Gå til innhold

Hopp på tur.


Saeria

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer i grunnen på om noen av dere har tatt sjansen og dratt på hopp på turer til Hellas, Tunisia, Kroatia eller Tyrkia.

Reiste dere spes. eller uspes. og hvordan ble turen? Fikk dere et ok sted å bo, kunne dere oppgradere og hvor mye kostet turen?

Var det mye turister, var de fastboende trivelige og var det dyrt å leve der (mat, drikke, litt shopping osv.)?

Det ser ut til at det blir hopp på for oss og vi som aldri har vært i syden før vet ikke helt hva vi kan forvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har kjøpt lastminutebilletter 3 ggr, hvorav 2 uspesifisert: Korfu & Kreta. De kosta da 1 uke 1500kr og 14 dg 2000kr. Tror opplevelsen av enhver ferie har mest å gjøre med egen innstilling, reisefølget og i hvilken grad vi selv liker omstillinger i forhold til forventningene, og en smule realisme. Hoppepåbilletter er tross alt billetter reiseselskapene ikke får solgt til fullpris på det tidspunktet. Det er absolutt ikke sikkert at beliggenheten er 'midt i smørøyet', at dere har kokemuligheter på rommet om det er viktig, at det finnes barnebasseng - eller voksenbasseng for den saks skyld, at det er bemannet resepsjon, at stranda er rett utenfor balkongdøra etc. Føler du deg ukomfortabel om noe av slikt ikke er til stede, så velg heller spesifisert. Kan hende du får luxus med uspes, men sannsynligvis ikke. Vi var helt topp fornøyde begge gangene; på det ene stedet byttet vi rom etter første natta pga lekkasje men so what. På begge steder virket det som de aller fleste var fornøyd, samtidig som det alltid er noen som må klage men disse har jeg på følelsen at ville klaga uansett. Begge stedene var typiske chartersteder, så særlig med autentiske kortspillende innfødte på trestoler var det ikke ;) Da leies selvfølgelig bil eller scooter og kjører litt rundt. Stranda var begge gangene innenfor 500 meter. Masse god mat morgen og kveld på lokale tavernaer. For oss var målet å slappe av i deilig klima, bli brun, spise godt, ha timeslange samtaler med kjæresten om absolutt ingenting, drikke litersvis med lokal rødvin av varierende kvalitet, le masse og ha det fortreffelig. Det hadde vi også. Hvis målet var festetur eller barneferie ville jeg nok valgt spesifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

[quote name='Saeria' date='09.06.2007 (14:23) ' post='4609456'

Det ser ut til at det blir hopp på for oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også reist uspes noen ganger, to ganger med Lilleputt til Lesvos og Chios, og en gang til Korfu med ving(??) strålende fornøyd alle gangene...og en gang til London uspes...lite og kjipt hotel ,men sentralt og vi skulle jo bare sove og dusje der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lanyah

Jeg har dratt på hopp på tur til Kypros! Òg det var det beste som noen gang har hendt meg, strålende hotell og beliggenhet. Vi var på Fig Three Bay, òg det var en super plass! Tror vi betalt ca. 2700,- for en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...