Amanlis Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Jeg fikk et realt migreneanfall i går formiddag og hodet føles fortsatt som en bombe. Flimringen og kvalmen var over i løpet av noen få timer. Hvor lenge har dere som har migrene vondt i hodet etter at flimring, kvalme, lydømfintlighet osv er over?
Gjest baby-E Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 jeg kan ha vondt i flere dager. Som regel gir det seg etter to dager, om jeg får vært hjemme og slappet av.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Nå rundt 2-3 døgn (et par ganger i året), når jeg gikk på p-piller så var det mye "hardere" og ca 1 uke en til to ganger i måneden.
Arkana Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Det pleier stort sett alltid å vare ca 10 timer, kvalmen kommer omtrent midt i og etter at den er over varer migrenen kanskje en time eller to til. Flimring har jeg aldri, lysømfindtlighet hele tiden.
caroprins Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Tidligere kunne jeg ha anfall med oppkast i inntil 14 timer på det værste. Nå bruker jeg Relpax med en gang jeg kjenner symptomer og som regel går anfallet over innen 1,5 time etter at jeg har tatt den. Før kunne jeg ha 4 - 5 kraftige anfall i løpet av en måned. Nå er jeg eldre og ferdig med overgangsalderen og har mye sjeldnere anfall bortsett fra om jeg spiser eller drikker ting jeg ikke tåler eller utsetter meg for situasjoner som fremkaller anfall da. Det kan være for lite søvn,for mye søvn, for sjeldne måltider, sterk sol uten solbbriller eller beskyttelse påhodet og stress.
Daiquiry Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Før så hadde jeg dem "vanlige" migrenen, men forvarsel med flimring på siden av øynene. Da visste jeg at jeg hadde 15 min før jeg begynte å kaste opp. Anfallet varte resten av dagen, og måtte ligge på et mørkt rom og med en kald klut på pannen. Nå har jeg fått en helt annen type. Det begynner som en blindt punkt midt i synsfeltet mitt og sprer seg utover. Det flimrer noe veldig og er veldig ubehagelig. Dette går som regel over etter ca 20 min. Noen ganger får jeg hodepine andre ganger ikke.... Har fått en medisin som heter Maxhat Rapitab. Har faktisk ikke hatt anfall siden jeg var hos legen....
Gjest bente85 Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Jeg har en lettere migrenetype jeg da, ikke med kvalme, flimring og lysømfintlighet. Men det varierer det, alt fra 4 timer til 8 timer. Dette varieres av hvor lang tid medisinen og sånn funker.
Ce'Nedra Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Opptil 2 døgn Samme her. Men sjelden jeg kaster opp lenger, det hendte oftere før. Hvis jeg merker at det begynner å komme, hiver jeg i meg et par Ibux, da hender det at jeg slipper at det kommer et anfall. Best å være føre var har jeg lært meg.
Gjest bente85 Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Ja, det er en fordel og ta medisin så fort som bare det. Men enkelte ganger synes jeg det ikke er enkelt og skille mellom vanlig hodepine og migrene, det må ta litt tid før jeg skjønner om det er migrene eller ikke. Hos meg funker ikke vanlig smertestillende på migrene, jeg må ha migrenemedisin.
Ce'Nedra Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Men det er ofte at vanlig hodepine går over til migrene på meg. Derfor tar jeg heller tabletter en gang for mye. Da funker Ibux fint Når jeg først har fått migrene, funker ingenting, da må jeg bare legge meg i et mørkt, kaldt, stille rom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå