Gjest Gjest_frustrert_* Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Jeg har betennelse i en hjeksel som ikke vil gå ned. Må ha flere operasjoner. Kommer til å koste meg nærmere 5000-6000 kr. Jeg synest det er så urettferdig, buhu! Mine medstudenter som blir syke og går til legen får ikke en krone i utgifter ettersom de får de dekket av samskipnanden. Akkurat nå hater jeg hele samskipnanden, har lyst å sprenge den i luften! ( må bare få ut litt frutrasjoner). Alle som skal velge studiested så har jeg et godt råd. Se etter hvilken støtte de ulike samskipnadene gir. ved høgskolen i bergen og sogn og fjordane får du støtte til tannlege, i oslo får du benytte deg av studenttanlegene, dette gjelder også i bergen. Det er smart å tenke litt slik også når dere skal velge studiested;) Slik at dere slipper å ende opp som meg, det er ikke særlig gøy. Hadde tannlege rekning for akkurat et år siden på 4500kr. Så på under 2 år vil jeg nok bruke 12-13000 kr. Ugghh.. Det er så surt når jeg møter andre studenter som er smilende og fornøyde fordi de slipper å betale en dritt. Vi får alle like mye studielån, skjønner ikke de folkene som sitter å lager regelverk om hvordan de tror man skal klare å betale slike utgifter. STUDENTSKIPNADEN I AGDER SUGER SÅ JÆVLIG!! Gjerrige som bare det!! Selv reklamerer de med at de har norges beste kantine. FUCK OFF!!
annanym Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 studentsamskipnaden i oslo gir da heller ikke grats tannlegetjenester. De gir noe rabatter men det er langt ifra gratis her heller. Tror ikke noen studentsamskipnader tilbyr gratis tannbehandling.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 studentsamskipnaden i oslo gir da heller ikke grats tannlegetjenester. De gir noe rabatter men det er langt ifra gratis her heller. Tror ikke noen studentsamskipnader tilbyr gratis tannbehandling. Nei, ikke gratis, men de får benytte seg av tannlegestudentene og deres ordning. Dette er behandlinger til en mye billigere penge;) Ingen får gratis tannlege, men mange samskipnader opererer med støtte;)
annanym Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Nei, ikke gratis, men de får benytte seg av tannlegestudentene og deres ordning. Dette er behandlinger til en mye billigere penge;) Ingen får gratis tannlege, men mange samskipnader opererer med støtte;) det er så vidt jeg vet ferdig utdannede tannleger som er tilknyttet samskipnaden i oslo. De tannlegestudentene du refererer til holder til på tannlegehøyskolen og de er det fritt frem for alle å benytte seg av. Også ikke studenter.
Gjest Alou Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Du kan da virkelig ikke forlange å få dekt så høye utgifter?
Wildy Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Men her i Trondheim får man så vidt jeg vet støtte til tannlegeutgifter? Man får ikke dekt alt, men målet med støtten er å unngå det som har vært realiteten for svært mange studenter, nemlig at tannhelse nedprioriteres under studieårene fordi det er dyrt.
Rosalie Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Samskipnaden i Trondheim dekker 75% av tanhelseutgifter over 2.500 pr kalenderår. http://www.sit.no/content.ap?thisId=1094&language=0
Gjest lillebøll Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Tannlege burde ikke koste mer en vanlig lege. Uansett om man er student eller ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå