Ce'Nedra Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Skal få oss ADSL. Hittil har vi brukt naboens nett og betalt ham 200 i måneden, men nå har han begynt å bruke det selv. Noen som har en billig og bra leverandør å anbefale? Har sett på Ventelo, men det var visst dårlig kundeservice etc. Telenor er jo veldig dyrt igjen.
Gjest Reven Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Sjekk på www.telepriser.no Prisene varierer en del rundt om i landet, etter hvilke leverandører som opererer der du bor.
Gjest Tweek Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Jeg har hørt next gentel er bra. Men alt ettersom egentlig. Mange har veldig gode erfaringer med telenor, vi har ikke. Dvs. vi bor i leilighetskomples hvor 3-5 leiligheter deler på internetten og den er dritt dårlig og faller ut minst en gang per dag. Tidligere i år var internetter borte i halvannen uke før det ble gjort noe og jeg er avhengig av internett til eks. skole.
Ce'Nedra Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2007 Hmm.. Prøver den telepriser-siden, men litt uoversiktlig iom at vi ikke ønsker fasttelefon. Får sjekke den ut nærmere i morgen. Har hørt mye bra om NextGentel jeg også, så får vel se litt mer på det også Takk for tips!
messy Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 (endret) Naa har ikke jeg fulgt med i ADSL-markedet paa en stund, men: Telenor: 16 000 / 700 - 549,- Nextgentel: 20 000 / 1 000 - 469,- Jeg har veldig gode erfaringer med Telenor. De leverer, etter min erfaring, gode produkter til en noe hoy pris i forhold til konkurrentene, men til gjengjeld er kundeservicen upaaklagelig. Nextgentel er mye billigere enn Telenor som dere kan se ovenfor (denne hastigheten er ikke nodvendig for de fleste hjemmebrukere, jeg bruker den bare som et eksempel). Fra Nextgentel faar man god hastighet til en god pris, men kundeservicen fra Nextgentel er forferdelig. Skjer det forst noe galt kan du belage deg paa timer i telefonko, og gjerne dager/uker foer det eventuelt skjer noe. Har flere venner og bekjente som tidligere hadde Nextgentel, men som naa har byttet leverandor, enn venner og bekjente som har Nextgentel naa (men de som fortsatt har Nextgentel er til gjengjeld fornoyde). Telenor: Hoy pris, god kundeservice. Nextgentel: Lavere pris, elendig kundeservice. Med andre ord: Et vanskelig valg. Er du fra omraadet rundt Bergen kan BKK anbefales. De er billigere enn Nextgentel, og leverer like raske eller raskere abonnement. - kjaeresten til messy Endret 10. juni 2007 av messy
Gjest Tweek Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 Som regel går internetten fin an å fiske selv, med å dra ut en ledning (husker ikke helt hva den heter). Men det kommer litt ann på hvor du bor også tror jeg. Det virker som alle har forskjellige erfaringer fra leverandørene.
TheHairyToothfairy Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Som mangeårig Tele2kunde, så vil jeg bare mer og mer fraråde noen å bruke dem i det hele. Håpløse linjer og nodetrøbbel i hytt og gevær. Prisene er så som så, skal ikke klage der egentlig, men det hjelper ikke når alt annet skal være køddent. Personlig så går jeg for NGT, men det er strengt tatt pga jeg har en del venner som jobber der. I Bergensområdet er som det allerde er nevnt her i tråden, BKK et veldig godt alternativ. Jeg har hørt om andre kraftselskap andre plasser som tilbyr ganske ok deals, sjekk ut om du har det der du bor. For øvrig. Telenor er banneord. Unngå Telenor for alt i verden.
Cupcake Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 Hadde før bredbånd fra Direct Connect. Det var helt greit, men var ofte nede synes jeg. Nå har vi Start.no, og er veldig fornøyde .
Bhrsrk Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 Ble så lei av Telenor og stadige problemer med PPPoE at jeg bestilte ADSL fra Ventelo i forrige uke. Valgte Ventelo over Nextgentel fordi Ventelo ikke bruker PPPoE. Vurderte også Get siden de har kampanje nå, men etter å ha blitt viderekoblet mellom salg og support og frakoblet 5 ganger ga jeg opp den bestillingen.
Fingal Olsson Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 Skal få oss ADSL. Hittil har vi brukt naboens nett og betalt ham 200 i måneden, men nå har han begynt å bruke det selv. Noen som har en billig og bra leverandør å anbefale? Har sett på Ventelo, men det var visst dårlig kundeservice etc. Telenor er jo veldig dyrt igjen. Har hatt Ventelo (ex Bluecom) i flere år, og er svært så godt fornøyd. Kundeservicen har vært utmerket, kort ventetid og fornuftige svar. Anbefales!
Gjest Gjest_BeBe_* Skrevet 12. juni 2007 #11 Skrevet 12. juni 2007 Jeg har tidligere hatt Telenor og har vært fornøyd med de. De er dyre, men linja var stabil og kundeservicen grei. De siste årene har jeg hatt Ventelo og er fornøyd med de. En gang på over ett år har linja vært nede og da ble det ordnet i løpet av noen timer og dette var en helg. Kundeservicen er god og det går greit å få kontakt. Litt kø må man regne med av og til, men du får hele tiden vite hvor mange som står i køen foran deg. Eneste "aberet" med Ventelo er at det lønner seg å bestille modem fra de for det er ferdig konfigurert. Jeg gjorde ikke det og sleit veldig.
minienthe Skrevet 12. juni 2007 #12 Skrevet 12. juni 2007 NGT her, har hatt minimalt med trøbbel og det virker som om de har ordnet opp i "timeskøene" de siste gangene jeg har hatt behov for kontakt med de ihvertfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå