monique Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Er det mange kvinner som driver med data? Jeg får ikke inntrykk av det. Hva kan kvinner tjene med en itutdannelse?
murray Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Jeg kjenner flere jenter som jobber som dataingeniør. Begynnerlønn for ingeniør er rundt 350k. Master er litt høyere. Med med bonus i tillegg ender man kjapt på nærmere 400k. Og ja, det er et mannsdominert yrke.
monique Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2007 Jeg får inntrykk av at jenter styrer unna it utdannelser. Er det lett å finne seg jobb da?
murray Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Akkurat nå er det lett for IT-folk å få jobb ja. For bare to-tre år siden var det nesten umulig. Husk at "ingeniøren kan brukes til alt", det er et allsidig yrke og du kan gå inn i mange ulike jobber etter endt utdannelse.
Catzy Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Der jeg jobber, er vi 10 jenter som programmerer. Det er rimelig unikt i Norge, i hvertfall siden det bare er ca 60 ansatte i firmaet. Du kan lese om oss her: http://www.digi.no/php/art.php?id=384508 (Ikke meg i artikkelen, jeg bare jobber der. ) Som Murray sier, så er det veldig stor etterspørsel etter folk med it-utdanning nå. Hvis du velger en god IT-dannelse OG er jente, så vil det nok være enklere for deg å få jobb selv i nedgangstider. (Med mindre du har skikkelig dårlige karakterr, da er det vanskelig uavhening av kjønn.) Jeg har gått fra 360' til 440' ved å bytte jobb.
Gjest Elisia Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 Jeg håper virkelig jenter endelig får øynene opp for hvor gøy det er med IT og ingeniør-yrker. Utdannelsen er kort og grei, samtidig som det er morsomt! Man kan velge mellom masse, masse forskjellig etter interesser og hele verden, spesielt Norge, trenger dere veldig! Lønnen i disse yrkene er skyhøye og dere vil alltid tjene gresselig bra . Jenter, hva venter dere på?