hvis man kjøper en veldig stor sten kan det også fort se litt uekte ut, rett og slett fordi det er svært uvanlig med større (snakker av erfaring). det kommer vel ann på hvem man omgås med det!
Branna Skrevet 12. juni 2007 #36 Skrevet 12. juni 2007 (endret) det kommer vel ann på hvem man omgås med det! Ja, de man kjenner kjenner jo selvfølgelig deg, og vet at du aldri ville gått med noe uekte, men det er jo mange som vil at andre skal skjønne at diamantringen deres er ekte også. Endret 12. juni 2007 av Branna
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2007 #37 Skrevet 12. juni 2007 Ja, de man kjenner kjenner jo selvfølgelig deg, og vet at du aldri ville gått med noe uekte, men det er jo mange som vil at andre skal skjønne at diamantringen deres er ekte også. Hva mannen på gata måtte mene slik som du indikere her, og egnetlig hva de jeg kjenner måtte mene, bryr jeg meg fint lite om hva vil mene. Jeg fikk ikke en diamantring for at alle skulle mene noe om den! Sier vel mer om en selv enn andre, dersom man ikke kan ha mer enn en skarve 0.2-0.3 diamant for at andre ikke skal tro den er fake, eller at man i det hele tatt tror at andre vil tenke slikt. Om en sten ser stor ut eller ikke, kommer like mye ann på settingen som selve str på stenen.
Branna Skrevet 12. juni 2007 #38 Skrevet 12. juni 2007 Hva mannen på gata måtte mene slik som du indikere her, og egnetlig hva de jeg kjenner måtte mene, bryr jeg meg fint lite om hva vil mene. Jeg fikk ikke en diamantring for at alle skulle mene noe om den! Sier vel mer om en selv enn andre, dersom man ikke kan ha mer enn en skarve 0.2-0.3 diamant for at andre ikke skal tro den er fake, eller at man i det hele tatt tror at andre vil tenke slikt. Om en sten ser stor ut eller ikke, kommer like mye ann på settingen som selve str på stenen. Selvfølgelig gjør det det, men jeg sier bare at det er forskjell på folk. De aller fleste jeg kjenner vil uansett si at det ikke handler mest om caraten, men også om klarheten og fargen på stenen. Det er selvfølgelig kjempeflott om en har en 0.60 ct Top Wesselton VVS eller bedre på fingeren, men det er også de som synes dette blir altfor voldsomt, og da er faktisk ikke 0.20-0.30 ct så smått. Jeg har selv en 0.25 ct diamantring, denne her (beklager litt dårlig bilde, tok det selv), og synes den er helt perfekt til mine spede fingre. Så det kommer helt an på omstendighetene rundt hvilken carat som passer.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2007 #39 Skrevet 13. juni 2007 Jeg vil absolutt anbefale deg å unngå diamantene.com! 1. de forhandler mest CE - diamanter som ikke er verdt nesten noen ting 2. selv etter CE så har stenene deres VELDIG dårlig clarity, de reklamere med stener i SI kvalitet etter CE, dette er så dårlige stener at de ikke burde omsettes, i alle fall ikke over 0.1-0.2 carat 3. de selger diamanter over 0.5 carat uten internasjonalt sertifikat, noe som faktisk ikke er lovlig 4. dersom de selger en sten med sertifikat så oppgir de ikke hvilke labriatorie som har utstedt sertifikatet, og det er verdt å merke seg at ikke alle "internasjonale" labriatorier har rent mel i posen - du burde holde deg til labriatorier som f.eks: GIA, DCLA, HRD for å nevne noen Ville også unngått disse.
Gjest vil fri Skrevet 13. juni 2007 #40 Skrevet 13. juni 2007 Takk for mange svar. Har mest lyst til å gi dama diamantring men er veldig usikker på om hun vil like den. Lurer litt på om jeg skal kjøpe en ring som vi kan bytte hvis hun ikke liker? Hva tror dere om det? Haster litt planen er sankthans!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå