Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Æsj! Har fått soleksem.. ser ut som en liten kjøttkake midt på brystet. Dro på apoteket og fikk noen kremer men synes ikke det funker dødsbra.. Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig ikke. Har prøvd stort sett alt, fra diverse kremer til alo vera. Og har egentlig avfunnet meg med at den første tiden jeg får sol på kroppen ser jeg ut som en dårlig stekt kjøttkake på armene og brystet. Men om det er noen trøst, det virker som det blir mindre med årene.....

Skrevet

Går det ikke over når man blir brun og huden blir tykkere? I såfall kan du vel ta litt solarium innimellom for å skyndte litt på prosessen?

Ellers kan du jo vurdere en høyere solfaktor, det slår vel ut når huden blir overeksponert for veldig sterk sol?

Skrevet

Har prøvd alt av solkremer, med alle mulig faktorer. Og det blir like ille til å begynne med uansett.Men litt sånn mot slutten av juni begynner armene å se normale ut igjen....

Forsiktig herding i solarium har heller ikke gjort den store forskjellen hos meg. Men ei vennine som også har soleksem har fast herdeperiode på vårparten og har god nytte av det.

Skrevet

Jeg fikk soleksem en gang i syden, da smørte jeg på et tykt lag med Eight hour cream fra Elizabeth Arden og neste dag var det borte.

Skrevet

Min soleksem går bort av pitz buin solkremer :tommel:

Gjest soleksem
Skrevet
Har prøvd alt av solkremer, med alle mulig faktorer. Og det blir like ille til å begynne med uansett.Men litt sånn mot slutten av juni begynner armene å se normale ut igjen....

Forsiktig herding i solarium har heller ikke gjort den store forskjellen hos meg. Men ei vennine som også har soleksem har fast herdeperiode på vårparten og har god nytte av det.

Forsiktig herding i solen hjelper på en helt annen måte enn i solarium..

Jeg er veldig plaget med soleksem. Jeg går veldig varsomt fremover i solingen, bruker piz buin med høy faktor(reagerer med mer eksem med nesten alle andre solkremer). Holder meg stort sett unna solen det jeg klarer mellom 11 og 15, da den er sterkest.

Skrevet

Først av alt, tusen takk for tips!

Jeg har ikke vært så plaget med dette og det er lenge siden sist jeg hadde det.

Før har jeg hatt det på litt større områder men nå fikk jeg liksom mye på et mindre område, klør noe inni granskauen.

Var på apoteket og fikk en salve fra Vichy og den ser ut til å hjelpe litt. Søren at jeg ikke leste det tipset om eight hour før, for det har jeg jo faktisk. Blir nok bedre etterhvert som man får litt grunnlag ja, skulle kanskje tatt et par turer i solarium!

Skrevet

Hadde det sånn helt til jeg ble ca 19 år. Yoghurt naturell hjelper når skaden først har skjedd, men ellers er det bare tildekking som kan stoppe det (forutsetter at man dekker så fort man merker antydning...).

Skrevet

D vitaminer! Da det dobbelte av anbefalt daglig dose i en uke så er du kvitt problemet.

nero

Skrevet

Når skaden har skjedd;

Bruk kortisonsalve eller legg på tomatskiver!

Jeg har alltid kortisonsalve tilgjengelig når sol-sesongen starter på ordentlig.

Som barn/ungdom var jeg veldig plaget og da var løsningen lange ermer og ingen shorts... Nå får jeg sjelden soleksem, men brukder også krem med god faktor i starten. Og dersom det blir utbrudd er det rett på med kortisonsalve, da er utslettet borte etter 1-2 dager.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg anbefaler å bruke Eucerin solfaktor for å forebygge. Ingen annen solkrem har funket på meg. den er uten parfyme og fargestoffer. fåes på apotek. i våres fikk jeg litt eksem før jeg startet med kremen, og det forsvant fort igjen. Nå den siste mnd har jeg sittet direkte i solen uten å smøre meg uten å få en eneste prikk. men her om dagen falt fristelsen for å hoppe inn i solarium. da kom det eksem på bryst og mage. hmmmm, kan jeg reagere på noe i solariumet tro??? uansett, så kjøpte jeg Essenza aloevera gel på apoteket. den gjør susen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...